Brøndsted skriver:
For 17 år siden, da jeg fik min ældste datter, var jeg alene med hende uden andet netværk end mine forældre. Jeg synes af og til at det var enormt hårdt og ville ønske at jeg haft mulighed for fast aflastning uden nødvendigvis at skulle være i lommen på mine travle forældre. Samtidig var jeg altid enormt bange for at kommunen ikke skulle synes at jeg var en "god nok" mor. Nok desværre begrundet, da jeg var den eneste "enlige unge mor" i vuggestuen, der ikke havde særligt kommunalt tilsyn.
I dag er jeg heldigvis gift med den dejligste mand, har en god økonomi og den yngste af vores i alt 3 skønne unger fylder 10 år om et øjeblik og den ældste går i gymnasiet. Vi har lige købt en lille gård i Slangerup med stor have og husdyr i alle afskygninger og masser af plads og pt. går jeg endda hjemme. Alligevel synes vi, at vi trods vores travle hverdag, har masser at byde på og sandt at sige, så savner jeg seriøst at have småfolk i huset.
Jeg har været inde at læse og snakket med en sagsbehandler fra Københavns kommune om det her med at blive aflastningsfamilie og jeg synes desværre at det er enormt omstændigt. En ting er at det tager mindst 1/2 år, men det indebærer også at vi skal have gennemtrawlet vores økonomi og endevendt både vores og vores børns liv. Måske er det mit gamle forbehold for "kommunen", men de virkede meget lidt positive i deres tilgang. Jeg ved godt, at det er et nødvendigt sikkerhedsnet, da der er mange skrøbelige og udsatte børn i systemet, men jeg tænker at der burde være luft til andet og mere.
Er der nogen, der har hørt om private aflastningsnetværk eller andre lignende ordninger?
Jeg håber ikke det er muligt at få udsatte børn i aflastning uden at være officielt godkendt. Jeg ved godt, det lyder hårdt, men der er mening med den omstændige godkendelse.
Jeg er plejemor og vi får vores økonomi, helbred, privat liv gennemvendt hvert år. Forud for det skal vi indsende dokumentation for kompetencegivende kurser og vi får både anmeldte og uanmeldte besøg, også midt i ulvetimen, hvor jeg under seneste besøg var alene med to små børn og stod midt i madlavning. Spiseborder var fyldt med vasketøj og i bryggerset stod der to møgbeskidte hunde, som skulle tørres. Det var en dejlig stund at få et uanmeldt besøg i 
Det er så nemt at skrive flot og indbydende om sin familie, men desværre er det også i udadtil velfungerende familier børn bliver misbrugt.
Derfor er jeg 110 % for den meget omstændige godkendelsesprocedure og den uddannelse, som ligger forud godkendelsen. Det er samfundets svageste børn I kommer til at passe på og en velfungerende familie og gode jobs ikke kan gøre det alene.