Pålidelighed af blodprøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

483 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. oktober 2016

Swhc

Hej alle sammen 

Jeg sidder simpelthen med den største tvivl og forvirring i kroppen. 

I starten af juli havde jeg samleje to gange og har ikke haft min menstruation siden. Har testet på livet løs, både hjemme og hos lægen. Negative svar. For et par uger siden, hvor jeg altså burde være i omkring uge 14 fik jeg foretaget en blodprøve, igen negative. 

ALLIGEVEL kan jeg ikke slippe tanken, da jeg har læst om en der først kunne teste positiv i uge 16-17??? 

Er der nogen der ved hvor sikker sådan en blodprøve vil være i omkring uge 14? Eller har erfaringer med flaske blodprøvesvar.

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2016

esioul

Swhc skriver:

Hej alle sammen 

I starten af juli havde jeg samleje to gange og har ikke haft min menstruation siden. Har testet på livet løs, både hjemme og hos lægen. Negative svar. For et par uger siden, hvor jeg altså burde være i omkring uge 14 fik jeg foretaget en blodprøve, igen negative. 

ALLIGEVEL kan jeg ikke slippe tanken, da jeg har læst om en der først kunne teste positiv i uge 16-17??? 

Er der nogen der ved hvor sikker sådan en blodprøve vil være i omkring uge 14? Eller har erfaringer med flaske blodprøvesvar.

På forhånd tak

Jeg er ret sikker på at en graviditet ville være opdaget nu. Især når du både har testet og fået lavet blodprøve. 

Er du lige stoppet med p piller eller lign? 

Anmeld Citér

2. oktober 2016

modesty

Swhc skriver:

Hej alle sammen 

På forhånd tak

Jeg tror godt at du kan være 100% sikker på at du ikke er gravid hvis en blodprøve har svaret negativt.

MEN under alle omstændigheder er det jo alt for lang tid uden menstruation. Har din læge ikke givet dig en henvisning til en gynækolog? Det ville jeg insistere på hvis jeg var dig. 

Er du undervægtig?

Anmeld Citér

2. oktober 2016

Pianisten

Blodprøver angiver jo hcg i tal, ulig en alm hjemmegraviditetstest. Det eneste tidspunkt man danner hcg er når man er gravid - så hvis en blodprøve derfor er negativ, må man gå ud fra at hcg er 0.  

Anmeld Citér

2. oktober 2016

esioul

Pianisten skriver:

Blodprøver angiver jo hcg i tal, ulig en alm hjemmegraviditetstest. Det eneste tidspunkt man danner hcg er når man er gravid - så hvis en blodprøve derfor er negativ, må man gå ud fra at hcg er 0.  

HCG under 5 = ikke gravid  

Anmeld Citér

2. oktober 2016

Anonym

Swhc skriver:

Hej alle sammen 

På forhånd tak

Hvis din blodprøve er negativ, så er du ikke gravid, prøv at forlige dig med det.

Anmeld Citér

3. oktober 2016

Babilooo

Du er med sikkerhed ikke gravid. Der hvor der er tvivl er ved urintest. Ved blodprøver får du det helt præcise svar på mængden af hcg i kroppen. Hvis den er under 5 er du ikke gravid.

Men det kan være du skal undersøges for hvorfor sin mens ikke kommer.

visk tvivlen væk... der er slet ikke mulighed for at du er gravid. Altså medmindre laboratoriet har lavet en fejl... men når urintest også er negative er svaret jo ret entydigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.