Gift, eget hus, hvordan med sygedagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.010 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg går pt hjemme, for egen regning hvis man kan sige det sådan, jeg er ikke dagpenge berettet, grundet endt gyminasiel uddannelse.... Jeg går hjemme pga noget sygdom jeg skal ovenpå, jeg er gift, vi har købt og betalt vores hus/bil kontant.... 

Jeg skal starte uddannelse til vinter, men nu tyder det på jeh muligvis er mere syg end først antaget, så det nok vil trække ud mht at blive rask... Jeg skal efter planen gå hjemme uden indkomst i 6 mdr, men hvordan ser det ud hvis jeg bliver sygmeldt via lægen og skal på sygedagpenge... Er der overhovedet nogen form for indtægt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2016

Junipige15

Anonym skriver:

Jeg går pt hjemme, for egen regning hvis man kan sige det sådan, jeg er ikke dagpenge berettet, grundet endt gyminasiel uddannelse.... Jeg går hjemme pga noget sygdom jeg skal ovenpå, jeg er gift, vi har købt og betalt vores hus/bil kontant.... 

Jeg skal starte uddannelse til vinter, men nu tyder det på jeh muligvis er mere syg end først antaget, så det nok vil trække ud mht at blive rask... Jeg skal efter planen gå hjemme uden indkomst i 6 mdr, men hvordan ser det ud hvis jeg bliver sygmeldt via lægen og skal på sygedagpenge... Er der overhovedet nogen form for indtægt? 

Jeg tænker at du lige umiddelbart, ud fra hvad du skriver, ikke opfylder kravene for at være berettiget til sygedagpenge. Du skal være lønmodtager eller være dagpengeberettiget. Se evt på borger.dk. 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

KatThyV

Hvis du er medlem af en a-kassen, så ring til dem. Jeg er sikker på du sagtens kan få sygedagpenge 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

Anonym trådstarter

KatThyV skriver:

Hvis du er medlem af en a-kassen, så ring til dem. Jeg er sikker på du sagtens kan få sygedagpenge 

Jeg er ikke medlem eller berettet til dagpenge da min afsluttede uddannelse ikke berettede mig til dagpenge mm.... Tænker mere på sygedagpenge gennem kommunen, 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

KatThyV

Anonym skriver:

Jeg er ikke medlem eller berettet til dagpenge da min afsluttede uddannelse ikke berettede mig til dagpenge mm.... Tænker mere på sygedagpenge gennem kommunen, 

Så skal du nok have fat i udbetaling Danmark 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det lyder ikke som om du har ret til sygedagpenge. Du er ikke medlem af en a-kasse, du har ikke afsluttet en erhversmæssig uddannelse og har ingen tilknytning til arbejdsmarkedet. 

Den eneste mulighed du har er at søge uddannelseshjælp (kontanthjælp). 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

Mamalou

Hvis ikke du er dagpengeberettiget i en a-kasse så er du heller ikke berettiget til sygedagpenge. Udbetaling DK har intet med sygedagpenge at gøre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.