Brug for råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.416 visninger
11 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hej alle sammen

Jeg fik igår af vide jeg er gravid. Fortalte så min kæreste det og han tog det roligt. Idag flipper han ud med at vi har et kæmpe problem pga det, det er en upser lavet på p sprøjte. Han ved jeg er imod abort og aldrig vil gå den vej. Han er sur over det ikke er ham der har bestemt hvornår dette barn skulle laves (han vil gerne være den der styrer alt i vores forhold, samt bestemmer hvornår alt skal ske)

Hvad ville i gøre i denne situration. Gå fra ham eller lade ham køle af. 

Vi har allerede et barn sammen. 

Har brug for råd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2016

PernilleogLouis

Han skal vel lige ha en chance for at køle af - det kom tydeligvis som en overraskelse 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

God-mor

Anonym skriver:

Hej alle sammen

Jeg fik igår af vide jeg er gravid. Fortalte så min kæreste det og han tog det roligt. Idag flipper han ud med at vi har et kæmpe problem pga det, det er en upser lavet på p sprøjte. Han ved jeg er imod abort og aldrig vil gå den vej. Han er sur over det ikke er ham der har bestemt hvornår dette barn skulle laves (han vil gerne være den der styrer alt i vores forhold, samt bestemmer hvornår alt skal ske)

Har brug for råd

Han er i sine følelsers vold og det må du udvise forståelse for. I var jo enige om ikke at få endnu et barn nu siden du var på prævention. Det er et chok for ham, og den skal nok lige fordøjes, så at gå fra ham er lige drastisk nok. 

Lad ham have de følelser han har og så må i begge tage den derfra. Du skal ikke få en abort, hvis du ikke ønsker det, men det er bare heller ikke nemt at være mand i sådan en situation hvor man intet valg har. 

Anmeld Citér

12. oktober 2016

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Han er i sine følelsers vold og det må du udvise forståelse for. I var jo enige om ikke at få endnu et barn nu siden du var på prævention. Det er et chok for ham, og den skal nok lige fordøjes, så at gå fra ham er lige drastisk nok. 

Lad ham have de følelser han har og så må i begge tage den derfra. Du skal ikke få en abort, hvis du ikke ønsker det, men det er bare heller ikke nemt at være mand i sådan en situation hvor man intet valg har. 

Han slog op igår, sagde han havde mistet mange følelser for mig fordi jeg var blevet gravid og ikke ville få en abort fodi han sagde det

Anmeld Citér

12. oktober 2016

God-mor

Anonym skriver:

Han slog op igår, sagde han havde mistet mange følelser for mig fordi jeg var blevet gravid og ikke ville få en abort fodi han sagde det

Jeg havde fået en abort, hvis han er smuttet. Så du ikke står med to delebørn.. Der kommer en anden mand engang som helt sikkert vil have nogle flere børn med dig.. Det lyder ikke som et sundt forhold når man kan tage sådan en alvorlig beslutning når i i forevejen har et barn sammen. Havde skabt et godt liv med det barn der er og så komme videre på bedst mulig måde. Men du skal selvfølgelig mærke efter i dig selv, men det er hvad jeg tror er det bedste for jer alle. Særligt også jeres fælles barn. 

Anmeld Citér

12. oktober 2016

B&J

Han skal have lidt ro til lige at tænke over det men jeg kan ikke lig du skriver han vil bestemme over alt og i alle situationer det er måske noget han skal have lidt hjælp til fordi når man får et barn sammen kommer det overhovede ikke til at ske. 

Anmeld Citér

12. oktober 2016

MorDk

Det lyder ikke som om jeres forhold er sundt. Han vil gerne bestemme og styre alt. Og hvis ikke tingene går som han vil så bliver han sur. Han har med ét mistet følelser for dig fordi du er gravid MED hans barn? Det kan godt være det ikke er planlagt og måske kommer ubelejligt, men at han vælger at stikke halen mellem benene og løbe sin vej .... eller spille "martyr" fordi du ikke gør som han siger? Det siger pænt meget mere om ham end dig. Det er DIN krop. I skal tale sammen om det. KOMMUNIKATION! 

Hvis han går fra dig pga noget "han har været med til" og ikke vil tage ansvar for... så må du lade ham gå. Og hvis du ikke ønsker en abort skal du ikke have en abort. Det kan ingen bestemme. Heller ikke din kæreste. Men det kan selvfølgelig have konsekvenser. 

Ærligt så synes han virker enormt barnlig/umoden. 

Mit råd: TAL SAMMEN om det som 2 voksne mennesker. 

I har haft sex. Der er sket et "uheld" Nu skal I løse det. SAMMEN! Og hvis ikke han vil løse det / tale om det .... så skal du tage en beslutning. MEN lov mig at du ikke lader HAM presse dig til noget DU ikke vil. Det er DIN krop! Det kan godt være at det omvendt virker som om at DU presser ham til noget han ikke vil ved fx. at beholde barnet... MEN det er igen DIN krop. Det er min holdning/mening til det ihvertfald. 

Anmeld Citér

12. oktober 2016

sol_og_sommer_<3

Anonym skriver:

Hej alle sammen

Har brug for råd

Tja, han har jo været lige så meget med til at lave barnet som dig, så det er ikke fair at han bliver sur på dig over det. Giv det noget tid og tag en snak med ham når han ikke er helt oppe at køre 

Anmeld Citér

12. oktober 2016

Babilooo

Det lyder meget usundt.

hvis han gerne vil bestemme alt og kontrollere, alt er du du bedre stillet uden ham.

jeg ville få en abort i din situation og så komme væk.

Anmeld Citér

12. oktober 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Hold da op så han ligger fagtis alt skylden over på dig og fralægger sig alt ansvar selvom det er lige så meget hans skyld som din.

Hm den er svær vis han er så kontrollerne som du beskriver ville jeg nok slutte forholdet og blive enlig mor til 2 men det bliver utroligt hårdt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.