Eksperthjælp: Vil ikke spise i dagplejen.knapt 12 måneder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
0 svar
0 synes godt om
12. oktober 2016

Lisbeth Jess

Hej.
Anton er knap 11 mdr og har gået i dagpleje i snart 2 mdr. Han går sammen med storebror og indkøringen var nem og han har aldrig grædt ved aflevering. Ifølge dagplejemor er han glad i løbet af dagen og trives med at være der. Der er dog opstået det problem at han de sidste 14 dage fuldstændig har nægtet at spise og drikke nede i dagplejen. Det vil sige at han hverken får vådt eller tørt fra jeg afleverer ham 7.30 og til vi er hjemme igen 15.15. Det er jo selvfølgelig ikke holdbart. Indtil for 14 dage siden spiste og drak han fint i dagplejen så det undrer mig at han pludselig ikke vil. Han er død sulten når vi kommer hjem. Idag for eksempel spiste han 2 hele skiver bondebrød og drak en smoothie, og spiste en stor portion aftensmad igen 17.30 så appetitten fejler intet herhjemme. Han spiser også en stor portion havregrød om morgenen inden vi kører.
Der er ikke sket nogle ændringer hverken herhjemme eller i dagplejen, så jeg har svært ved at finde en forklaring. Dagplejemor har prøvet alt muligt forskelligt både at made ham, lade ham spise selv, drikke af tudkop, sugerør, drikkedunk osv, men han nægter fuldstændig.
Det bekymrer mig selvfølgelig, og jeg er bekymret for om det kan være et tegn på at ham måske ikke trives så godt i dagplejen som vi umiddelbart føler? Hvad tænker du?
Ser frem til at høre fra dig.

Lisbeths svar

Hej!

Nej det dur ikke det du beskriver her. Et eller andet generer ham og hvad ,det skal der nok hjælp til at finde ud af.

I må skaffe hjælp af de fagpersoner som har været inde over for at støtte omkring hans trivsel undhedsplejerske, læge og sikkert den pædagogiske konsulent.

Han skal have noget mad og drikke i løbet af dagen.Der er jo mange ting forbundet med det at få mad.udover energien, som han har brug for.

Tænker om han kan have ondt for tænder.?

Der skal ringes hjælp.

Ved ikke om du er igang på arbejdet, dog skal han hentes tidligt lige nu så han kan få noget mad og drikke.

Pøj Pøj håber i hurtigt får løst det. hører gerne igen,

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.