Det lyder ikke som om jeres forhold er sundt. Han vil gerne bestemme og styre alt. Og hvis ikke tingene går som han vil så bliver han sur. Han har med ét mistet følelser for dig fordi du er gravid MED hans barn? Det kan godt være det ikke er planlagt og måske kommer ubelejligt, men at han vælger at stikke halen mellem benene og løbe sin vej .... eller spille "martyr" fordi du ikke gør som han siger? Det siger pænt meget mere om ham end dig. Det er DIN krop. I skal tale sammen om det. KOMMUNIKATION!
Hvis han går fra dig pga noget "han har været med til" og ikke vil tage ansvar for... så må du lade ham gå. Og hvis du ikke ønsker en abort skal du ikke have en abort. Det kan ingen bestemme. Heller ikke din kæreste. Men det kan selvfølgelig have konsekvenser.
Ærligt så synes han virker enormt barnlig/umoden.
Mit råd: TAL SAMMEN om det som 2 voksne mennesker.
I har haft sex. Der er sket et "uheld" Nu skal I løse det. SAMMEN! Og hvis ikke han vil løse det / tale om det .... så skal du tage en beslutning. MEN lov mig at du ikke lader HAM presse dig til noget DU ikke vil. Det er DIN krop! Det kan godt være at det omvendt virker som om at DU presser ham til noget han ikke vil ved fx. at beholde barnet... MEN det er igen DIN krop. Det er min holdning/mening til det ihvertfald.
Anmeld
Citér