Anbefal mig en virkelig god bog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2016

Heksemutter

Nogle af mine favoritter:

Sinuhe Ægypteren af Mika Waltari - handler om en læge i det gamle Egypten

Q&A: Drengen, der havde svar på alt af Vikas Swarup - en fattig indisk dreng, der vinder et stort pengebeløb i en tv-quiz og derefter skal redegøre for, hvordan han kunne svare på spørgsmålene. 

Husk mig! af Lesley Pearse - en kvindelig bristisk straffefange, der bliver sendt med det første fangeskib til kolonien i Australien.

Vilde Svaner af Jung Chang - tre generationer af kvinder i Kina, bl.a. under kommunismen og formand Mao.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2016

Nel

Jeg elsker bøger, men har ikke overskud til at læse skønlitteratur ved siden af studiet. Så har kun fået læst én bog i år, men den var god!

Den hedder "Store små løgne" på dansk og er af Liane Moriarty. Den handler primært om en kvinde der flytter et nyt sted hen i Australien, med sin lille søn, og om alt det drama der er med de forskellige kvinder i lokalsamfundet. Man følger forskellige personer, den er meget let at læse og har både noget spænding og chick-lit over sig.

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Aristocats skriver:

Selvom min enorme bogreol er fyldt op til randen og har været det i årevis, så mangler jeg virkelig inspiration. Disk gerne op med en bog der har gjort indtryk på jer på den ene eller den anden måde. Jeg er på ingen måde til fantasy, krimier eller fifty shades of grey-genre. 

Ken Follett - alliken (mener jeg den hedder..)

Bogen handler om en gruppe under 2. verdenskrig... har en god stemningsbeskrivelse og der er masser af drama uden at det virker overgearet...

Nicholas Evans - The Smoke Jumper

Jeg tuder HVER gang jeg læser den fordi den rører noget dybt inden i... der er gode beskrivelser af områderne man er i og følelser der er på spil bliver ikke udpenslet men er op til ens egen fantasi at sætte ord på...

Generel Nichols Evans bøger er gode... har kun læst en af dem på dansk og den fangede ikke ligeså godt som på engelsk men stadig helt klart en jeg vil anbefale...

Anmeld Citér

19. oktober 2016

karisima

Puk Damsgårds "Ser du månen, Daniel?" synes jeg er fantastisk god. Hun fik Cavling prisen blandt andet for den. 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Aristocats

Tusinde tak for alle jeres gode forslag, der er noget at gå i krig med nu  Smutter på biblioteket imorgen! Flere forslag modtages også meget gerne! 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

ErDetSnartNU

Jeg elsker (!) Savannah af Pat Conroy (The Prince of Tides på engelsk  https://en.wikipedia.org/wiki/The_Prince_of_Tides_(novel)&nbsp og ellers er jeg ret vild med Jussi Adler Olsens bøger - dog ikke Marco Effekten og Alfabethuset. Min gulity pleasure er engelske dystopian novels, som åbenbart går under "young adult" eller "teens", men bøger som Hunger Games, Divergent osv sluger jeg råt, og læser dem på ingen tid. De har ikke det store lixtal, men jeg tror det er min version af at se reality TV  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.