Ja pyha hun er da vidst på overarbejde 
Hvor er det fint, at du vil prøve noget andet end skæld ud. Hendes tema kan være dobbelt, noget med - der er ikke plads til mig i fars liv, mon der er det i mors liv, når der kommer en lille?
Det kan være fint lige at få formidlet til hende
1 Far han roder og det har INTET med dig at gøre, at han ikke rigtig kan finde ud af at komme og se dig. Det er ikke det samme som, at du ikke betyder noget for ham, eller at han ikke tænker på dig, og synes du er dejlig, men der er nogle ting som er alt for svære lige nu.
2 vi skal have en baby i huset, og du bliver storesøster. Det rokker ikke ved, at jeg bliver ved at elske dig lige højt. Og selvom jeg kommer til at bruge meget tid på lillesøster ell lillebror, vil jeg stadig være rigtig meget sammen med dig, og elske dig vanvittig højt. Det vil jeg altid gøre. Og jeg regner jo med at vi skal være sammen om den her lille
du skal jo hjælpe med at skifte ble og bade og sætte hygge musik på... Og så få drejet snakken hen på noget sammen. Noget sjovt eller.. Måske kommer baby til at tisse på dig når du skifter ble. Hihi. Den kommer sgu nok også til at brøle huset til ind imellem,så vi ville ønske vi ikke havde nogle ører
ikke nødvendigvis det hele på en gang, og find din måde..
Snak lidt, hvad det fede mon vil være, og hvad det ultimative ufede mon vil være. Noget hun glæder sig til? Noget hun gruer for? Om I ikke skal gå ud og købe en gave til babys værelse eller en krammebamse, som hun kan give baby når den kommer, og en gave til hende selv til når baby kommer
Sådanne snakke og høre oprigtigt til hende, er super gode mens man laver et eller andet sammen. Laver mad, cykler, bager boller.. Så er det mere naturlig hyggesnak og ikke som problem snak.
Invester tid og hygge I hende. Både nu og når baby er der. Og inddrag hende. Så har hun mulighed for at blive tryg i forhold til dig, og at jeres forhold fortsætter uanset hvad.
At I får endnu flere gode og nærværende stunder, også hvor du byder ind og viser du gerne vil hende, a la skulle vi ikke bage en kage i morgen, eller skulle vi ikke se de der perleplader du lavede så mange af sidste år. Så er du med til at hele hendes følelse af, måske ikke at være en man gider være sammen med, som kan være tricket i en eller anden form her ved manglen på far.
Og til sidst. Når hun får de her ture, så kan et alternativ til skæld ud være noget med - jeg kan godt se det er svært, og det er helt ok, men pas alligevel lige på døren.. Du kan læse gode artikler om netop en anden måde end skæld ud på på NOPA. Og det kan være rigtig godt bagefter lige at komme til hende, og vise eller sige, at du godt kunne se hun var rigtig vred og ked af det. Om hun ved hvad hun er så ked af? Det er noget med at få åbnet for årsagerne til reaktionerne, og begynde at se hvad der er derinde, end at gøre reaktionen forkert ved skæld ud.
Hold da op det blev en lang smøre og jeg kunne blive ved 
Held og lykke med det og med jer alle sammen sammen
Gitte Gjedsted - Familieterapeut
www.gittegjedsted.dk
Ps. Hvad der er årsagen til fars fravær kan vi jo ikke vide. Men det kan være en god ide, lige at stikke ham en sms, hvor man skriver at man håber han er ok, og at hun savner ham. VIGTIGT uden nag og løftede pegefingre. Og hvis han også savner hende, håber du at de igen kan ses og holde kontakten. Det vil du gerne bakke op om, også selvom det betyder at du må sluge nogle kameler, for det ved du I begge må gøre som skilsmisseforældre, for at det skal lykkes for jeres datter.
Nå hej herfra