Nogen der har fået fjernet galdeblæren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.130 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. oktober 2016

Anonym trådstarter

Godaften, ville lige høre om noget - hvis andre har fået fjernet galdeblæren.

Jeg fik fjernet galdeblæren d. 21 september, og fik taget clips ud i går. Min navle (hvor de gik ind med kikkerten) væsker helt vildt meget. Lægen siger det ikke er betændelse, men det vil bare ikke stoppe med at væske. Det går igennem mit tøj osv, det er rigtigt træls når man primært har hvide t-shirts og der så kommer en gul plet ved navlen. 

Andre der har fået fjernet galdeblæren, hvor langtid gik der før det stoppede med at væske, hvis jeres navle altså væskede? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg fik fjernet galdeblæren d. 21 september, og fik taget clips ud i går. Min navle (hvor de gik ind med kikkerten) væsker helt vildt meget. Lægen siger det ikke er betændelse, men det vil bare ikke stoppe med at væske. Det går igennem mit tøj osv, det er rigtigt træls når man primært har hvide t-shirts og der så kommer en gul plet ved navlen. 

Andre der har fået fjernet galdeblæren, hvor langtid gik der før det stoppede med at væske, hvis jeres navle altså væskede? 

Jeg har fået fjernet galdeblæren for en del år tilbage, dog uden problemer. Dog har jeg for nylig fået fjernet livmoderen hvor de også gik ind af navlen.

jeg begyndte også at væske helt vildt i navlen denne gang. Jeg blev rød og irriteret i huden. Gik til lægen og fik pencilin da der var gået betændelse i det. Og nu ser min navle pæn ud , væsker ikke mere.

Synes at du skal kontakte din læge igen. Navlen må ikke væske! Og vær især OBS hvis væsken er gul/lettere grønligt da det er tegn på infektion. 

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har fået fjernet galdeblæren for en del år tilbage, dog uden problemer. Dog har jeg for nylig fået fjernet livmoderen hvor de også gik ind af navlen.

jeg begyndte også at væske helt vildt i navlen denne gang. Jeg blev rød og irriteret i huden. Gik til lægen og fik pencilin da der var gået betændelse i det. Og nu ser min navle pæn ud , væsker ikke mere.

Synes at du skal kontakte din læge igen. Navlen må ikke væske! Og vær især OBS hvis væsken er gul/lettere grønligt da det er tegn på infektion. 

Det er guligt. Vedhæfter lige et billede. 

Det render hele tiden. Har fået det tjekket 2 gange og de siger det er normalt og ikke betændelse.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

2. oktober 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det render hele tiden. Har fået det tjekket 2 gange og de siger det er normalt og ikke betændelse.

Det der er absolut ikke ok! Sådan var ingen af mine 4 huller da jeg fik fjernet galdeblæren. Efter at jeg fik taget clipsene ud var det nærmest helet, også det ved navlen tilbage til lægen med dig. Der er tydelig betændelse i.

Anmeld Citér

2. oktober 2016

xStinepigen

Anonym skriver:

Jeg fik betændelse i det jeg havde i navlen. 

Men du skal huske på et sår SKAL væske for at hele, det kan væske i nogle dage. Så længe du ikke hæver og blober meget rød osv. Så er det fint. Men et sår skal væske for at hele, efter et oar dage vegynder du selv at kunne se det heler

Anmeld Citér

2. oktober 2016

xStinepigen

Anonym skriver:

Så først dit billede nu. Det lignwr list min da der var betændelse i. Men det er kun fint at det væsker. Renser du det ikke bare to gange om dagen? Du kan købe noget rens på apoteket. Tror ikke lægerne giser gøre aå meget ved ey betændt sår hvis du ikke har feber :F

Anmeld Citér

2. oktober 2016

Anonym trådstarter

xStinepigen skriver:

Jeg fik betændelse i det jeg havde i navlen. 

Men du skal huske på et sår SKAL væske for at hele, det kan væske i nogle dage. Så længe du ikke hæver og blober meget rød osv. Så er det fint. Men et sår skal væske for at hele, efter et oar dage vegynder du selv at kunne se det heler

Men det er 11 dage siden jeg blev opereret? Er det normalt at det væsker så længe?

Anmeld Citér

2. oktober 2016

Anonym trådstarter

xStinepigen skriver:

Så først dit billede nu. Det lignwr list min da der var betændelse i. Men det er kun fint at det væsker. Renser du det ikke bare to gange om dagen? Du kan købe noget rens på apoteket. Tror ikke lægerne giser gøre aå meget ved ey betændt sår hvis du ikke har feber :F

Jeg har været til lægen i fredags hvor de fjernede clipsene og hun mente ikke det var betændelse. Jeg renser navlen som de viste, med en vatpind. Det gør jeg lidt mere end 2 gange om dagen.

Anmeld Citér

2. oktober 2016

klmf

Jeg ville så nok også lige sætte en forbinding på så det ikke snasker ud på tøjet Så holdes det også rent i mellem du renser det. 

Anmeld Citér

2. oktober 2016

Anonym trådstarter

klmf skriver:

Jeg ville så nok også lige sætte en forbinding på så det ikke snasker ud på tøjet Så holdes det også rent i mellem du renser det. 

Fik jeg på da jeg fik clipsene ud i fredags, men fin afvide jeg skulle tage det af til aften for såret havde ikke godt af at være lukket inde, det skulle have luft. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.