Børne-ungeydelse til gode??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.235 visninger
11 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. oktober 2016

Anonym trådstarter

hvad betyder det at skat skriver at man har børne-ungeydelse til gode der er brugt til gæld?

Hvordan kan man have dette til gode. Eller det bare det de kalder den 20. 'S børnepenge. 

og de har trukket noget af det til modregning af gæld når man er igang med en aftalt afbetaling.

??

Hilsen meget økonomiske frustreret mor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2016

Liland

Profilbillede for Liland

hvad betyder det at skat skriver at man har børne-ungeydelse til gode der er brugt til gæld?

Hvordan kan man have dette til gode. Eller det bare det de kalder den 20. 'S børnepenge. 

og de har trukket noget af det til modregning af gæld når man er igang med en aftalt afbetaling.

??

Hvis du skylder til institution eller har anden offentlig gæld, trækker de hele eller dele af børnepengene, der kommer her den 20. oktober.

så beskeden du har fået er at de trækker penge til gæld, at de er til gode er fordi pengene først kommer den 20

Anmeld Citér

15. oktober 2016

Xolia

Anonym skriver:

??

Alt hvad du skylder i daginstitution må trækkes 100 % i dine børneydelser og det bliver de sandsynligvis, i hvert fald hvis gælden/afdragsordningen ligger i SKAT. Det har siden marts været kommunen som anmodede Udbetaling Danmark om at trække ydelserne. Fra denne udbetaling går det igen via SKAT. 

Breve sendes ud i EBoks så I forhåbentlig har dem senest torsdag til udbetalingen. Hvis I er fritaget for digital post går der ca 5 dage.

Udbetaling Danmark vil kun kunne se AT I er modregnet,  ikke hvor meget eller hvorfor. I skal da kontakte SKAT - jeg vil se om jeg kan huske at lægge tlf.nr. ind på mandag...

Og så håber jeg at jeg ikke får så travlt på torsdag - da vi er for lidt til at tage tlf. i forhold til prognosen, men alle mand er på telefonen 

Anmeld Citér

15. oktober 2016

Xolia

Liland skriver:

Hvis du skylder til institution eller har anden offentlig gæld, trækker de hele eller dele af børnepengene, der kommer her den 20. oktober.

så beskeden du har fået er at de trækker penge til gæld, at de er til gode er fordi pengene først kommer den 20

Det er kun skyldig børneydelse eller daginstitution der må trækkes. Skattegæld, boligstøtte m.v. må ikke trækkes.

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Anonym trådstarter

Det er mig der er ts: (lang)

Det er træls og undre mig. Fordi jeg havde en samtale med kommunen pladsanvisningen.. økonomi afdelingen. Fordi vi lige pludselig fik en kæmpe regning på næsten 6000,- 

Fandt ud af at problemet var at af en eller anden mærkelig årsag har min mands indtægt i 2015 været som 0kr. Inde i deres system. Selvom han har fået su hele året. Så det skulle vi så betale nu... da fejlen var blevet rettet. Der var ikke noget at gøre vi så lavede en aftale (i juni 2016) at aforage  (på pbs) med 300kr. I måneden. Ved siden af at vi skulle til at betale for daginstitutioner.  Osv. (Vi havde friplads før) vi er begge på su med 2 børn....

Nå her i starten af oktober kom der så en "rykker" selvom alt havde kørt som det skulle... den blev betalt ca. 1000 kr. 

Jeg ringede ind og fik at vide at "systemet" åbenbart ikke kan finde ud af det når noget af en gæld bliver betalt samtidig med at man afdrager og betaler den almindelige betalingen.  Lang samtale der var meget forvirrende kom vi frem til at hun ville fixe det.. så jeg skulle ikke gøre mere herfra. Andet end bare at fortsætte med at betale  som jeg hidtil har gjort. 

Nu EN uge senere får jeg en eboks om at børnepengene bliver modregnet grundet gæld.. mit problem er ikke kun at jeg havde et afdrag igang... eller at jeg LIGE havde snakket med kommunen og hun siger hun fixede problemet og jeg skulle ikke gøre noget..

Så der er ikke noget at gøre ??? 

Normalt er BP.  En bonus. Men vi havde regnet med dem denne måned. ! Til budgettet! 

Øv altså 

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Enheldigkartoffel

Anonym skriver:

Det er mig der er ts: (lang)

Det er træls og undre mig. Fordi jeg havde en samtale med kommunen pladsanvisningen.. økonomi afdelingen. Fordi vi lige pludselig fik en kæmpe regning på næsten 6000,- 

Fandt ud af at problemet var at af en eller anden mærkelig årsag har min mands indtægt i 2015 været som 0kr. Inde i deres system. Selvom han har fået su hele året. Så det skulle vi så betale nu... da fejlen var blevet rettet. Der var ikke noget at gøre vi så lavede en aftale (i juni 2016) at aforage  (på pbs) med 300kr. I måneden. Ved siden af at vi skulle til at betale for daginstitutioner.  Osv. (Vi havde friplads før) vi er begge på su med 2 børn....

Nå her i starten af oktober kom der så en "rykker" selvom alt havde kørt som det skulle... den blev betalt ca. 1000 kr. 

Jeg ringede ind og fik at vide at "systemet" åbenbart ikke kan finde ud af det når noget af en gæld bliver betalt samtidig med at man afdrager og betaler den almindelige betalingen.  Lang samtale der var meget forvirrende kom vi frem til at hun ville fixe det.. så jeg skulle ikke gøre mere herfra. Andet end bare at fortsætte med at betale  som jeg hidtil har gjort. 

Nu EN uge senere får jeg en eboks om at børnepengene bliver modregnet grundet gæld.. mit problem er ikke kun at jeg havde et afdrag igang... eller at jeg LIGE havde snakket med kommunen og hun siger hun fixede problemet og jeg skulle ikke gøre noget..

Så der er ikke noget at gøre ??? 

Normalt er BP.  En bonus. Men vi havde regnet med dem denne måned. ! Til budgettet! 

Øv altså 

Øv hvor er det surt og sikke en træls situation at stå i  Er desværre ked af at sige, at jeg er ret sikker på at de gerne må modregne i BFY uanset afdragsordning..

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Anonym

Hvornår fik du brevet i EBOKS?? 

Anmeld Citér

17. oktober 2016

Xolia

Anonym skriver:

??

Telefonnummer til SKAT vedr. modregning af daginstituionsrestance: 70 15 73 04 

Udbetaling Danmark kan kun se AT der bliver modregnet, ikke hvor meget eller for hvilke perioder.

Anmeld Citér

17. oktober 2016

Anonym

Xolia skriver:

Telefonnummer til SKAT vedr. modregning af daginstituionsrestance: 70 15 73 04 

Udbetaling Danmark kan kun se AT der bliver modregnet, ikke hvor meget eller for hvilke perioder.

Ville du kunne se om jeg bliver modregnet?? 

Anmeld Citér

17. oktober 2016

Anonym

Anonym skriver:

??

For et par år siden prøvede vi det samme, vi havde betalt for lidt og fået en regning på omkring 2500 mener jeg, jeg ville lave en afdragsordning men selvom vi ville få en afdragsordning så ville resten af beløbet blive trukket i børnene pengene.

Da det var mange penge for os at betale i efter regning. Gik jeg til sfo og spurgte om vi kunne få pædagogisk fri plads ( vores ene barn har et mindre handicap) så de søgte om det ( kun til den ene)for ellers havde vi været nød til at melde børnene ud.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.