Rå laks?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.327 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. oktober 2016

MariaNielsen0602

Måske et lidt dumt spørgsmål men må man spise rå laks som gravid? Og Hvad sker der hvis man gør? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hvis det har været frosset må man gerne. Der sker formentlig ingenting, men det kan give madforgiftning og listeria, omend risikoen er lav, hvis maden er behandlet korrekt. 

Anmeld Citér

8. oktober 2016

MariaNielsen0602

Astoria skriver:

Hvis det har været frosset må man gerne. Der sker formentlig ingenting, men det kan give madforgiftning og listeria, omend risikoen er lav, hvis maden er behandlet korrekt. 

Er kommet til og spise en halv pakke som ikk har været frosset ned 

Anmeld Citér

8. oktober 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria
MariaNielsen0602 skriver:

Er kommet til og spise en halv pakke som ikk har været frosset ned 

Hvor fik du fisken fra? Langt det meste fisk du kan købe har været frosset ned. Men selv hvis det ikke er, så er risikoen altså meget lille. Jeg ville ikke bekymre mig, hvis du ikke viser tegn på madforgiftning.

Anmeld Citér

8. oktober 2016

MariaNielsen0602

Astoria skriver:

Hvor fik du fisken fra? Langt det meste fisk du kan købe har været frosset ned. Men selv hvis det ikke er, så er risikoen altså meget lille. Jeg ville ikke bekymre mig, hvis du ikke viser tegn på madforgiftning.

Købte den i netto 

Anmeld Citér

8. oktober 2016

*Toffee*

Måske et dumt spørgsmål, men er du sikker på det ikke er røget laks du har spist?

Anmeld Citér

8. oktober 2016

MariaNielsen0602

*Toffee* skriver:

Måske et dumt spørgsmål, men er du sikker på det ikke er røget laks du har spist?

Ej hvor pinligt men jo det har du ret i..

Anmeld Citér

8. oktober 2016

Miti's mama

Måske et lidt dumt spørgsmål men må man spise rå laks som gravid? Og Hvad sker der hvis man gør? 

Er det ikke pga kviksølv forgiftning? Er ihvertfald derfor man ikke må spise frisk tun. Kan give hjerneskade hos barnet, mens hjernen udvikles. Ved ikke om der sker noget den ene gang. Bare lad være igen.

Anmeld Citér

9. oktober 2016

FrkLarsen

Alt med måde vil jeg sige 

Jeg selv er kæmpe stor fan af sushi i denne graviditet, og.det er primært dem med laks jeg har en craving på 

Jeg er ikke blevet syg af det, men aner heller ikke om det har været frosset ned inden brug. 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
FrkLarsen skriver:

Alt med måde vil jeg sige 

Jeg selv er kæmpe stor fan af sushi i denne graviditet, og.det er primært dem med laks jeg har en craving på 

Jeg er ikke blevet syg af det, men aner heller ikke om det har været frosset ned inden brug. 

Der er meget stramme regler for sushi, det SKAL have været frosset ned i x antal timer før de må servere det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.