Lige et mere om børne- og ungeydelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.071 visninger
7 svar
2 synes godt om
19. oktober 2016

Anonym trådstarter

Min kærsete og jeg har komplet seperat økonomi - jeg har aldrig lånt en krone hvorimod min kæreste skylder penge i SKAT. Fx trak de alt hvad han havde i overskud efter sin skatteopgørelse, hvilket i øvrigt er helt fair siden det er en restance de har til gode.

Jeg ville dog lige høre, om nogle har prøvet at de modregner i ens børne- og ungeydelse hvis han har gæld (som jeg slet ikke har været en del af) til SKAT? Det drejer sig om nogle fejl på en tidligere årsopgørelse og et stort beløb, der skyldes til SKAT.

Vi har 1 fælles barn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Der modregnes kun i børnepengene hvis der skyldes for daginstitution eller børnebidrag. Jeg er ret sikker på at de kun trækker af pengene hvis den de bliver udbetalt til skylder til de ting (børnepenge udbetales som udgangspunkt til moderen)

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Xolia

Min kærsete og jeg har komplet seperat økonomi - jeg har aldrig lånt en krone hvorimod min kæreste skylder penge i SKAT. Fx trak de alt hvad han havde i overskud efter sin skatteopgørelse, hvilket i øvrigt er helt fair siden det er en restance de har til gode.

Jeg ville dog lige høre, om nogle har prøvet at de modregner i ens børne- og ungeydelse hvis han har gæld (som jeg slet ikke har været en del af) til SKAT? Det drejer sig om nogle fejl på en tidligere årsopgørelse og et stort beløb, der skyldes til SKAT.

Vi har 1 fælles barn 

Der må KUN trække restance til daginstitution og skyldig børne- og ungeydelse som DU skylder.

Boligstøtte, p-bøder, børnebidrag, skat m.v. må IKKE modregnes.

Hilsen en kunderådgiver hos Udbetaling Danmark familieydelser

Anmeld Citér

19. oktober 2016

A. Nonymsen

Xolia skriver:

Der må KUN trække restance til daginstitution og skyldig børne- og ungeydelse som DU skylder.

Må jeg stille dig et spørgsmål privat?

Anmeld Citér

19. oktober 2016

ønskebørn74

Xolia skriver:

Mine drenge er blevet 3 år idag. Får vi mindre udbetalt end sidste gang pga af det eller er det først næste gang vi falder i ydelse? 

Anmeld Citér

20. oktober 2016

FrkGranger

ønskebørn74 skriver:

Mine drenge er blevet 3 år idag. Får vi mindre udbetalt end sidste gang pga af det eller er det først næste gang vi falder i ydelse? 

Det er først næste gang da i først fik penge den 20/1 året efter jeres børn blev født

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Benjamins'mor

ønskebørn74 skriver:

Min datter blev 3 sidste torsdag, og hun falder først fra januar.

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Xolia

ønskebørn74 skriver:

Først næste gang 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.