Lavt stofskifte? Stor vægtstigning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

788 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. oktober 2016

SHERO

Min søn (6,10 år) har altid ligget på nederste kurve, og været en lille spinkel en... siden midt april har hans vægt bare eksploderet.. har vejlede ca. 20 kg i april, og i dag vejer Han næsten 28 kg.. Vi har været ved lægen et par gange, og nu har han fået taget en blodprøve. Hans stofskifte er lidt for lavt, men ikke alarmerende, men han er blevet henvist til en special børnelæge.. Han ligger faktisk lige over den øverste kurve i vægtkurverne nu...

Nogle der har erfaringer med lavt stofskifte ved jeres børn, hvor det altså ikke er medfødt? 

Kan man gøre noget ved det? - Vi er i forvejen meget obs på hans kost, og kan ikke se vi kan skære mere fra uden han begynder at stille spørgsmålstegn ved det...

Jeg kan næsten ikke holde tanken ud om, hvis det fortsætter og han skal have vægtproblemer, han er autist og synes sgu han har nok udfordringer... suk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2016

loubri

Jeg har godt nok ikke børn med stofskifte problemer, men jeg har det selv.

Jeg tog 30 kilo på da mit stofskifte var ubehandlet. Nu får jeg den rette behandling (har taget 2 år) og jeg har tabt 16 kilo. 

Jeg kunne IKKE tabe mig uden at være velbevandret lige meget hvad jeg gjorde! Motion, det rette mad (og lidt mad) intet hjalp før jeg fik den rette medicin og nu er mine stofskifte blodprøver lige som et alm. menneske uden stofskifte problemer. 

Jeg skal jo ikke kunne sige hvordan det er med børn, men ville bare lige fortælle at han nok kommer i medicin behandling. 

Anmeld Citér

8. november 2016

gittegjedsted.dk

Udover rod i stofskiftet har jeg også læst flere steder, at sådanne vægt øgninger også kan have noget med oplagring af medicinrester at gøre - og andre stoffer som oplagres i kroppen. Stofskiftet er jo et super sted at starte.

Hvis han har fået medicin, måske i forbindelse med autismen, kan det også være en vej at kigge. Hende der har skrevet "kernesund familie", skriver om erfaringer omkring autisme, medicin og udrensning af giftstoffer i kroppen. Det hjalp deres dreng.  

Held og lykke med det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.