Ægløsning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

211 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. oktober 2016

Mille1210

Hejsa! 

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan ens ægløsning foregår.. altså jeg har læst en masse på nettet. Starter ens ægløsning 14 dage efter ens mens starter, også 7 dage frem? Og hvilke dage er man så mest frugtbar? Har læst at man kan få niv i underlivet og ens udflåd øges? 

Er der nogle der kan komme med en bedre forklaring? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2016

Steph_Laurits

Mille1210 skriver:

Hejsa! 

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan ens ægløsning foregår.. altså jeg har læst en masse på nettet. Starter ens ægløsning 14 dage efter ens mens starter, også 7 dage frem? Og hvilke dage er man så mest frugtbar? Har læst at man kan få niv i underlivet og ens udflåd øges? 

Jeg har hentet app'en "Min kalender" via android.

Har ikke selv styr på ægløsning da jeg kun lige er stoppet på p-piller så aner ikke hvordan min cyklus er, efter 13 år på piller. Men den app er super nem og ligetil (den eneste jeg forstår at bruge) 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

BabyDrømme23

Mille1210 skriver:

Hejsa! 

Hej  

Det kan være meget forskælligt fra kvinde  til kvinde. Men man plejer tit at sige omkring 14 dage fra 1 mens dag har man ægløsning, nogle har nogle dage tidligere og nogle senere. Mener at jeg har læst at nogle har omkring 20 dag fra 1 mens dag.  

Er også noget med at man har ægløsning 14 dager før næste mens starter. Så det afhænger mest af hvor lang cyklus man har. Her er der tale om cyklus på ca. 28-30 dage. 

Selve ægløsningen/befrugtningen sker i løbet af 24 timer. Men sædcellerne kan leve i nogle dage. 

Der er ikke alle der kan mærke ægløsningen, men typisk bliver udflåddt gennemsigtigt æggevide agtigt. 

Håber du forstår det jeg har prøvet at forklare  

Så altså nyt æg starter sin modning første dag i menstruationen, og man beregner ikke fra mens er slut  

Husk man kan altid blive gravid

Anmeld Citér

6. oktober 2016

BabyDrømme23

Mille1210 skriver:

Hejsa! 

Lige en besked mere jeg vil sige at chancen for at blive gravid er størst på ca 8-10 dag efter første mens dag og frem til omkring 16 dag. 

Man siger normalt at chancen er mindst de sidste dage inden den næste mens skal komme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.