Nye satser for enlige med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
13 svar
17 synes godt om
11. oktober 2016

Anonym trådstarter

Nu hører man jo om mange satser der bliver lavet om for enlige, folk på kontanthjælp osv.

Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg står når jeg får barn (Alene med donor gennem sygehuset)

Hvordan med boligstøtte ?

Hvordan med børnepenge ?

Hvordan med friplads ?

Jeg er lige nu i gang med kontoruddannelse, men er færdig når jeg engang er gravid da jeg kun har 10 mdr tilbage. (behandling skal i gang til januar)

Nogen der kan give mig et overblik

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2016

anjo01

Anonym skriver:

Nu hører man jo om mange satser der bliver lavet om for enlige, folk på kontanthjælp osv.

Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg står når jeg får barn (Alene med donor gennem sygehuset)

Hvordan med boligstøtte ?

Hvordan med børnepenge ?

Hvordan med friplads ?

Jeg er lige nu i gang med kontoruddannelse, men er færdig når jeg engang er gravid da jeg kun har 10 mdr tilbage. (behandling skal i gang til januar)

Nogen der kan give mig et overblik

Der er blevet skåret i boligstøtten for folk på kontanthjælp. Hvis du ikke er det, har det ingen betydning for dig. - Så jeg håber du er medlem af en akasse, og hvis ikke, så skynd dig at blive det  

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Marts<3

Jeg syntes da du skal forsøge og undgå og ende på kontanthjælp. Det lyder super uigennemtænkt at bliver gravid med udsigt til kontanthjælp. Hvad med at blive færdig med din uddannelse, få job også blive gravid?? 

For mig er kontanthjælp absolut sidste udvej. Det er ikke noget man planlægger. Man burde ikke sætte børn til verden, hvis man ikke kan forsørger sig selv eller sit barn. Sorry to say.. 

Jeg ønsker dig held og lykke med din uddannelse og fremtidlige graviditet.. 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Marts<3

Og ja.. En A-kasse gir meget god mening... 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Marts<3 skriver:

Jeg syntes da du skal forsøge og undgå og ende på kontanthjælp. Det lyder super uigennemtænkt at bliver gravid med udsigt til kontanthjælp. Hvad med at blive færdig med din uddannelse, få job også blive gravid?? 

For mig er kontanthjælp absolut sidste udvej. Det er ikke noget man planlægger. Man burde ikke sætte børn til verden, hvis man ikke kan forsørger sig selv eller sit barn. Sorry to say.. 

Jeg ønsker dig held og lykke med din uddannelse og fremtidlige graviditet.. 

Enig - lad vær med at se det som en mulighed at blive planlagt gravid på KH. Tag ansvar - meld dig i A-kasse, få et job og SÅ kan du blive gravid!

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman

Hvor står der hun skal på kontanthjælp??

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg har vidst ingen steder skrevet jeg skal på Kontanthjælp!

Og ja jeg er i a-kasse netop så jeg optjener til demitentsatsen under min uddannelse.

Mit valg om jeg gerne vil i behandling til januar gider jeg ikke diskutere, da jeg kan se folk allerede misforstår hvad jeg skriver.

Jeg har ikke i sinde at komme på kontanthjælp, da jeg jo skal søge job når jeg er ved at være færdig.

Der er ingen der siger jeg overhovedet bliver gravid med det samme så der kan da gå lang tid.

Mit spørgsmål var faktisk kun om hvad betydning det har for mig som enlig, da jeg ved det har fået en betydning for dem på KH. Og har hørt fra andre som ikke er på Kh de er blevet ramt.

Anmeld Citér

11. oktober 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Og ja jeg er i a-kasse netop så jeg optjener til demitentsatsen under min uddannelse.

Mit valg om jeg gerne vil i behandling til januar gider jeg ikke diskutere, da jeg kan se folk allerede misforstår hvad jeg skriver.

Jeg har ikke i sinde at komme på kontanthjælp, da jeg jo skal søge job når jeg er ved at være færdig.

Der er ingen der siger jeg overhovedet bliver gravid med det samme så der kan da gå lang tid.

Mit spørgsmål var faktisk kun om hvad betydning det har for mig som enlig, da jeg ved det har fået en betydning for dem på KH. Og har hørt fra andre som ikke er på Kh de er blevet ramt.

Så vidt jeg ved er det eneste "nye" kontanthjælpsloftet og 225 timers reglen som kun rammer folk på kontanthjælp og uddannelseshjælp igennem kommunen? Så jeg forstår ikke hvem du mener der er blevet ramt som ikke er på kontanthjælp eller bor sammen med en på kontanthjælp? Måske du kan uddybe det lidt?

Anmeld Citér

12. oktober 2016

mortilpige

Anonym skriver:

Du vil ikke blive ramt af det loft, som der er kommet på boligstøtten, og dette fordi at du vil komme på dagpenge, når du er færdig med din uddannelse. Hvor meget du vil få, afhænger af din indtægt. Men så længe du går arbejdsløs, er det nok max du vil få på lige omkring 3500,- om mdr.

Det er kun folk på kontanthjælp der er blevet ramt af det.

Du vil som enlig med donorbarn kunne søge det faderen normalt betaler af Udbetaling Danmark. Mener det hedder særligt tilskud. Pt er det 1307,- om mdr., men dem vil du så vidt jeg ved, få sammen med børnepengene hver 3. mdr

Så kan du søge ordinært  og ekstra ordinært tilskud ( begge på 1300,- og noget hver 3 mdr. ) også fordi at du er alene, og så kan du søge om friplads gennem din kommune.

Håber det hjalp lidt på det 

Anmeld Citér

12. oktober 2016

Becks

Som enlig forsørger bliver du ikke ramt ☺️

Det er kun folk på kontanthjælp, der bliver ramt på boligsikringen.. Alt efter din indkomst og hvis du er på dagpenge fra A-kasse, vil du få højeste sats boligsikring..

Af børnepenge vil du hver 3 måned få lidt over 11.000,-

Det er inkl. børnechecken, det faderen skulle have betalt, det ordinære og ekstra ordinære.. ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.