3 Vilde hovedfald fra sofaen på kun 30min.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.814 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. oktober 2009

4xGreve

Ja nu har vores datter så lært at kravle op på sofaen hun har dog endnu ikke forstået at man sidder i en sofa og at man ikke hopper rundt og leger i den så hun har her til aften taget tra ret vilde og voldsomme direkte hovedefald ned på et hårdt trægulv... (nu har vi valgt at gå meget ind i at lære hende at man sidder i sofaen og at man IKKE leger mm. i sofaen)
Men hun har self også selv lært at komme rigtigt ned af den, så hovedefaldene er udlukket fordi hun har leget lidt vildt i sofaen...

Mine bekymringer ligger så i: hvor meget skal der til før det kan give skade på hjernen (mener hjerne skade både store som små) og vil i være bekymret?

Er lidt ude af mig selv fo hun lider sku nok uden hjerneskader og havd der ellers kan forkomme i hjernen af hovedefald...

Hun har også været faldet ud af vores seng to gange og der skal jeg så ikke kunne udtale mig hvordan hun er landet men hun ligger super uroligt )åh har det så dårligt med mig selv og alt det her, har det så elendigt)

Nogen der ved om det kan give nogen indre skader eller om det kan have nogen andre betydninger?
Og hvad vil i gøre?
Har i selv prøvet dette?

Stina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

Jordbærpigen

Jeg arbejder i en vuggestue og oplever ofte, at børnene falder og slår hovedet, uden at der sker noget alvorligt, udover slaget og chokket... Umiddelbart vil jeg ikke mene, at der er grund til bekymring, med mindre din pige viser tegn på, at hun ikke har det godt - hvis hun ik vil lege, spise, virker fjern, har store pupiller osv. Gør hun dét, ville jeg selvfølgelig kontakte lægen hurtigst muligt, da hun kunne have hjernerystelse.

Fra Netdoktor: Det sker ofte, at børn falder og slår sig, men der skal faktisk meget til, før børn får hjernerystelse. Hvis barnet har slået hovedet, er det altid en god idé at holde et vågent øje med barnet timerne efter.

Anmeld

1. oktober 2009

4xGreve

Jane84 skriver:

Jeg arbejder i en vuggestue og oplever ofte, at børnene falder og slår hovedet, uden at der sker noget alvorligt, udover slaget og chokket... Umiddelbart vil jeg ikke mene, at der er grund til bekymring, med mindre din pige viser tegn på, at hun ikke har det godt - hvis hun ik vil lege, spise, virker fjern, har store pupiller osv. Gør hun dét, ville jeg selvfølgelig kontakte lægen hurtigst muligt, da hun kunne have hjernerystelse.

Fra Netdoktor: Det sker ofte, at børn falder og slår sig, men der skal faktisk meget til, før børn får hjernerystelse. Hvis barnet har slået hovedet, er det altid en god idé at holde et vågent øje med barnet timerne efter.

Mange tak for svar... Vi holdte også et vågent øje med hende, men hende pupiller var normale, hun spise super godt og leget og grinte mm.

Men det var mere den der bekymring med om alle de der vilde fald kunne forårsage nogen indre skader...? Eller om der skal meget mere og mange flere fald til? Hader bare når det sker, kan slet slet slet ikke tackle det!

Anmeld

1. oktober 2009

Jordbærpigen

Det skal jeg ikke kunne svare på.. Er du meget i tvivl, synes jeg du skal spørge SP eller lægen næste gang du snakker med vedkommende.

