Angst / stress

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

363 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hejsa

mon der sidder nogle herinde med kendskab til angst / stress ?

jeg kender lidt til begge dele men bestemt ikke meget. Tænker der er fællesnævner imellem angst / stress. Men er det helt det samme ?

hvordan man skal håndtere det / behandle ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2016

sandramor

Anonym skriver:

Hejsa

mon der sidder nogle herinde med kendskab til angst / stress ?

jeg kender lidt til begge dele men bestemt ikke meget. Tænker der er fællesnævner imellem angst / stress. Men er det helt det samme ?

hvordan man skal håndtere det / behandle ?

Jeg gør 

jeg har ptsd og angst så kender om nogen til det.... 

hvordan man behandler det er meget individuelt... men ja stress og angst hænger uden tvivl sammen....

nogen går til stress coach andre til psykolog.... jeg selv gjorde begge dele da jeg følte jeg havde brug for begge dele......

det er selvfølglig vigtigt at vide at stress er oftest ikke fordi som mange tror at man har for meget om ørerne... efter ofte fordi man prioritere sine opgaver forkert og tænker negative tanker... alt er tanker..... det er det man skal lære at få styr på....... :-) 

og så er det vigtigt ikke at lytte til angsten... gå ikke i dialog med den... hvis du ignorer den så forsvinder den ofte... kunsten er bare at lære netop dette :-) 

Anmeld Citér

3. oktober 2016

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Jeg gør 

jeg har ptsd og angst så kender om nogen til det.... 

hvordan man behandler det er meget individuelt... men ja stress og angst hænger uden tvivl sammen....

nogen går til stress coach andre til psykolog.... jeg selv gjorde begge dele da jeg følte jeg havde brug for begge dele......

det er selvfølglig vigtigt at vide at stress er oftest ikke fordi som mange tror at man har for meget om ørerne... efter ofte fordi man prioritere sine opgaver forkert og tænker negative tanker... alt er tanker..... det er det man skal lære at få styr på....... :-) 

og så er det vigtigt ikke at lytte til angsten... gå ikke i dialog med den... hvis du ignorer den så forsvinder den ofte... kunsten er bare at lære netop dette :-) 

Tak for svar. Nu kender jeg ikke så til PTSD, hvad det gør ved en. Men tænker de ved alle er i samme boldgade , men alligevel forskellige ??? Eller ?

Anmeld Citér

3. oktober 2016

Tystys14

Jeg kender desværre også for meget til det. Men har det så svært pt at jeg ikke kan gennemføre min uddannelse pga. De angst anfald jeg får i forbindelse med bl.a. Gruppearbejde. 

Pt. Skal jeg igang med psykologhjælp, men det har taget meget lang tid at komme dertil hvor jeg selv har erkendt det ikke er en holdbar situation. Tror det meget forskelligt hvordan man bedst kommer igennem/behandler det. 

Anmeld Citér

3. oktober 2016

Roamer

Stress og angst kan godt hænge sammen - har selv 5 diagnoser, herunder angst i flere grader og borderline, som gør at jeg lynhurtigt kan blive stresset. Mine behandlere mener at min Borderline er skyld i flere af de andre diagnoser, da det er en fundamental personlighedsforstyrrelse.

Det der har hjulpet for mig, var et kursus i noget der hedder ART (Anger Replacement Training) og DAT (Dialektisk AdfærdsTerapi), som gav mig en del værktøjer, så jeg selv kan styre det - både mine problematikker indenfor borderline, men også indenfor angst og stress. 

Jeg har i dag været 100% medicinfri i snart 3 år, og selv under min graviditet (er førstegangsfødende og 35+1 henne), så har jeg ikke mærket til nogen af mine diagnoser :-) med de rette værktøjer og behandlere kan man nå rigtigt langt 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Anonym trådstarter

Tystys14 skriver:

Jeg kender desværre også for meget til det. Men har det så svært pt at jeg ikke kan gennemføre min uddannelse pga. De angst anfald jeg får i forbindelse med bl.a. Gruppearbejde. 

Pt. Skal jeg igang med psykologhjælp, men det har taget meget lang tid at komme dertil hvor jeg selv har erkendt det ikke er en holdbar situation. Tror det meget forskelligt hvordan man bedst kommer igennem/behandler det. 

Tak for svar . Hvor trist det påvirker i Sådan grad der går ud over din uddannelse . Håber du får den rette hjælp. Mit barn har skolevægring / angst og er ikke længere i skole.

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Anonym trådstarter

Roamer skriver:

Stress og angst kan godt hænge sammen - har selv 5 diagnoser, herunder angst i flere grader og borderline, som gør at jeg lynhurtigt kan blive stresset. Mine behandlere mener at min Borderline er skyld i flere af de andre diagnoser, da det er en fundamental personlighedsforstyrrelse.

Det der har hjulpet for mig, var et kursus i noget der hedder ART (Anger Replacement Training) og DAT (Dialektisk AdfærdsTerapi), som gav mig en del værktøjer, så jeg selv kan styre det - både mine problematikker indenfor borderline, men også indenfor angst og stress. 

Jeg har i dag været 100% medicinfri i snart 3 år, og selv under min graviditet (er førstegangsfødende og 35+1 henne), så har jeg ikke mærket til nogen af mine diagnoser :-) med de rette værktøjer og behandlere kan man nå rigtigt langt 

Ja tænker også der er en sammenhæng men tænker mere om man kan se helt ens på en stress ramt / angstramt i forhold til behandling .

har læst at angst kan blive udløst af stress .

sejt du er kommet så godt videre i dit liv :-) har et angstramt barn så ved hvor svært det kan være

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Roamer

Anonym skriver:

Ja tænker også der er en sammenhæng men tænker mere om man kan se helt ens på en stress ramt / angstramt i forhold til behandling .

har læst at angst kan blive udløst af stress .

sejt du er kommet så godt videre i dit liv :-) har et angstramt barn så ved hvor svært det kan være

Det kan man i teorien godt, alt efter hvorfor man har stress/angst - hvis det bunder ud i samme problematikker, så kan den samme behandlingsform godt være gældende; det ART jeg gik til var for alle slags problematikker, så længe det angik sociale problemer :-) jeg gik på kursus med en der havde social angst, en anden med berøringsangst (herunder også mig selv), en der var gået ned med periodisk svær stress og en der bare ikke kunne fungere optimalt ude i samfundet. Vi fik alle noget ud af ART på den ene eller den anden måde :-) de angstformer jeg har, bliver primært udløst af stress; her i min graviditet er min berøringsangst blevet slem igen, fordi jeg har stresset over en kompliceret og følelsesmæssig svær graviditet :/ 

Tak for det  det har også taget lang tid, blod og enorme mængder af tårer; men det har været hele 'turen' værd, og den dag i dag har jeg bare accepteret at mine diagnoser er en del af mig, og det er helt i orden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.