første ægløsning efter p-pille stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.418 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. oktober 2016

baby.dreams

Hej derude  Ang. Projekt baby start 

Jeg stoppede på p-piller i søndags den 2 oktober, og venter stadig på blødning. Vi er helt nye i det her univers, og må ærligt indrømme at jeg er noget forvirret 

Som overskriften lyder: hvornår har man første gang ægløsning efter p-pille stop?

Jeg er godt klar over at i ikke kan fortælle mig præcis hvilken dag, da det afhænger af min cyklus osv. (så meget har jeg forstået )

Men når min forventede blødning kommer, vil jeg så få ægløsning derefter (altså de cirka 14 dage før "rigtige" menstruation)? Eller er det først muligt at få ægløsning efter den "rigtige" menstruation?

Beklager hvis det er et dumt spørgsmål, men jeg har simpelthen søgt nettet tyndt for svar uden held, så nu spørg jeg jer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2016

modesty

Hej derude  Ang. Projekt baby start 

Jeg stoppede på p-piller i søndags den 2 oktober, og venter stadig på blødning. Vi er helt nye i det her univers, og må ærligt indrømme at jeg er noget forvirret 

Som overskriften lyder: hvornår har man første gang ægløsning efter p-pille stop?

Jeg er godt klar over at i ikke kan fortælle mig præcis hvilken dag, da det afhænger af min cyklus osv. (så meget har jeg forstået )

Men når min forventede blødning kommer, vil jeg så få ægløsning derefter (altså de cirka 14 dage før "rigtige" menstruation)? Eller er det først muligt at få ægløsning efter den "rigtige" menstruation?

Beklager hvis det er et dumt spørgsmål, men jeg har simpelthen søgt nettet tyndt for svar uden held, så nu spørg jeg jer 

Hos nogle går der mange måneder før de får menstruation igen efter p-pille stop. Men du får ægløsning FØR du får din første "rigtige" menstruation.

Anmeld Citér

5. oktober 2016

pauline88

Hej

Det er ret forskelligt fra kvinde til kvinde, hvornår man får sin første ægløsning efter, man er stoppet på p-piller. 

Gennemsnitligt går der 3 mdr., før man får sin første rigtige menstruation, da ens egen krop lige skal i gang med at producere kønshormoner igen.

Når du får din første menstruation kan du regne med at have haft ægløsning 14 dage før menstruationen. Hvis du - før du begyndte på p-piller - havde en cyklus på 28 dage, vil der gå 14 dage fra din første blødningsdag i menstruationen til din ægløsning (dette kan dog variere meget fra kvinde til kvinde og fra cyklus til cyklus).

Du kan læse meget mere om, hvornår du kan blive gravid efter p-pille stop i denne artikel:

Hvornår kan man blive gravid efter p-piller?

Held og lykke med projekt baby

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.