Dele værelse med 4,5 års aldersforskel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.263 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. oktober 2016

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby

Hej piger

Jeg går og grubler over, hvordan vi skal indrette værelser til vores to piger, og håber I kan byde ind med lidt erfaring 

Vi har en datter på 5 år til december og en lille pige på 4 mdr. Vi har to børneværelser, og det var egentlig meningen, at de skulle have et hver. Nu er jeg dog begyndt at overveje, om vi i stedet skal lave et soveværelse og et legeværelse. Den lille sover stadig inde hos os, og kommer til at gøre det noget tid endnu, da jeg ammer om natten. 

Vores store pige vil rigtig gerne dele værelse, men spørgsmålet er, hvor længe hun synes det er sjovt. Der er jo nogle forskellige sengetider, interesser osv. Jeg håber dog, at det kan fremme tryghed at sove sammen, og måske gøre det nemmere at lillesøster skal overtage legetøjet, når det i første omgang lander i et fælles værelse.

Tænker at hvis det kun er sjovt et par år, så skal vi til den tid nok alligevel lave den stores værelse om, fordi hun starter i skole og måske gerne vil have et 'storpigeværelse', og så kan vi rykke lillesøster på eget værelse der. 

Hvad tænker I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2016

bvk

Ved os er der godt nok kun tre år imellem vores piger, men de delte værelse indtil storesøster var 5.

De nød begge to at sove sammen,  når de vågnede først hyggede de,  og de vækkede ikke hinanden om natten uanset lydniveauet☺

Men vi begyndte at have en del konflikter om dagen i forhold til at storesøster ikke kunne have noget i fred, gerne ville tegne mv ,  så vi var nødt til at dele dem��

Men jeg synes det var en succes og tror det havde været det endnu,  hvis bare lillesøster på 2 havde været lidt mindre ude på ballade ��

Anmeld Citér

4. oktober 2016

CBbaby

Jeg delte værelse med min søster til jeg var ti og hun var 6. Der er 4'år og 3 måneder mellem os.

det fungerede super I begyndelsen sov min søster hos mine forældre også kom hun ind på værelset til mig, som lidt ældre. Vi sov i køjesenge og det var mega hyggeligt! Vi hørte bånd (ja den tid) med troldepus, når vi skulle sove. Det var dejligt! 

Vi sov også mange gange sammen efter, vi fik eget værelse

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Monski

SH-Baby skriver:

Hej piger

Jeg går og grubler over, hvordan vi skal indrette værelser til vores to piger, og håber I kan byde ind med lidt erfaring 

Vi har en datter på 5 år til december og en lille pige på 4 mdr. Vi har to børneværelser, og det var egentlig meningen, at de skulle have et hver. Nu er jeg dog begyndt at overveje, om vi i stedet skal lave et soveværelse og et legeværelse. Den lille sover stadig inde hos os, og kommer til at gøre det noget tid endnu, da jeg ammer om natten. 

Vores store pige vil rigtig gerne dele værelse, men spørgsmålet er, hvor længe hun synes det er sjovt. Der er jo nogle forskellige sengetider, interesser osv. Jeg håber dog, at det kan fremme tryghed at sove sammen, og måske gøre det nemmere at lillesøster skal overtage legetøjet, når det i første omgang lander i et fælles værelse.

Tænker at hvis det kun er sjovt et par år, så skal vi til den tid nok alligevel lave den stores værelse om, fordi hun starter i skole og måske gerne vil have et 'storpigeværelse', og så kan vi rykke lillesøster på eget værelse der. 

Hvad tænker I? 

Vi har 4,1 år mellem vores drenge og de deler værelse. Det er sindssygt hyggeligt og de legetr rigtig godt sammen. Den ældste bliver snart 7 og det er ved at være lidt problematisk mht legeaftaler. Han fravælger tit at have legeaftaler herhjemme fordi lillebror jo også gerne vil lege på værelset. Lige på det punkt ville det være rigtig rart med 2 værelser 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Finemor

Mine børn har også delt værelse af flere perioder - men nu har de hvert deres værelse. Vi har aldrig haft problemer - men tror det handler om, hvordan børnene er - om de er af samme køn mm.

Her tænker jeg på, at børn er meget forskellige - og på et fælles værelse skal der være plads til begge. Mine piger er godt nok også meget forskellige, men tror, at de 4 år der er imellem, har gjort at der alligevel har været plads til både den store og den lille. Det eneste problem, var at de skulle sove i køjeseng - og det syntes den store var mega pinligt, når hun havde veninder på besøg.

Og selvom de i dag har hvert deres værelse, sidder de alligevel på samme værelse og hygger - og nogle gange i weekenderne sover de også sammen :-)

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Bshizzle

Jeg delte værelse med min 3 år ældre Storbror indtil jeg blev 11 år vist.. 

Det fungerede helt fint for os, for så havde vi et Legeværelse. - Vi legede faktisk med de samme ting.. 

Her for et par mdr siden overvejede vi faktisk her hjemme at lade vores børn ha soveværelse sammen og så bruge det andet til Legeværelse da de ALTID kun leger på den stores værelse (med lego, biler, våben mm). 

Men det blev desværre ikke til noget, da Far ville overraske lillebror med en ny anderledes seng. 

Men jo, mine børn på 4 år (5 år i morgen) og 10 år kunne sagtens dele værelse sammen. 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby

Tusind tak for svar allesammen 

Med jeres gode oplevelser fulgte jeg mavefornemmelsen, og vi har i dag rykket rundt på værelserne. Det foreløbige resultat er blevet rigtig fint. Nu skal der bare ryddes op og pyntes med lidt hyggeting, og så må vi se hvor længe de gider det 

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Clisolka

Jeg har 3 år imellem mine, og jeg kan godt mærke på storesøster at det snart er på tide, at hun får sit helt eget værelse, hvor hun kan lukke døren og være sig selv. (hun fylder 6 om 20 dage)

De har delt værelse pga. vi kun bor i en 2. vær

Jeg ved ikke engang om de ville sove i hver deres værelse hvis de blev skilt ad. Det er en slags tryghed at de sover i samme værelse - det hygger de med

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.