Falde i søvn selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.289 visninger
11 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. oktober 2016

Tulle28

Min datter på 6,5 år kan/vil ikke falde i søvn selv. Det er ikke så meget det, at vi skal sidde hos hende, men hun snakker og snakker (og snakker!) uanset hvor træt hun er, og det tager som oftest 30-40 min. før hun sover. Det er især et stort problem for min mand, der mener at hun er så stor  nu, så det burde være muligt at sige godnat og forlade værelset.

Hun får masser af tid til snak og nærvær om eftermiddagen/aftenen. 

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen med børn på samme alder om deres rutiner og evt. udfordringer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2016

Anonym

Jeg har godt nok ikke selv børn i den alder. Men min mor havde præcis samme problem med mig. Der skulle en kold tyrker til. Hun lagde mig, læste en bog og så godnat. Fortalte mig at hun var lige inde i stuen og lod lyset være tændt. Jeg skreg og brokkede mig i lang tid men fandt hurtigt ud af det ikke hjalp en dyt. Og rejste jeg mig og gik ind i stuen blev jeg fuldt tilbage igen. Det tog en lille uges tid også var jeg tilvænnet den nye måde. 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

MorTil3+

Tulle28 skriver:

Min datter på 6,5 år kan/vil ikke falde i søvn selv. Det er ikke så meget det, at vi skal sidde hos hende, men hun snakker og snakker (og snakker!) uanset hvor træt hun er, og det tager som oftest 30-40 min. før hun sover. Det er især et stort problem for min mand, der mener at hun er så stor  nu, så det burde være muligt at sige godnat og forlade værelset.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen med børn på samme alder om deres rutiner og evt. udfordringer.

Nu er vores datter så godt nok kun 4 år, men vi brugte belønning. Hun fik et klistermærke om morgenen hvis hun lagde sig til at sove selv.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Loa

Vores på 6 år og 3 måneder får læst godnathistorie og så går vi. Nogle ganger snakker hun lidt/skal trække tiden og kalder på os. Andre gange falder hun bare i søvn. Det er meget sjældent at vi behøver blive hos hende. Men nogle dage kan det godt tage 20-30 min fordi hun leger med en bamse eller snakker til os eller lign.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonym

Datteren er sådan. Hun er 9 år nu. Det virker ret og slet, som om hendes hjerne bruger lang tid på at falde til ro om aftenen.  Hun har jo lært at hun skal ligge stille i sin seng, men alligevel kan jeg se ind til hende efter 45 min - og da ligger hun stadig vågen. Vi har ingen skærm den sidste time før sengetid, men hun får lov til at ligge og læse lidt, før vi slukker lyset. Så længe hun er rolig synes jeg, det er ok. Vi mærkede,  at hun blev roligere, da hun fik en natlampe,  som lader lysfigurer rotere sagte over loftet, når den er slået på. Måske kan det hjælpe hos jer?

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Finemor

Ikke for at lyde som en sur trunte - så mener jeg bestemt at børn selv skal kunne ligge sig til at sove - hun er 6,5 år gammel!

Mine piger har siden de var 4 år, selv faldet i søvn. Nogle gange synger vi sammen, eller også læser vi en bog - og så er det kys og kram og så godnat.

Min mindste sover på 1. sal, og det giver ikke problemer.

Jeg tror desværre, at det er os som forældre, der tillægger dem, at de ikke selv kan - de tror jo ikke på det, når vi ikke gør. Men vi gør dem en bjørnetjeneste, ved at være der når de skal sove.

Tror, at den med belønningen er en super ide - og hvis det var mig, så ville jeg være villig til at prøve alt :-)

Og at hun bare snakker og snakker - er jo for netop ikke at falde i søvn - de er nu altså snu de børn :-)

Anmeld Citér

6. oktober 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er et spørgsmål om tilvænning. Hun har altid været vant til, at der sidder nogen hos hende. Jeg tror, at der skal "en kold tyrker til".

Lav evt. et beløningssystem til hende, hvor hun krydser af om morgen om hun er faldet i søvn uden, at kalde mv. Så kan gevinsten være en tur i biografen når hun har opnået x af krydser.

Vores er 7 1/2 år og næsten 9 år, og de falder i søvn af dem selv. Vi har aldrig siddet ved dem. Den store kan godt kalde og skal på toilettet, men ikke noget med 100 gange.

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Clisolka

Min datter på snart 6 år (om 20 dage) falder selv i søvn. Hun får nogle dage læst en godnathistorie og så slukker jeg lyset og går ud af værelset. Så hører jeg intet til hende før hun står op igen til morgen Sådan har det været siden hun var 3,5-4 år gammel

Anmeld Citér

10. oktober 2016

B&J

Vi sidder dog inde ved vores på 6 men også kun fordi han er i den fase igen igen han ser spøgelser øjne osv. Vi læser bog ser en lille film om pokemon lige nu hihihihihi også siger vi godnat også sidder vi ved siden af sengen men når vi har sagt godnat så snakker vi ikke mere med ham jo hvis det er vigtigt men hvis det bare er hygge snakke jamen så svare vi ikke fordi han skal jo op og i skole så vigtigt han får sin søvn 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

modesty

Min datter på snart 6 år (om 20 dage) falder selv i søvn. Hun får nogle dage læst en godnathistorie og så slukker jeg lyset og går ud af værelset. Så hører jeg intet til hende før hun står op igen til morgen Sådan har det været siden hun var 3,5-4 år gammel

fejl

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.