Gravid eller bare forsinket mens??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

357 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. oktober 2016

Mel92

Hej piger. Min kæreste og jeg har for nogle måneder siden besluttet os for, at det var tid til projekt baby. Jeg syntes og synes stadig, at det er lidt svært at regne min cyklus ud, så jeg har downloadet nogle forskellige apps, så jeg kan indtaste mens osv., men alligevel synes jeg, at det er svært at regne ud (og begge apps siger noget forskelligt)
Jeg er normalt på nuva ring (siden omkring 2011), men smed den den 25/7 i år. Fik mens 2-3 dage efter, hvilket jeg normalt gør med ringen. Den første "rigtige" mens efter præventionsstop, var 23/8 altså 27 dage i mellem. Her i september var den så lidt forsinket, og kom først efter 31 dage, den 22/9. Vi var ude at rejse der, så jeg tog ingen test.

Jeg må indrømme at jeg i forvejen gik og stressede lidt (hvis man kan sige det sådan) over om jeg nu fik min mens, jeg blev syg med influenza lige op til sidste mens, så jeg tænker om det måske kan være derfor den var forsinket? Eller også skal kroppen stadig lige vende sig til at jeg ikke er på prævention mere.
Jeg var en uges tid før sidste mens, ved lægen og få taget en urinprøve pga. blærebetændelse og én igen for et par dage siden, stadig for blærebetændelse. Ville de kunne se på samme test hvis jeg var gravid?

Er der nogle af jer, der har brugt nuva ring, som ved hvor længe der går før kroppen bliver stabiliseret igen efter man har droppet præventionen? Før jeg brugte prævention, er min menses altid kommet 'til tiden'.

Og hvad tænker I? Synes i jeg skal prøve at tage en test, selvom jeg fik min mens, bare lidt forsinket sidst?

Mange hilsner M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2016

Rikke Lene Tørnes

Jeg står, med en mærkelig følelse.. 

Jeg er gået 16 dage over tid, og min test er negativt.. 

Jeg kan slet ikke forstå det, jeg har sådan en mærkelig følelse i grupen. 

Der har været mange tegn, på at jeg kan være gravid, men jeg ved overhoved ikke, hvad jeg skal gøre af mig selv. Både min kæreste og min bedste veninde, er overbevis om, at jeg er gravid, selv min egen mor er lidt overbevis.. 

Please hjælp mig.. :/

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria
lilleM skriver:

Hej piger. Min kæreste og jeg har for nogle måneder siden besluttet os for, at det var tid til projekt baby. Jeg syntes og synes stadig, at det er lidt svært at regne min cyklus ud, så jeg har downloadet nogle forskellige apps, så jeg kan indtaste mens osv., men alligevel synes jeg, at det er svært at regne ud (og begge apps siger noget forskelligt)
Jeg er normalt på nuva ring (siden omkring 2011), men smed den den 25/7 i år. Fik mens 2-3 dage efter, hvilket jeg normalt gør med ringen. Den første "rigtige" mens efter præventionsstop, var 23/8 altså 27 dage i mellem. Her i september var den så lidt forsinket, og kom først efter 31 dage, den 22/9. Vi var ude at rejse der, så jeg tog ingen test.

Jeg må indrømme at jeg i forvejen gik og stressede lidt (hvis man kan sige det sådan) over om jeg nu fik min mens, jeg blev syg med influenza lige op til sidste mens, så jeg tænker om det måske kan være derfor den var forsinket? Eller også skal kroppen stadig lige vende sig til at jeg ikke er på prævention mere.
Jeg var en uges tid før sidste mens, ved lægen og få taget en urinprøve pga. blærebetændelse og én igen for et par dage siden, stadig for blærebetændelse. Ville de kunne se på samme test hvis jeg var gravid?

Er der nogle af jer, der har brugt nuva ring, som ved hvor længe der går før kroppen bliver stabiliseret igen efter man har droppet præventionen? Før jeg brugte prævention, er min menses altid kommet 'til tiden'.

Og hvad tænker I? Synes i jeg skal prøve at tage en test, selvom jeg fik min mens, bare lidt forsinket sidst?

Mange hilsner M

Hej,

Det er helt normalt at ens cyklus varierer med et par dage. Det er først hvis den varierer mere at den kan betegnes som uregelmæssig. Der kan desuden godt gå lidt tid før din cyklus stabiliserer sig. Hvis du har fået din menstruation er du formentlig ikke gravid, men selvom jeg ikke selv ville teste, så synes jeg bare du skal tage en test, hvis du ikke kan slippe tanken. 

Alt lyder helt nornalt 

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria
Rikke Lene Tørnes skriver:

Jeg står, med en mærkelig følelse.. 

Jeg er gået 16 dage over tid, og min test er negativt.. 

Jeg kan slet ikke forstå det, jeg har sådan en mærkelig følelse i grupen. 

Der har været mange tegn, på at jeg kan være gravid, men jeg ved overhoved ikke, hvad jeg skal gøre af mig selv. Både min kæreste og min bedste veninde, er overbevis om, at jeg er gravid, selv min egen mor er lidt overbevis.. 

Please hjælp mig.. :/

Hej, 

Hvis du 16 dage over tid ikke tester positiv, så er sandsynligheden for at du er gravid meget lille. Der er ikke så meget a det at gøre end at blive ved med at teste indtil du enten får en positiv test eller du får din menstruation. Du kan eventuelt bede din læge om blodprøve eller betale for en skanning om en uges tid.

Held og lykke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.