Til jer i 2. El. 3. trimester (influenzavaccine)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

408 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. oktober 2016

Mo9ca

Jeg var ved lægen med min ene søn i dag og i den forbindelse kom jeg i tanke om den årlige influenza epidemi. Jeg nævnte for lægen, at den vaccination havde jeg ikke fået endnu, så han var lige vaks til at give mig den, nu hvor vi alligevel var derinde. Jeg havde overhovedet ikke skænket det en tanke inden da, at jeg lige skulle huske den. Lægen sagde til mig, at det tager 2-3 uger før man er dækket ind af vaccinens fulde virkning.

Hvor mange af jer som er i 2. el. 3. trimester er opmærksom på, at det måske kunne være en god ide, at være dækket ind dér?

Mvh. M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2016

Anonym

Har aldrig ønsket influenza vaccine og har ikke haft influenza i over 20 år ... Forkølet ja men influenza med høj feber , nej ..

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Liv_86

Mo9ca skriver:

Jeg var ved lægen med min ene søn i dag og i den forbindelse kom jeg i tanke om den årlige influenza epidemi. Jeg nævnte for lægen, at den vaccination havde jeg ikke fået endnu, så han var lige vaks til at give mig den, nu hvor vi alligevel var derinde. Jeg havde overhovedet ikke skænket det en tanke inden da, at jeg lige skulle huske den. Lægen sagde til mig, at det tager 2-3 uger før man er dækket ind af vaccinens fulde virkning.

Hvor mange af jer som er i 2. el. 3. trimester er opmærksom på, at det måske kunne være en god ide, at være dækket ind dér?

Mvh. M

Nu spurgte jeg min læge om det i sidste uge. Han sagde det var op til mig selv om jeg vil have den. 

Man kan jo sagtens blive syg med forkølelse og influenza alligevel da den ikke dækker over alt men kun et par stykker. Og dem kan du også risikere at få alligevel bare i en mild udgave. 

Min veninde som er sygeplejerske synes det er et overflødigt stik og valgte det også selv fra. 

Har prøvet at se hvad jeg kunne finde af studier omkring hvor "farligt" det skulle være at blive feber syg under graviditet og det er faktisk slet ikke så farligt som nogle lægger det ud til st være. Derfor har jeg valgt ikke at få den. 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Baby2017

Jeg skal have den på onsdag, ved godt den ikke dækker alt men tænker det alligevel er en god ide.

Jeg vil ihvertfald beskytte lillepigen mest muligt, men tænker det er en temperaments sag da der både er gode argumenter for og imod. Jeg var meget i tvivl men har dog valgt at gøre det

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Tascha26

Mo9ca skriver:

Mvh. M

Jeg skal ha den på tirsdag og lillebror kommer om 40 dage. Jeg får den dog altid, da jeg har en kronisk sygdom og får immundæmpende medicin.  Så graviditet eller ej, så skal jeg ha den har dig hørt at baby er dækket ind de første ca. 5-6 mrd af dets liv hvis mor har fået vaccinen så det jo kun positivt

Anmeld Citér

8. oktober 2016

lilledittemor

Jeg gider ikke at have den - jeg har ikke hørt om den før nu og dette er min 3. graviditet. Mon ikke at baby og jeg klarer os fint uden?

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg vil ikke have den

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.