forhøjet blodtryk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. oktober 2009

jannie

hej alle de dejlige damer
så fik jeg overstået 3. og sidste lægeundersøgelse inden prinsessens ankomst... desværre kunne den kloge mand fortælle at jeg havde blærebetændelse og et blodtryk som han bestemt ikke var særligt imponeret over... 155 over 75.... så nu skal jeg komme igen imorgen og få målt det igen.

er her andre som har døjet med det under deres graviditet... jeg tænker jo lidt hvad det kan skyldes og hvad han vil gøre ved det.

knus,
jannie 35+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

memuffin

jeg havde også højt  blodtryk under begge mine graviditeter og begge gange skyldes det jeg jeg havde svangerskabsforgiftning... svangerskabsforgiftning kan være farligt for moren og vist også for barnet men det skal v ist meget langt ud før det bliver rigtig farligt
Man kan få medicin (det fik jeg med min store ) for at dæmpe symtomerne, men den eneste kur er at føde... så går det væk

Nu er der jo heldigvis ingen der siger det er det  det er bare et foreslag

Kram fra en anden Jannie

Anmeld

1. oktober 2009

Joan ( Smallie )

Jep det har jeg haft begge gange.
Med den første Måtte jeg gå på barsel nogen dage inden jeg skulle være startet med et bt der lå op i nærheden af 175/95 og lidt i min urin, det hele endte med at knægte blevtaget ved akt 10 dage før termin på grund af svangerskabsforgiftning.
Ved nr 2 blev jeg sygemeldt da jeg var ii uge 15 for at se om jeg ikke kiunne holde mit bt nede og det lykkes mig ind til jeg gik i fødsel 40+6 men da jeg så gik i fødsel kunne de slet ikke styre det og den var oppe og hedde 224/150 så der fik jeg oigså piller for det. Jeg får stadig piller for det og håber på det falder lige så nart jeg begynder på arbejde igen, det gjorde det nemlig sidste gang.

Syntes ikke dit lyder vildt højt men det øverste er dog høj nok. Men hvis dui har haft noik at se til så kan den nemt være falden til i morgen. Denøverste kan du selv styre men det kan du ikke med den nedreste.

Hvis du vil vide noget så spøger du bare har da prøvet lidt af det

Joan

Anmeld

1. oktober 2009

jannie

det med svangerskabsforgiftning har jeg godt nok osse selv tænkt på - men burde der så være flere symptomer på det... for jeg har det jo ganske udemærket. og jeg har været sygemeldt de sidste 2 mdr med bækkenløsning så jeg går jo hjemme og hygger og har god tid til det hele, så det er jo ikke højt fordi jeg stresser rundt eller noget

jeg må nok være tålmodig og høre hvad den meget kloge mand siger imorgen

knus
jannie

Anmeld

1. oktober 2009

memuffin

jannie skriver:

det med svangerskabsforgiftning har jeg godt nok osse selv tænkt på - men burde der så være flere symptomer på det... for jeg har det jo ganske udemærket. og jeg har været sygemeldt de sidste 2 mdr med bækkenløsning så jeg går jo hjemme og hygger og har god tid til det hele, så det er jo ikke højt fordi jeg stresser rundt eller noget

jeg må nok være tålmodig og høre hvad den meget kloge mand siger imorgen

knus
jannie

Ja man kan blive lidt svimmel grundet det høje blodtryk... men derudover han æggehvide i urinen være et tegn ... men lægen tjecker det i morgen og så er alt forhåbenlig ok... er det dit første barn?

Anmeld

1. oktober 2009

jannie

nej vi har osse magnus fra marts 2005... dengang gik det hele som smurt så det var dejligt nemt. denne gang har der skam både været bækkenløsning, flere blærebetændelser og er blevet scannet 3 ekstra gange fordi de mente prinsessen ikke voksede nok. det sidste er dog alligevel helt som det skal være så det er det vigtigste. hun er ikke nogen sværvægter, men lille inden for det normale alligevel, så det er jo hovedsagen.

men håber godt nok at blodtrykket er nede hvor det skal være imorgen. krydser fingre og venter pænt....

Anmeld

1. oktober 2009

memuffin

jannie skriver:

nej vi har osse magnus fra marts 2005... dengang gik det hele som smurt så det var dejligt nemt. denne gang har der skam både været bækkenløsning, flere blærebetændelser og er blevet scannet 3 ekstra gange fordi de mente prinsessen ikke voksede nok. det sidste er dog alligevel helt som det skal være så det er det vigtigste. hun er ikke nogen sværvægter, men lille inden for det normale alligevel, så det er jo hovedsagen.

men håber godt nok at blodtrykket er nede hvor det skal være imorgen. krydser fingre og venter pænt....

hvis begge dine børn har samme far er det meget usansynligt at det er svangerskabsforgiftning... kan ikke huske de nøjagtige detaljer men det er noget med antistoffer og skulle ikke kunne ske med anden gravditet med samme mand...

Anmeld

2. oktober 2009

jannie

så fik jeg overstået besøget hos lægen - og blodtrykket var tip top  idag -
125/70 så det kunne ikke være bedre. dejligt... så skal ikke komme mere med mindre jeg selv syntes der er behov for det

jannie

Anmeld

2. oktober 2009

liv09

memuffin skriver:

hvis begge dine børn har samme far er det meget usansynligt at det er svangerskabsforgiftning... kan ikke huske de nøjagtige detaljer men det er noget med antistoffer og skulle ikke kunne ske med anden gravditet med samme mand...

Undskyld er lige nødt til at komme med en indskudt bemærkning. Vi troede også at det forholdte sig sådan at hvis man havde haft det en gang og det var den samme far anden gang ville der ikke være ret stor sandsynlighed for at få svangerskabsforgiftning igen. Men tilførste samtale i min anden graviditet på Skejby kan overlæægen informere om at det er meget sandsynligt at jeg får det igen og der bliver holddt ekstra godt øje med mig (nu er jeg også diabetiker). Så det passer ikke helt - selvom vi også var sikker på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.