Hvad nu med min Pepsi Max?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.170 visninger
8 svar
5 synes godt om
10. oktober 2016

debattør-37673

Hvad er meningen om Pepsi max, eller andre lignende light sodavand, under graviditeten? 

Har ikke lyst til at drikke almindelig, da vægten helst ikke må stige mere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2016

Soonmom

Jeg drikker Pepsi Max hver dag og har gjort der både denne og sidste graviditet. Det er min eneste last,  så det går nok 

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Augustmama

Min mening er begrænset brug af sodavand. Og især cola/Pepsi , max 1-2 små glas om ugen  

alm sodavand begrænset brug max 3-4 glas om ugen

Ville vælge dansk vand med sukkerfri saft i stedet  hvis det skal have bobler 

Anmeld Citér

10. oktober 2016

lilledittemor

Jeg har drukket rigtig meget light sodavand i mine to andre graviditeter og gør det også i denne. 

Det tænker jeg slet ikke over mere

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Kattha

Jeg ville selv vælge almindelig. Godt nok er det sukker, men det der er i light udgaverne kan være mere sundhedsskadeligt. Det er i hvert fald hvad jeg har fået at vide af laboranterne i familien og også andre. Men der er vist noget kontrovers omkring det. Ville dog begrænse det så meget som muligt. 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

GrønStjerne

Ved min 2. graviditet i 2011 frarådede sundhedspersonalet at man brugte light (til trods for at jeg er overvægtig). Der var nogle studier som viste at det ikke var godt, bl.a. kunne resultere i for tidlig fødsel.

I 3. graviditet 2015 spurgte jeg, og fik at vide at det var tilbagevist, og at man lige så godt kunne bruge light som almindelig, men ud fra et forsigtighedsprincip ville hun nok vælge lidt, men med sukker.

Men du får sikkert lige så mange svar som der er gravide, det er en af de ting der altid er stor uenighed om..

Anmeld Citér

11. oktober 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Nu drikker jeg ikke specielt meget sodavand (1-2 dåser/ugen) men hvis man kan holde det på en dåse om dagen tænker jeg, det er fint - hvis det er eneste last!

At man til gengæld kan så meget som overveje at tænde en cigaret, når man er gravid forarger mig til gengæld helt ufatteligt.

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Mum33

Diverse sødestoffer skal man overordnet holde sig fra under sin graviditet. De mistænker sammenhæng mellem ADHD og indtag af sødestoffer.

Skift evt til danskvand ellers nøjes med alm vand.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.