Når nogen lugter knap så godt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.176 visninger
10 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. oktober 2016

Anonym trådstarter

Har brug for et råd. Jeg er begyndt at mødes en del med en kvinde der har en datter på samme alder som min, og de leger rigtig godt og bare passer godt sammen. Jeg synes også kvinden er virkelig sød, og vi snakker og hun er godt selskab. 

Problemet er bare at hun til tider dufter knap så godt. Jeg har en irriterende god lugtesans, og det gør det jo bare værre. Det er ikke hver gang vi ses, og er ikke et problem når vi er udenfor. Men når vi er inde, så kan jeg nærmest ikke tænke på andet end den der lugt af sved der bare overrumpler mig. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. For kan som sagt rigtig godt lide hende ellers og vil ikke stoppe med at mødes og lade børnene lege. Men det fylder bare så meget alligevel. Må også indrømme at jeg ikke kan lade være med at tænke at andre også bliver generet af det når vi er inde et sted. 

Jeg har kun kendt hende mindre end en måned, og det er ikke sådan et tæt veninde forhold vi har. Så synes ikke jeg kan tillade mig at sige noget. Hvad ville I gøre? Nogen der har oplevet noget lignende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2016

Anonym

Bide det i dig. Du kan ikke tillade dig at sige noget. Hvad nu hvis det er et reelt problem hun har som hun bare ikke kan gøre noget ved. 

Derudover påpeger man bare ikke sådan noget som voksen. 

...Men kan godt forstå, at det genere dig 

Anmeld Citér

8. oktober 2016

K&S

Anonym skriver:

Har brug for et råd. Jeg er begyndt at mødes en del med en kvinde der har en datter på samme alder som min, og de leger rigtig godt og bare passer godt sammen. Jeg synes også kvinden er virkelig sød, og vi snakker og hun er godt selskab. 

Problemet er bare at hun til tider dufter knap så godt. Jeg har en irriterende god lugtesans, og det gør det jo bare værre. Det er ikke hver gang vi ses, og er ikke et problem når vi er udenfor. Men når vi er inde, så kan jeg nærmest ikke tænke på andet end den der lugt af sved der bare overrumpler mig. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. For kan som sagt rigtig godt lide hende ellers og vil ikke stoppe med at mødes og lade børnene lege. Men det fylder bare så meget alligevel. Må også indrømme at jeg ikke kan lade være med at tænke at andre også bliver generet af det når vi er inde et sted. 

Jeg har kun kendt hende mindre end en måned, og det er ikke sådan et tæt veninde forhold vi har. Så synes ikke jeg kan tillade mig at sige noget. Hvad ville I gøre? Nogen der har oplevet noget lignende? 

Jeg har det nok stik modsat svaret ovenover. 

Jeg synes du skal sige noget - naturligvis på en sød måde.

Voksne mennesker og især venner bør kunne sige ting som disse til hinanden uden at føle dårlig samvittighed. Jeg ville tvært i mod have dårlig samvittighed, hvis jeg ikke sagde noget. 

Anmeld Citér

8. oktober 2016

AnoMom

K&S skriver:

Voksne mennesker og især venner bør kunne sige ting som disse til hinanden uden at føle dårlig samvittighed. Jeg ville tvært i mod have dårlig samvittighed, hvis jeg ikke sagde noget. 

Jeg er helt enig. Som voksne mennesker burde man kunne sige det på en pæn måde uden at sårer folk. 

Kan jo være hun ikke selv er klar over hvor slemt det er. 

Anmeld Citér

8. oktober 2016

Hck

Profilbillede for Hck
K&S skriver:

Så du ville sige til en person,  som du kun havde kendt i 3 til 4 uger af denne  lugtede grimt efter din mening. Jeg er selv meget lugt og lyd sensibel (desværre) men havde ikke sagt noget efter så kort tid

Anmeld Citér

8. oktober 2016

2721

Jeg døjer faktisk selv pt med at lugte af sved, jeg aner ikke hvad jeg skal stille op og har aldrig oplevet det før, håber det er hormonelt, da jeg er gravid, med mit 3 barn. Jeg håber ikke, at jeg genere andre mennesker, så meget som jeg genere mig selv, men ville helt ærligt, blive beklemt, hvis andre begyndte at bringe det, på banen.

Anmeld Citér

8. oktober 2016

K&S

Hck skriver:

Så du ville sige til en person,  som du kun havde kendt i 3 til 4 uger af denne  lugtede grimt efter din mening. Jeg er selv meget lugt og lyd sensibel (desværre) men havde ikke sagt noget efter så kort tid

Samme besked, ja - men på en pæn måde :-) 

Anmeld Citér

8. oktober 2016

Anonym

2721 skriver:

Jeg døjer faktisk selv pt med at lugte af sved, jeg aner ikke hvad jeg skal stille op og har aldrig oplevet det før, håber det er hormonelt, da jeg er gravid, med mit 3 barn. Jeg håber ikke, at jeg genere andre mennesker, så meget som jeg genere mig selv, men ville helt ærligt, blive beklemt, hvis andre begyndte at bringe det, på banen.

Man kan købe en roll-on i Matas som man bruger hver 3 dage , som begrænser svedlugten. Har lige købe til min dreng som lugter meget , og det har hjulpet rigtig meget.

Anmeld Citér

8. oktober 2016

Anonym

Hck skriver:

Jeg ville. 

Der kom en studerende på mit arbejde som simpelthen lugtede så meget af sved oh surt vasketøj og havde det samme tøj på mange dage i træk, selvom hun svedte meget og cyklede til job. 

Jeg ku simpelthen lugte så snart hun kom ind af døren, og kunne ikke sidde ved siden af hende og spise frokost  

Så fik sagt meget pænt at, det ikke var for at genere hende eller være ubehagelig men hun lugtede virkelig af sved. Hun tog det så pænt og begyndte efterfølge de at bruge roll on. 

Anmeld Citér

8. oktober 2016

modesty

Anonym skriver:

Jeg ville lade hende lugte af sved og acceptere at vi alle er forskellige. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.