5 års vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.730 visninger
7 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. oktober 2016

Anonym trådstarter

Min søn på 5 år skal have sin 5 års vaccine idag, men de har i børnehaven "Børnene" snakket om hvor ondt osv det gør. Så nu har jeg en knægt der er mega bange for at blive stukket. 

Min mand og jeg er total i vildrede med om vi skal fortælle ham han skal stikkes eller lade være og vente til vi sidder deroppe hos lægen. 

Vi har købt trylleplaster som han får på en time inden. 

Hader at de skal stikkes   Er ikke i tvivl om at han skal have sin vaccine men hader det ikke kan gøres anderledes 

Årh bare lige et lille klage indlæg herfra 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2016

Lenchick

Anonym skriver:

Min søn på 5 år skal have sin 5 års vaccine idag, men de har i børnehaven "Børnene" snakket om hvor ondt osv det gør. Så nu har jeg en knægt der er mega bange for at blive stukket. 

Min mand og jeg er total i vildrede med om vi skal fortælle ham han skal stikkes eller lade være og vente til vi sidder deroppe hos lægen. 

Hader at de skal stikkes   Er ikke i tvivl om at han skal have sin vaccine men hader det ikke kan gøres anderledes 

Jeres usikkerhed og medlidenhed smitter!

Jeg villle fortælle ham, at han skal stikkes og at det kommer til at svie i et meget kort øjeblik. Det er ikke et valg, hvorvidt han skal vaccineres, for det skal han og det er noget I bestemmer sammen med lægen. Bagefter kan I måske komme ud og få en is sammen. 

Min pige på 5 sagde ikke en lyd til hverken 4-års eller 5-års vaccine, selvom hun sagtens kunne mærke ubehag. Måske det er pga jeg er sygeplejerske og ting, som medicin, vaccinationer osv ikke er til diskussion. Der er ingen medlidenhed fra min side, men trøst og kærlighed når det er overstået. 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

quindelist

Anonym skriver:

Herhjemme er vi meget ærlige omkring vacciner.

"Du skal stikkes, det gør ondt men det er overstået før du kan nå at tælle til 3  Du må gerne sige av og du må også gerne græde men jeg tror slet ikke det er nødvendigt"

Der er jo stor forskel på børn men min 5-årige ville blive rigtig sur over ikke at vide det på forhånd, hun vil gerne forberedes så vi snakker om det nogle dage i forvejen. Det er altid gået rigtig fint, ingen protester eller ballade 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

SofiaMik

Stemmer for at sige det. Her har vi også været ærlige og vi har sagt, at de må skrige /bande og nive mor Derudover har vi lovet is, slik eller en legeting, når det er overstået - det hjælper enormt

Anmeld Citér

5. oktober 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg synes du skal sige det - ellers vil han være bange for at skulle stilkes næste gang i skal til lægen med ham. 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

Vi sagde det til ham, og han tog det rigtig fint og havde lavet aftale med at købe guf sammen med far når man var færdig. 

Han var helt rolig indtil at han så den der nål så panikkede han rigtig meget og blev rigtig ked af det. 

der gik ikke 30 sekunder efter det var overstået så var han god igen og siger at trylleplasteret hjalp lidt men det gjorde stadig lidt ondt.

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Clisolka

quindelist skriver:

Herhjemme er vi meget ærlige omkring vacciner.

"Du skal stikkes, det gør ondt men det er overstået før du kan nå at tælle til 3  Du må gerne sige av og du må også gerne græde men jeg tror slet ikke det er nødvendigt"

Der er jo stor forskel på børn men min 5-årige ville blive rigtig sur over ikke at vide det på forhånd, hun vil gerne forberedes så vi snakker om det nogle dage i forvejen. Det er altid gået rigtig fint, ingen protester eller ballade 

Den samme måde har jeg altid gjort med min nu snart 6-årige pige. Sidste gang trak hun selv ærmet op og sagde at hun var klar til et stik! Jeg har også læst Lotte og Totte-bøgerne, der er bl.a. én af bøgerne, hvor barnet skal vaccineres + hun har set mig blive stukket utallige gange fordi jeg har diabetes

Anmeld Citér

10. oktober 2016

B&J

Clisolka skriver:

Den samme måde har jeg altid gjort med min nu snart 6-årige pige. Sidste gang trak hun selv ærmet op og sagde at hun var klar til et stik! Jeg har også læst Lotte og Totte-bøgerne, der er bl.a. én af bøgerne, hvor barnet skal vaccineres + hun har set mig blive stukket utallige gange fordi jeg har diabetes

Åhh gid Daniel var så sej til det hver gang jeg skal stikkes B12 så kigger han mor godt det ikke er mig og mor gør det ikke bare vildt ondt, bølle er han 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.