Ja.. Hvad ville i gøre? Jeg står i den situation at vi har prøvet i 4 år.. Jeg har været igennem fertilitets behandling hvilket sendte mig ud i en sygmelding fra studiet, da min krop og psyke blev fuldstændig hevet fra hinanden pga hormon behandling, hvilket hverken gavnede mig med skole og blev ej heller gravid.
Nu står jeg så og ikke bestod en eksamen for snart 5 måneder siden og skal til og tilbage til skolen om 1 måned. Men pga den her tvungne orlov jeg har været på, plus min sygmelding, så har jeg pludselig fået afvide at hvis jeg går fra skolen igen (fx pga en barsel) inden min uddannelse er færdig så bliver jeg smidt af uddannelsen fordi en uddannelse på 3½ år må kun tage 4½ år at gennemføre..
Jeg står så nu og er rigtig splittet
For kan ikke få mig selv til at sætte vores forsøg på et barn i bero, for så er der endnu større chance for vi aldrig får det. Men skulle jeg så blive gravid, så ville jeg ikke kunne gå på barsel med barnet? 
Det skærer fandme i hjertet, min mand mener at det da kunne være hyggeligt for ham at gå hjemme, at vi så ikke er helt enige om hvad det ville sige at gå hjemme med sådan en lille størrelse er så hvad det er.. Men er også bange for at jeg vil have svært ved at acceptere at han ville få så meget tid med hans nr. 2 barn, men mit første og jeg så selv gik glip af det.. Men også hvad ville omverden ikke sige hvis man tog uddannelse i stedet for at gå hjemme med sit barn 
Kan det virkelig passe at de kan låse sådan for en? Personligt tænker jeg at det ville være utroligt at man ville kunne smide en person ud af uddannelse for at gå på barsel, når man jo teknisk set bare kan komme tilbage når det modul eller semester starter som man stoppede på? Hvad hvis man havde været enlig?
Øv altså synes det er røv med alt det her... Og det giver flere bekymringer end jeg ønskede...
Hvad ville i gøre i mit sted?
Jeg er selv 24.. Min mand er snart 32.. Når jeg kommer tilbage har jeg 2 år tilbage af skolen..
Anmeld
Citér