Bliver snart idiot

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

500 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hej piger

Sagen er den, at jeg desværre havde en MA/SA d. 22. Sep. Jeg skulle der have været 7+3. Fik i den forbindelse målt hcg, som var 7055. D. 26. Sep var det faldet til  744, hvilket var tilfredsstillende. Sidste kontrol af hcg var i tirsdags d. 5. Okt, hvor den var faldet yderligere til 38. Jeg havde allerede søndag op til sidste hcg kontrol udflåd svarene til ægløsning, hvilket jeg ikke helt kunne forstå, med tanke på, at hcg jo formentlig ikke var helt i niveau endnu. Jeg tog derfor en grav. test, i håb om, at den var negativ. Desværre var den fortsat positiv, hvilket gav meget god mening ift hcg på 38, 3 dage efter testen. Sagen er nu den, at jeg fortsat har positive tests og jeg bliver snart idiot af det. Hcg burde nu være så lavt, at det ikke kan fanges på en test, så hvorfor i alverden er de stadig positive? Selv hvis vi antog, at det trods forhøjet hcg, var ægløsning i søndags og jeg allerede skulle være blevet gravid igen, så har ægget jo knap sat sig fast, til at danne ny hcg. Så hvorfor i alverden er de tests stadig positive? 

Jeg er klar over, at der ikke er andet at gøre end at vente. Og såfremt testene bliver tydeligere, så skal jeg have målt hcg igen for at kunne fastslå en evt ny graviditet. Men for søren, hvor er ventetiden ulidelig lang!

Er der nogle af jer, der har oplevet noget lign?

Øverste test på billedet er taget igår, den nederste er fra idag.

Hilsen den utålmodige, hvis mand snart får pip af at høre om positive tests

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2016

Lulu32

Jeg har desværre også prøvet at vente laaang tid på at hcg kom under 5.. 

Det er møg hamrende frusterende, især fordi man intet kan gøre. 

Jeg fik dog taget blodprøve hver uge indtil hcg var under 5. 

Anmeld Citér

8. oktober 2016

Anonym trådstarter

Lulu32 skriver:

Jeg har desværre også prøvet at vente laaang tid på at hcg kom under 5.. 

Det er møg hamrende frusterende, især fordi man intet kan gøre. 

Jeg fik dog taget blodprøve hver uge indtil hcg var under 5. 

Hvor lang tid tog det for dig?

overvejer også at kontakte lægen, hvis testene stadig er positive i næste uge.

Det er nemlig SÅ frustrerende, vi kan jo ikke rigtig komme videre herfra, så længe kroppen ikke er tilbage til udgangspunktet.

Anmeld Citér

8. oktober 2016

Lulu32

Anonym skriver:

Hvor lang tid tog det for dig?

overvejer også at kontakte lægen, hvis testene stadig er positive i næste uge.

Det er nemlig SÅ frustrerende, vi kan jo ikke rigtig komme videre herfra, så længe kroppen ikke er tilbage til udgangspunktet.

Mit forløb var meget mærkeligt. Jeg testede positiv i starten af juni. Hcg steg, men meget langsomt. Jeg blev scannet hver uge, men de kunne aldrig se noget. 

11/7 var hcg omkring 1900, og derefter faldt det. Først 29/8 var det under 5. 

Anmeld Citér

8. oktober 2016

Anonym trådstarter

Lulu32 skriver:

Mit forløb var meget mærkeligt. Jeg testede positiv i starten af juni. Hcg steg, men meget langsomt. Jeg blev scannet hver uge, men de kunne aldrig se noget. 

11/7 var hcg omkring 1900, og derefter faldt det. Først 29/8 var det under 5. 

Det lyder også som et noget anderledes forløb. Utroligt så lang tid det kan tage for kroppen at udskille hcg. Jeg forstår sørme godt, hvis du har været frustreret. Det er længe i har gået i uvished. Jeg er allerede utålmodig nu og vil bare gerne videre, så vi kan få lagt den baby ind i ovnen

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Stivdie

Jeg har været igennem en MA for en uges tid siden. I den forbindelse har jeg på hospitalet fået at vide, at vi skal beskytte os på anden vis indtil første mens. Før er kroppen ikke klar. På den måde sparer de os for tests og frustrationer. 

Har desuden fået at vide det er godt at lade slimhinderne komme sig lidt for at minimere risikoen for en SA (hvis slimhinderne er for sarte efter MA, er der vist større risiko for, at næste foster ikke kan blive siddende). 

Så vi venter, selvom jeg også bare vil have en ny baby i maven. 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Jeg har været igennem en MA for en uges tid siden. I den forbindelse har jeg på hospitalet fået at vide, at vi skal beskytte os på anden vis indtil første mens. Før er kroppen ikke klar. På den måde sparer de os for tests og frustrationer. 

Har desuden fået at vide det er godt at lade slimhinderne komme sig lidt for at minimere risikoen for en SA (hvis slimhinderne er for sarte efter MA, er der vist større risiko for, at næste foster ikke kan blive siddende). 

Så vi venter, selvom jeg også bare vil have en ny baby i maven. 

Øv, er ked af at høre, at i selv er igennem det. Det er lidt ambivalent, på den ene side ønsker jeg ikke, at andre oplever det samme, men på den anden side, er det rart ikke at være alene.

Vi har ikke beskyttet os siden aborten. Der er virkelig delte meninger, også blandt fagpersonale ift hvorvidt man skal beskytte sig indtil første menstruation efter sa/ma. Nogen mener, som du har fået at vide, at kroppen ikke er klar før. Såfremt kroppen ikke er klar, jamen så kommer der jo bare ikke en ny graviditet. De fagpersoner, jeg har talt med, siger alle, at anbefalingen ofte beror på, at det så er nemmere at beregne en ny termin, hvis der har været en normal menstruation i mellemtiden. Uden tvivl, at det ville have sparet mig for de frustrationer jeg står med nu, hvis vi havde beskyttet os, men så tager jeg hellere dem med.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.