Kære brevkasse,
Jeg smed p-pillerne den 15. maj 2016 hvorefter jeg havde den efterfølgende menstruation omkring den 18/19 maj 2016. Idag (15.oktober 2016) har jeg endnu ikke fået min mensruation. Dvs. jeg har gået næsten 5 måneder uden en eneste menstruation. Er dette normalt efter p-pille stop? Min læge siger at man skal henvende sig til lægen når der er gået 6 måneder og få foretaget en undersøgelse. Skal jeg være bekymret for at min cyklus er så lang? Jeg har brug p-piller i mange år.
Lisbeths svar
Hej !
Forstår duer frustreret, når du først efter 6 måneder kan blive checket hos lægen.
Alligevel er det godt du ved du bliver checket, sikkert både med blodprøver og henvisning til gynækolog.
Du har spist P piller i mange år, hvor pillernes har styret din menstruation.
Nu skal dine egne hormoner igang med at fungere og styre menstruationen, og det kan tage tid.
5 måneder uden menstruation er længe, du har sikkert taget flere graviditets test.
Hvis du er bekymret,tænker jeg, du skal slå lidt i bordet hos din læge og bede om at blive hjulpet nu.
Hvis du er til akupunktur eller zoneterapi .er det en god måde at få stimuleret og afbalanceret hormonsystemet.
Håber det bedste for dig og ønsker held og lykke.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér