Spørgsmål om su ret og lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. oktober 2016

Anonym trådstarter

Er lige ano da jeg er meget flov. Jeg er blevet erklæret inaktiv på mit studie. Jeg har afleveret opgaver og deltaget i gruppe arbejde. Men jeg blev droppet for et par mdr siden uden at måtte få en forklaring eller noget fra den ene dag til den anden gad han mig bare ikke mere og har ikke haft lyst til at møde op til div timer da vi går i samme klasse og vejlederne har vuderet at det ikke er en god undskyldning. Nu får jeg ikke su her til at leve for i nov. Og skal optjene retten til at få det igen. Hvilket jo er fair. Regler er regler. Hvor lang tid tar det? Og hvad med mit su lån jeg ikke bruger nu her, kan jeg evt få det dobbelt i dec hvis jeg har optjent ret til su der? Er simpelthen på røven. Men er pisse god og får gode karektere så nægter at droppe ud og tigge på kommunen. 

Hilsen den desparate 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2016

Anonym

Anonym skriver:

Er lige ano da jeg er meget flov. Jeg er blevet erklæret inaktiv på mit studie. Jeg har afleveret opgaver og deltaget i gruppe arbejde. Men jeg blev droppet for et par mdr siden uden at måtte få en forklaring eller noget fra den ene dag til den anden gad han mig bare ikke mere og har ikke haft lyst til at møde op til div timer da vi går i samme klasse og vejlederne har vuderet at det ikke er en god undskyldning. Nu får jeg ikke su her til at leve for i nov. Og skal optjene retten til at få det igen. Hvilket jo er fair. Regler er regler. Hvor lang tid tar det? Og hvad med mit su lån jeg ikke bruger nu her, kan jeg evt få det dobbelt i dec hvis jeg har optjent ret til su der? Er simpelthen på røven. Men er pisse god og får gode karektere så nægter at droppe ud og tigge på kommunen. 

Hilsen den desparate 

Jeg har aldrig hørt om ag få sin Su igen, når man først er blevet meldt inaktiv, da du så bliver selvstuderende OG skal aflevere alle afleveringer og møde til alle møder og eksamner.... 

Hvis du evt er på moduler, eller semestre kan du jo nok få igen der når der starten en ny, hvis du ellers fra nu viser dig som.aktiv både mødepligtigt men også at deltage aktivt.... Hvilket du jo nok skal alligevel da du ellers kan blive befalet at betale Su tilbage  

Og nej, ingen Su ingen Su lån, du er kun berettet lån i de mdr du er Su berettet...

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har aldrig hørt om ag få sin Su igen, når man først er blevet meldt inaktiv, da du så bliver selvstuderende OG skal aflevere alle afleveringer og møde til alle møder og eksamner.... 

Hvis du evt er på moduler, eller semestre kan du jo nok få igen der når der starten en ny, hvis du ellers fra nu viser dig som.aktiv både mødepligtigt men også at deltage aktivt.... Hvilket du jo nok skal alligevel da du ellers kan blive befalet at betale Su tilbage  

Og nej, ingen Su ingen Su lån, du er kun berettet lån i de mdr du er Su berettet...

Jeg er ikke blevet selvstuderende tror jeg (ved ikke helt hvad det betyder?) vejlederen sagde at jeg skal møde op til timerne fordi ellers er næste skridt at jeg bliver smidt ud af skolen. Hun skulle snakke med sin overordnede men hun regnede med at jeg kunne optjene retten til su ved at møde op hver dag i 3-4 uger. Hvilket er til at overkomme. Vil bare gerne være sikker. Går med den største stress knude i maven over det økonomiske i det, har ikke spist i flere dage og har så dårlig samvittighed over at være en svag kæmpe fiasko der lader sin fremtid smuldre over en fyr der tydeligvis ikke er det værd. 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Zelinasmor

Du skal være aktiv en hel måned i streg. Det vil sige at du skal møde op til timer og alt andet i hele november. Dit SU lån i november har du mistet og kan ikke fåes igen.

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Enig med de andre... Du skal møde op og være aktiv, så kan du optjene til SU igen  

Jeg har ikke selv prøvet det, men har haft en del klassekammerater, som der har prøvet det, så det er bare at møde op..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.