Anonym skriver:
Jeg har vidst ingen steder skrevet jeg skal på Kontanthjælp!
Og ja jeg er i a-kasse netop så jeg optjener til demitentsatsen under min uddannelse.
Mit valg om jeg gerne vil i behandling til januar gider jeg ikke diskutere, da jeg kan se folk allerede misforstår hvad jeg skriver.
Jeg har ikke i sinde at komme på kontanthjælp, da jeg jo skal søge job når jeg er ved at være færdig.
Der er ingen der siger jeg overhovedet bliver gravid med det samme så der kan da gå lang tid.
Mit spørgsmål var faktisk kun om hvad betydning det har for mig som enlig, da jeg ved det har fået en betydning for dem på KH. Og har hørt fra andre som ikke er på Kh de er blevet ramt.
Du vil ikke blive ramt af det loft, som der er kommet på boligstøtten, og dette fordi at du vil komme på dagpenge, når du er færdig med din uddannelse. Hvor meget du vil få, afhænger af din indtægt. Men så længe du går arbejdsløs, er det nok max du vil få på lige omkring 3500,- om mdr.
Det er kun folk på kontanthjælp der er blevet ramt af det.
Du vil som enlig med donorbarn kunne søge det faderen normalt betaler af Udbetaling Danmark. Mener det hedder særligt tilskud. Pt er det 1307,- om mdr., men dem vil du så vidt jeg ved, få sammen med børnepengene hver 3. mdr
Så kan du søge ordinært og ekstra ordinært tilskud ( begge på 1300,- og noget hver 3 mdr. ) også fordi at du er alene, og så kan du søge om friplads gennem din kommune.
Håber det hjalp lidt på det