3. gangs paranoia

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

475 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg er mega paranoid.

Min kæreste og jeg har startet PB. Jeg har 2 børn fra tidligere forhold (altså de har samme far), hvor jeg et blevet hurtig gravid, haft gode graviditeter og gode ukomplicerede fødsler. 

Jeg er bare så paranoid denne gang. Jeg kan ikke ryste tanken om at min JM sagde til mig, at en af de overtro hun havde var at der altid var "et eller andet med 3. Gangs graviditeter"

Så jeg sidder som en eller anden idiot og er sikker på at mindst en af følgende sker

1) jeg har meget svært ved eller kan slet ikke blive gravid

2) gentagne aborter eller missed abortions 

3) dårlig risikovurdering/sygt barn

4) slem og problematisk graviditet 

5) for tidlig fødsel eller kompliceret fødsel, eventuelt akut kejsersnit 

6) baby mister livet ifm fødsel eller jeg gør 

Jeg ved godt det måske lyder åndssvagt. Men jeg har haft det svært i livet og er endelig et sted med sand lykke og trivsel. Jeg tænker.. noget må da gå galt. Tingene kan da ikke bare gå godt - det har de jo aldrig gjort for mig og så bliver det lidt svært at nyde processen mod noget vi begge drømmer så inderligt om: et fælles barn <3

Så jeg kunne godt tænke mig at høre gode historier om 3. Graviditet. Hvis du har en skræmmehistorie, er det ikke her du skal skrive den. Trænger til opmuntring!

Hilsen den angste 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2016

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg er mega paranoid.

Min kæreste og jeg har startet PB. Jeg har 2 børn fra tidligere forhold (altså de har samme far), hvor jeg et blevet hurtig gravid, haft gode graviditeter og gode ukomplicerede fødsler. 

Jeg er bare så paranoid denne gang. Jeg kan ikke ryste tanken om at min JM sagde til mig, at en af de overtro hun havde var at der altid var "et eller andet med 3. Gangs graviditeter"

Så jeg sidder som en eller anden idiot og er sikker på at mindst en af følgende sker

1) jeg har meget svært ved eller kan slet ikke blive gravid

2) gentagne aborter eller missed abortions 

3) dårlig risikovurdering/sygt barn

4) slem og problematisk graviditet 

5) for tidlig fødsel eller kompliceret fødsel, eventuelt akut kejsersnit 

6) baby mister livet ifm fødsel eller jeg gør 

Jeg ved godt det måske lyder åndssvagt. Men jeg har haft det svært i livet og er endelig et sted med sand lykke og trivsel. Jeg tænker.. noget må da gå galt. Tingene kan da ikke bare gå godt - det har de jo aldrig gjort for mig og så bliver det lidt svært at nyde processen mod noget vi begge drømmer så inderligt om: et fælles barn <3

Så jeg kunne godt tænke mig at høre gode historier om 3. Graviditet. Hvis du har en skræmmehistorie, er det ikke her du skal skrive den. Trænger til opmuntring!

Hilsen den angste 

Sikke et vrøvlehoved 

der er folk der føder døde første børn og der er mange perfekte 3. Gangs graviditeter og fødsler.

hvis du har haft gode graviditeter og fødsler er der en større sandsynlighed for at det går godt med nr. 3. End hos den gennemsnitlige førstegangsfødende. Statistisk har du vist at du kan bære og føde raske børn.

hun burde da have en reprimande.

Anmeld Citér

18. oktober 2016

lineog4

Jeg har født 4 børn og udover en stor sorg så var min 3. Graviditet den mest ukomplicerede. Blev gravid med det samme, absolut ingen gener og det til trods for jeg havde født 3 mnd før den positive test. Gik 4 dage over tid hvor fødslen blev sat i gang ved de prikkede vandet. Fødslen varede lidt under 2 timer og var den nemmeste og mindst smertefulde af alle 4 og det til trods for han vejede 4800. Så var han udover det den nemmeste dreng da han først fik nok at spise (det var det eneste minus han havde stramt tungebånd og kunne ikke malke den tykke mælk så supplerede med flaske og fuld flaske fra han 4 mnd)

Anmeld Citér

18. oktober 2016

GrønStjerne

Min 3. graviditet kom lige så nemt/hurtigt som de andre to, og jeg har den skønneste baby.

Jeg havde det ret dårligt - og jeg kan fuldstændig genkende dine følelser, var så nervøs for at der var noget galt. Men ud over massiv kvalme, så gik min graviditet godt, og min smukke datter har det helt fint.

Udover det er det virkelig uprofessionelt at sige til en gravid at ens "overtro" siger at der er noget galt med 3. graviditeter. Hvis det nu var en faglig holdning, men det der er ikke ok...

Anmeld Citér

18. oktober 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg synes du skal sige til din JM, at du er blevet så bekymret efter hendes kommentar. Sådan noget siger man simpelthen ikke til en gravid kvinde!

Anmeld Citér

18. oktober 2016

Troldemommi

Syntes det er fuldstændig absurd at en jordemoder kan finde på at fyre sådan noget fis af, jeg bliver sgu helt harm på dine vegne, sådan en gimpe 

Anmeld Citér

18. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg er jo ikke gravid endnu! det var noget hun sagde under min 2. Graviditet ifm. Hun også havde 2 andre overtro, hvor den ene var relevant for mig. De to andre har jeg sjovt nok glemt men den har altså hængt ved. Og så fordi jeg tænker det er en anden mand, så er gensammensætningen jo anderldes, og hvad kan det mon betyde..

Anmeld Citér

18. oktober 2016

lilledittemor

Hvad faen er det for noget at sige?! 

Jeg er 3. gangs gravid - jeg blev gravid i første forsøg ligesom de to andre gange. 

Samtidig er denne graviditet med meget færre gener end de to andre + at jeg er 21+4 og har stadig ikke taget på - jeg tog 23kg på de to andre gange.

Jeg synes at 3. graviditet er nemmere end de to andre 

God fornøjelse 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Rauw

Tredje graviditet var den der skræmte mig mest. Men den gik lige så fint som de andre bortset fra at bækkenløsning i uge 32 er en del mere hårdt når man har to børn. Blev gravid efter en måned (og det er måske lige hurtigt nok når vi troede det ville ta ihvertfald et par mdr) Men jeg tænkte konstant at to perfekte børn er heldigt hvad er lige chancen for at det går godt tredje gang. Men det gjorde det. Bortset fra at hun ikke ville ud. Og jeg skulle sættes igang. Og gys det er jo skræmmende! Men nej, det var faktisk rigtig hyggeligt. At ankomme i ro og mag og pakke ud og gøre klar og se lidt tv og så gå i gang med at føde når man selv var klar. Veerne var også langt blidere og min krop og hovede var mere med og jeg er aften/natte menneske så fik lov at blive sat igang om aftenen hvilket var så fedt fordi det er bare der jeg fungere bedst. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.