Gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

464 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hej alle sammen, 

min kæreste og jeg har for nyligt haft et uheld med kondomet, da det sprang mens vi havde sex, og han derfor kom i mig. Jeg får allergeriske reaktioner overfor p-piller og fortrydelsespiller, og vi står derfor nu i en lidt skræmmende situation. 

Endnu mere fordi vi begge er unge. Min kæreste bliver 23 om et måneds tid, og jeg bliver 20. Vi er begge i uddannelse, men har en stabil indkomst, samt et stabilt liv sammen. 

Vi har snakket sammen om hvad vi skal gøre, men er begge usikre på det hele. Vores største dilemma er hvor vidt det vil være godt at være unge forældre, da vi begge stammer fra familier, som var længe om at få børn. 

Hvad er jeres meninger om unge forældre? Og hvordan ville i tackle en situation som denne? Viber selvfølgelig begge nervøse, men mener også at vi er modne nok til at kunne få et barn hvis det skulle ske. 

Som bonus skal det siges, at dette skete i starten af min frugtbare periode, og at vi begge lever forholdsvis rolige liv, da ingen af os er store fans af byture eller druk. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle sammen, 

min kæreste og jeg har for nyligt haft et uheld med kondomet, da det sprang mens vi havde sex, og han derfor kom i mig. Jeg får allergeriske reaktioner overfor p-piller og fortrydelsespiller, og vi står derfor nu i en lidt skræmmende situation. 

Endnu mere fordi vi begge er unge. Min kæreste bliver 23 om et måneds tid, og jeg bliver 20. Vi er begge i uddannelse, men har en stabil indkomst, samt et stabilt liv sammen. 

Vi har snakket sammen om hvad vi skal gøre, men er begge usikre på det hele. Vores største dilemma er hvor vidt det vil være godt at være unge forældre, da vi begge stammer fra familier, som var længe om at få børn. 

Hvad er jeres meninger om unge forældre? Og hvordan ville i tackle en situation som denne? Viber selvfølgelig begge nervøse, men mener også at vi er modne nok til at kunne få et barn hvis det skulle ske. 

Som bonus skal det siges, at dette skete i starten af min frugtbare periode, og at vi begge lever forholdsvis rolige liv, da ingen af os er store fans af byture eller druk. 

Tag en test hvis du ikke får din mens som planlagt. 

Det er vel det eneste du kan gøre. Muligheden for graviditet er der, men det er jo ikke ensbetydende med at du er gravid! :-) 

Anmeld Citér

17. oktober 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle sammen, 

Hvis det var mig var jeg kørt på apoteket og hentet en fortrydelsespille.

Jeg har selv stået i situationen som 20 årige, hvor jeg efter flere dage med sex opdagede at jeg havde glemt at tage p piller de sidste 3 dage.. chancerne var små, men den var der og kørte med det samme på apoteket og fik en fortrydelsespille.

Vi kunne også godt have klaret at få et barn og havde beholdt det hvis det det var, da fortrydelsespiller heller ikke er 100% sikre, men det var den mest fornuftige ting at gøre. Vi var unge og ville nyde ungdommen og hinanden plus at økonomisk og bolig mæssigt var det bedst at vente.

Nu er jeg 26 og gravid i uge 22, vi har eget hus og er i job begge to samt færdiggjort udannelser. Jeg er glad for vi har ventet og glæder mig til den lille ny

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Tanja.mp

Anonym skriver:

Hvis det var mig var jeg kørt på apoteket og hentet en fortrydelsespille.

Jeg har selv stået i situationen som 20 årige, hvor jeg efter flere dage med sex opdagede at jeg havde glemt at tage p piller de sidste 3 dage.. chancerne var små, men den var der og kørte med det samme på apoteket og fik en fortrydelsespille.

Vi kunne også godt have klaret at få et barn og havde beholdt det hvis det det var, da fortrydelsespiller heller ikke er 100% sikre, men det var den mest fornuftige ting at gøre. Vi var unge og ville nyde ungdommen og hinanden plus at økonomisk og bolig mæssigt var det bedst at vente.

Nu er jeg 26 og gravid i uge 22, vi har eget hus og er i job begge to samt færdiggjort udannelser. Jeg er glad for vi har ventet og glæder mig til den lille ny

Hun skriver at hun ikke kan tåle fortrydelses piller

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Anonym

Hej alle sammen, 

Jeg kender jer ikke, hvilket gøre det svært, at råde og vejlede. Men jeg blev gravid som 16årig. Desværre mistede jeg. Jeg blev mor som 21årig og det er i dag 5år siden. Jeg har stået alene under hele graviditeten og opdragelse af min søn. Min økonomi fungerede slet ikke, jeg var langt nede i depression, lukkede alle ud af mit liv og var bare mig alene. Men min søn har ALDRIG manglet noget. Hverken kærlighed, omsorg, tøj, overtøj, mad, bleer osv. I dag efter jeg har mærket, hvordan det er at være mor, vil jeg stadig have valgt at gennemføre min graviditet, som 16årig. Jeg har også tager uddannelse mens jeg har haft min søn.

Jeg venter mig nu mit andet barn, som jeg også skal stå alene med. Og fortryder intet. Det er hårdt og kræver meget både psykisk og fysisk. Men det er det hele værd. Jeg synes, hvis man er moden nok, har et stabilt liv og stabil økonomi og kan få hjælp, støtte og vejledning fra de nærmeste, at det er bedst som ung. 

Men de eneste der kan svare på om man er klar eller ej, det er jer...!!! Man kan evt. også rådføre sig ved lægen og/eller familien.

Men det jo ikke sikkert du er gravid. Men test, hvis din mens udebliver ��

Jeg er anonym da ingen ved jeg er gravid endnu og skal stadig holdes hemmeligt. ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.