Jeg er så meget i tvivl om jeg skal invitere til dåb og har virkelig brug for noget sparring. Jeg håber i vil hjælpe mig med forskellige syn på det hele og i sober tone
jeg begyndte for 5 år siden at komme i en frikirke, Jesu Kristi kirke, jeg fandt ud af at dette var noget for mig og har været aktiv til bla arrangementer. Dette har været en process og har fået et større og større tilknytning til min tro. På et punkt vidste jeg at dette var vejen for mig, begyndte at komme fast i kirken, og deltage som de andre medlemmer i både kirkemøder og arrangementer.
Min mand er helt okay med dette og hores børn kommer også i kirken, min mand ønsker ikke at være en del af kirken) vi respekterer hinanden og vores ønsker og har det godt sammen med det.
Mine svigerforældre og min mor ved jeg er aktiv i kirken, vi snakker ikke om det men de respekterer mit valg
min far ved det ikke og heller ikke hans kæreste, da hun er imod kirken og ikke forstår det at tro, og har ikke orket diskussion og det er jo mit valg. Min far og jeg havde ikke kontakt i en periode og han deltog bla ikke da min mand og jeg blev gift.
Jeg er så meget i tvivl om jeg skal lade det passere, men så får han ikke valget om at deltage, og ønsker ikke en konflikt over at han ikke fik valget. samtidig frygter jeg reaktionen ved at være ærlig og et sted ønsker jeg ikke min stedmor der, da hun er uforstående og respektløs i forhold til at kirke er helligt for nogle. Ved dåben i folkekirken af vores børn, sad hun og snakkede imens, gjorde grin af korpigernes sko da de skulle modtage nadver og brokkede sig højlydt over det tog tid og var kedeligt og at så mange modtog nadver.
For mig bliver det et helligt og vigtigt øjeblik og ønsker ikke at skulle føle mig flov eller utilpas over mit valg den dag pga de som er til stede.
Af samme årsag ved jeg ikke om jeg skal spørge nogle af dem jeg kender, feks veninder om at deltage. For mog er eet en stor dag endelig at kunne blive døbt men vil ikke påtvinge nogen noget omkring mit valg, men er så svært da de fleste jo inviterer til bryllup, dåb, navngivning, konfirmation, nonfirmation osv
Jeg er så meget i tvivl hvad jeg skal gøre