Anmeld

1. oktober 2009

4xGreve

Jane84 skriver:

Det skal jeg ikke kunne svare på.. Er du meget i tvivl, synes jeg du skal spørge SP eller lægen næste gang du snakker med vedkommende.

god idé... og vi skal da også ind til en EEG her d. 20 så kan jeg da også lige spøger dem...
Tak for hjælpen

Anmeld

1. oktober 2009

Amelia<3

Jeg syntes at hvis du er i tvivl så ring til vagtlægen og spørger dem ad. Så får du det selv meget letter så du ikke behøver at tænke på det til d. 20. Det ville jeg have gjort-

Anmeld

1. oktober 2009

4xGreve

Amelisa <3 skriver:

Jeg syntes at hvis du er i tvivl så ring til vagtlægen og spørger dem ad. Så får du det selv meget letter så du ikke behøver at tænke på det til d. 20. Det ville jeg have gjort-

jah men det syntes jeg måske bare er forsent i forhold til at hun tog faldene kl 16 (ca.) men tror jeg prøver at ringe og snakke med lægen imorgen... Tak for svar

Anmeld

1. oktober 2009

Mumto3

Mine unger har også taget nogle ture ned fra sengen og fra sofaen. Jeg ville være bekymret hvis de kan slå hovedet ind i en radiator eller ligende, men ikke fra en sofa til et trægulv.

Jeg tror der skal meget mere til en hjerneskade, (mine har intil videre udvilket sig fint både motorisk og i særdeleshed sprogligt!)

Mit bedste råd er IKKE at sige: Pas på.  De ord og Stop har jeg gemt til ganske særlige lejligheder. Det vil sige der går måneder mellem jeg bruger dem. Tilgengæld reagere mine børn meget stærkt på det, når jeg endelig bruger dem (netop fordi jeg stort set aldrig siger det). For et par uger siden, var min store søn (5år) løbet i forvejen hen af fortorvet, og pludselig får han øje på en kammerat på den anden side af vejen. Helt klassisk så vil han løbe over vejen,  men glemmer sig at se sig for. Jeg kan høre at der kommer en bil (den kom bagfra, det vil sige jeg så den ikke, men kunne kun høre den) Jeg råbte: STOP!!! og det var som at trykke på en stop-knap. Kasper stod stille øjeblikkeligt!!!  Nøj, hvor blev jeg bange, og ih, hvor var jeg lettet over at jeg aldrig siger stop eller pas på, så han virkelig reagede på det. Jeg har set/hørt børn på legepladsen, hvor forældrene har stået ved siden af og har sagt pas nu på hele tiden, og hvor børnene overhovedet ikke hørt efter. -og det er jo klart nok.

Anmeld

2. oktober 2009

4xGreve

Mumto3 skriver:

Mine unger har også taget nogle ture ned fra sengen og fra sofaen. Jeg ville være bekymret hvis de kan slå hovedet ind i en radiator eller ligende, men ikke fra en sofa til et trægulv.

Jeg tror der skal meget mere til en hjerneskade, (mine har intil videre udvilket sig fint både motorisk og i særdeleshed sprogligt!)

Mit bedste råd er IKKE at sige: Pas på.  De ord og Stop har jeg gemt til ganske særlige lejligheder. Det vil sige der går måneder mellem jeg bruger dem. Tilgengæld reagere mine børn meget stærkt på det, når jeg endelig bruger dem (netop fordi jeg stort set aldrig siger det). For et par uger siden, var min store søn (5år) løbet i forvejen hen af fortorvet, og pludselig får han øje på en kammerat på den anden side af vejen. Helt klassisk så vil han løbe over vejen,  men glemmer sig at se sig for. Jeg kan høre at der kommer en bil (den kom bagfra, det vil sige jeg så den ikke, men kunne kun høre den) Jeg råbte: STOP!!! og det var som at trykke på en stop-knap. Kasper stod stille øjeblikkeligt!!!  Nøj, hvor blev jeg bange, og ih, hvor var jeg lettet over at jeg aldrig siger stop eller pas på, så han virkelig reagede på det. Jeg har set/hørt børn på legepladsen, hvor forældrene har stået ved siden af og har sagt pas nu på hele tiden, og hvor børnene overhovedet ikke hørt efter. -og det er jo klart nok.

Dejligt at høre at jeg ikke er den eneste med et vildt barn der tumler rundt over det hele...

Og det var da egentligt et godt råd det tror jeg jeg vil tag til mig... tak...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.