må jeg spise panodiler ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
10 svar
4 synes godt om
11. oktober 2016

Lykkelig-Kvinde

Jeg stoppede med mine p-piller for godt 2 uger siden, havde den regelmæssige mens.. 

jeg oplever at jeg de sidste par dage slår vildt ud i hoved og hals, jeg har haft voldsom hovedpine de sidste 2 dage, og her til aften er jeg voldsom svimmel.. 

jeg vil jo rigtig gerne være gravid, ved godt det kan tage tid, men tænker i det er okay på nu værende tidspunkt at spise panodiler og måske endda os ibruprofener på 600 mg ? 

Hvad tænker i ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2016

Roamer

Det kan jeg umiddelbart ikke se noget problem i - har også taget et par panodiler under min graviditet, det fik jeg go fra lægen om :-) men ville til gengæld aldrig tage Ibuprofen mod hovedpine, da de primært fungerer til muskelsmerter og gigt :-) 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Lykkelig-Kvinde

Roamer skriver:

Det kan jeg umiddelbart ikke se noget problem i - har også taget et par panodiler under min graviditet, det fik jeg go fra lægen om :-) men ville til gengæld aldrig tage Ibuprofen mod hovedpine, da de primært fungerer til muskelsmerter og gigt :-) 

Jeg har en lang historie på 15 år med ryg-muskel-smerter som også gir spændings hovedpine så min krop er vand til en cocktail på 2 panodiler samt 1 ipobrufen.. 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

MorTilN

Når du vil være gravid og især når du er gravid må du kun tage smertestillende der starter med P som panodil, pinex og pamol  

ibrupofen kan være skadeligt for fosteret og kan medføre ufrivillig abort

EDIT: Det hvertfald det jeg har fået af vide af mine læger da jeg er igang med fertilitetsbehandling 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Lykkelig-Kvinde

Viventerpådig skriver:

Når du vil være gravid og især når du er gravid må du kun tage smertestillende der starter med P som panodil, pinex og pamol  

Det var en smart huskeregl  

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Lykkelig-Kvinde

Viventerpådig skriver:

EDIT: Det hvertfald det jeg har fået af vide af mine læger da jeg er igang med fertilitetsbehandling 

Men kan panodiler så ikke medføre ufrivillig abort ? ( er godt klar over jeg ikke bare må proppe mig) 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Roamer

Lykkelig-Kvinde skriver:

Jeg har en lang historie på 15 år med ryg-muskel-smerter som også gir spændings hovedpine så min krop er vand til en cocktail på 2 panodiler samt 1 ipobrufen.. 

Har også en del smertemedicinbrug bag mig, men det lyder da ikke godt, at din krop er vant til den cocktail - da det var værst for mig, tog jeg 2 x mandolgin, 1-2 x Ibuprofen og 2 panodiler (tog kun panodiler for at få det til at virke hurtigere) 4 x dagligt, men har vænnet min krop af med det, da min nyrer tog for meget skade af det. Nu kan jeg nøjes med 1-2 Panodil Zapp også er smerterne forsvundet :-) men fik strenge ordre på fra mine læger, at Ibuprofen/Ibumetin helst kun skal bruges til gigt/muskelsmerter, da de kan skade lever og nyrer mere end Panodil :/ 

men som sagt ser jeg ikke noget problem med at du tager panodiler, men ville nok for en sikkerheds skyld holde mig fra de lidt stærkere i første omgang :-) og hvis det så ikke hjælper, kan du altid konsultere med din læge omkring det 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Lykkelig-Kvinde

Roamer skriver:

Har også en del smertemedicinbrug bag mig, men det lyder da ikke godt, at din krop er vant til den cocktail - da det var værst for mig, tog jeg 2 x mandolgin, 1-2 x Ibuprofen og 2 panodiler (tog kun panodiler for at få det til at virke hurtigere) 4 x dagligt, men har vænnet min krop af med det, da min nyrer tog for meget skade af det. Nu kan jeg nøjes med 1-2 Panodil Zapp også er smerterne forsvundet :-) men fik strenge ordre på fra mine læger, at Ibuprofen/Ibumetin helst kun skal bruges til gigt/muskelsmerter, da de kan skade lever og nyrer mere end Panodil :/ 

men som sagt ser jeg ikke noget problem med at du tager panodiler, men ville nok for en sikkerheds skyld holde mig fra de lidt stærkere i første omgang :-) og hvis det så ikke hjælper, kan du altid konsultere med din læge omkring det 

Tak fordi du deler og vejleder mig 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

MorTilN

Lykkelig-Kvinde skriver:

Men kan panodiler så ikke medføre ufrivillig abort ? ( er godt klar over jeg ikke bare må proppe mig) 

Det har jeg ikke fået noget af vide om

Ved kun jeg fik af vide på klinikken at alt andet ind dem med P var no go og smertestillende generelt skal tages så lidt som muligt 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Nel

Panodiler er sikre, som andre allerede har skrevet. Hvad der præcis er i dem som fostret godt kan tåle kontra ipren som det ikke kan tåle, ved jeg ikke. Men jeg ved at gravide godt må tage panodiler (alt med måde selvfølgelig), det vil også stå på indlægssedlen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.