Folsyre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

399 visninger
8 svar
5 synes godt om
9. oktober 2016

Mel92

Hej  Jeg har hørt at folsyre-tabletter skulle være godt hvis man prøver at blive gravid. Har nogen af jer erfaring med dette og forklare hvad det helt præcist gør? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2016

loubri

Det er et vitamin tilskud som gør at risikoen for baby har misdannelser bliver mindre end hvis man ikke tager det.

Altså, det har intet at gøre med fertiliteten.  

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Frk.S

Det anbefales at tage folsyre når man planlægger graviditet og indtil 12. uge når man er gravid.

Dette for at mindske risikoen for visse misdannelser, og altså ikke  - som mange fejlagtigt tror - for at øge chancen for graviditet. 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Mel92

Mange tak for svar begge to 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Pianisten

Dog øger folsyre mandens sædkvalitet, så fodr du bare din mand med folsyre også  

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Kristinaaa

lilleM skriver:

Hej  Jeg har hørt at folsyre-tabletter skulle være godt hvis man prøver at blive gravid. Har nogen af jer erfaring med dette og forklare hvad det helt præcist gør? 

Jeg tager folsyre. Det anbefales at tage fordi det reducerer risiko for misdannelser af fosteret. Derudover hjælper det mod symptomer som træthed og styrker dit immunforsvar under og efter graviditeten. Du kommer nemlig naturligt i mangel af forlsyre under en graviditet. 

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Mel92

Kristinaaa skriver:

Jeg tager folsyre. Det anbefales at tage fordi det reducerer risiko for misdannelser af fosteret. Derudover hjælper det mod symptomer som træthed og styrker dit immunforsvar under og efter graviditeten. Du kommer nemlig naturligt i mangel af forlsyre under en graviditet. 

Mange tak for svar. Jeg har købt noget folsyre og er fuld gang ��

Anmeld Citér

20. oktober 2016

FutureMama

Tjek evt. om der er 400mikrogram folsyre i vitaminer du allerede tager. Min læge bad mig begynde på folsyre, og fandt så ud af, at jeg har fået rette mængde gennem mine vitaminpiller i mange år nu  folsyre er "bare" en af b-vitaminerne, som alle kan nyde godt af..

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Mel92

FutureMama skriver:

Tjek evt. om der er 400mikrogram folsyre i vitaminer du allerede tager. Min læge bad mig begynde på folsyre, og fandt så ud af, at jeg har fået rette mængde gennem mine vitaminpiller i mange år nu  folsyre er "bare" en af b-vitaminerne, som alle kan nyde godt af..

Det må jeg lige undersøge! Tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.