Ikke at skulle på barsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

682 visninger
7 svar
3 synes godt om
13. oktober 2016

Anonym trådstarter

Ja.. Hvad ville i gøre? Jeg står i den situation at vi har prøvet i 4 år.. Jeg har været igennem fertilitets behandling hvilket sendte mig ud i en sygmelding fra studiet, da min krop og psyke blev fuldstændig hevet fra hinanden pga hormon behandling, hvilket hverken gavnede mig med skole og blev ej heller gravid. 

Nu står jeg så og ikke bestod en eksamen for snart 5 måneder siden og skal til og tilbage til skolen om 1 måned. Men pga den her tvungne orlov jeg har været på, plus min sygmelding, så har jeg pludselig fået afvide at hvis jeg går fra skolen igen (fx pga en barsel) inden min uddannelse er færdig så bliver jeg smidt af uddannelsen fordi en uddannelse på 3½ år må kun tage 4½ år at gennemføre.. 

Jeg står så nu og er rigtig splittet  For kan ikke få mig selv til at sætte vores forsøg på et barn i bero, for så er der endnu større chance for vi aldrig får det. Men skulle jeg så blive gravid, så ville jeg ikke kunne gå på barsel med barnet?  Det skærer fandme i hjertet, min mand mener at det da kunne være hyggeligt for ham at gå hjemme, at vi så ikke er helt enige om hvad det ville sige at gå hjemme med sådan en lille størrelse er så hvad det er.. Men er også bange for at jeg vil have svært ved at acceptere at han ville få så meget tid med hans nr. 2 barn, men mit første og jeg så selv gik glip af det.. Men også hvad ville omverden ikke sige hvis man tog uddannelse i stedet for at gå hjemme med sit barn 

Kan det virkelig passe at de kan låse sådan for en? Personligt tænker jeg at det ville være utroligt at man ville kunne smide en person ud af uddannelse for at gå på barsel, når man jo teknisk set bare kan komme tilbage når det modul eller semester starter som man stoppede på? Hvad hvis man havde været enlig? 

Øv altså synes det er røv med alt det her... Og det giver flere bekymringer end jeg ønskede...  

Hvad ville i gøre i mit sted? 

Jeg er selv 24.. Min mand er snart 32.. Når jeg kommer tilbage har jeg 2 år tilbage af skolen.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2016

Bissen

Anonym skriver:

Ja.. Hvad ville i gøre? Jeg står i den situation at vi har prøvet i 4 år.. Jeg har været igennem fertilitets behandling hvilket sendte mig ud i en sygmelding fra studiet, da min krop og psyke blev fuldstændig hevet fra hinanden pga hormon behandling, hvilket hverken gavnede mig med skole og blev ej heller gravid. 

Nu står jeg så og ikke bestod en eksamen for snart 5 måneder siden og skal til og tilbage til skolen om 1 måned. Men pga den her tvungne orlov jeg har været på, plus min sygmelding, så har jeg pludselig fået afvide at hvis jeg går fra skolen igen (fx pga en barsel) inden min uddannelse er færdig så bliver jeg smidt af uddannelsen fordi en uddannelse på 3½ år må kun tage 4½ år at gennemføre.. 

Jeg står så nu og er rigtig splittet  For kan ikke få mig selv til at sætte vores forsøg på et barn i bero, for så er der endnu større chance for vi aldrig får det. Men skulle jeg så blive gravid, så ville jeg ikke kunne gå på barsel med barnet?  Det skærer fandme i hjertet, min mand mener at det da kunne være hyggeligt for ham at gå hjemme, at vi så ikke er helt enige om hvad det ville sige at gå hjemme med sådan en lille størrelse er så hvad det er.. Men er også bange for at jeg vil have svært ved at acceptere at han ville få så meget tid med hans nr. 2 barn, men mit første og jeg så selv gik glip af det.. Men også hvad ville omverden ikke sige hvis man tog uddannelse i stedet for at gå hjemme med sit barn 

Kan det virkelig passe at de kan låse sådan for en? Personligt tænker jeg at det ville være utroligt at man ville kunne smide en person ud af uddannelse for at gå på barsel, når man jo teknisk set bare kan komme tilbage når det modul eller semester starter som man stoppede på? Hvad hvis man havde været enlig? 

Øv altså synes det er røv med alt det her... Og det giver flere bekymringer end jeg ønskede...  

Jeg er selv 24.. Min mand er snart 32.. Når jeg kommer tilbage har jeg 2 år tilbage af skolen.. 

Hmm, sikke en træls situation at stå i. 

I første omgang ville jeg få undersøgt om det virkelig kan passe at du bliver smidt ud pga. Barsel. Jeg har altid forstået det som om, at barsel er særskilt fra almindelig orlov og sygemelding og derfor ikke "tæller" med, men er ikke sikker på det. 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Træk vejret og undersøg det ordentligt. 

I princippet kan du nå 2 barsler på 3,5 år, og så kan du heller ikke gennemføre - så al logik siger, at du har misforstået noget, da man ikke må straffes for at føde børn.

Anmeld Citér

13. oktober 2016

ErDetSnartNU

Jeg ved ikke om det har ændret sig, men for et år siden gjaldt barsel ikke med under de almindelige orlovsregler, i hvert fald ikke på uni �� 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hvordan har du det ellers? Fordi det lyder som om at det har været en hård omgang. Måske ville det være godt at tage en pause og gøre studiet færdigt? 

Men ellers så ville jeg bare blive ved med at prøve. Jeg er også studerende og har ikke mulighed for at tage barsel. Så når vores barn kommer sidst i maj, skal jeg stadig til eksamen i juni og juli. Heldigvis er der så sommerferie indtil sidst i september. Min mand arbejder hjemmefra og har fleksible arbejdstider, så han kommer til at tage over når jeg er på universitet. Er det optimalt? Absolut ikke og ville ønske jeg havde et års barsel, men vi skal nok klare os. I dit tilælde så glæd dig over at din mand har muligheden for at være hjemme. Det skal nok gå! 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

Newsence

Hvordan er dit studie..

Da jeg studerede og blev gravid gik jeg på et studie hvor vi var på skolen max 2 gange om ugen i 4 timer..

Så jeg fik en til at passe de dage og så resten af tiden var det opgaveskrivning og det gjorde jeg bare hjemme..

Dette var ok...

men har heler aldrig hørt at du ikke må få barsel.. Men jeg ville tjekke det først... 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

Ano20

Som flere af de andre også skriver, så er jeg ret sikker på, at barsel ikke tæller med under de regler. Så synes du skal prøve at undersøge det en ekstra gang 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Kan du fortælle hvilken uddannelse det drejer sig om? Der er regler om maksimal studietid på mange studier i dag, men barsel tæller som dispensationsforhold. Du skal derfor søge om dispensation for den maksimale studietid. Det er ikke noget du bliver berettiget automatisk, det skal søges. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.