Hvad ville i gøre.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
14 svar
7 synes godt om
1. oktober 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Min svigerforældre har i gennem bolig foreningen fået tilbudt et hus. 

De nuværende lejer har boet der i 10 år. Da de flyttede ind byggede de selv en karport. Og en udestue der er helt lukket med vinduer og isolering i væge og loft. ( ikke gulv så den kan ment bruges i sommerperioden.) Og et skur til have redskaber.

De nuværende lejer siger de i den tid har brugt 90000 på at få det lavet.

De forlænger10000 for det ellers så fjerner de det.

alt trænger til en kærlig hånd og vil koste 3-5000 i maling og træ.

Ville i give det fortingene.

Mine sviger forældre er meget splittet da de gerne vil have tingene men har ikke pengene til det og samtidig er det mange penge for noget der er 10 år gammel.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2016

alenemor42

Er det en alm. Boligforening? For så er jeg helt sikker på at det må de ikke... det er enten Boligforening der skal betale dem noget hvis  de har benyttet sig af råderet og lavet forbedringer. 

Bed dem ringe til boligselskabet... for hvis det ikke er godkendt river Boligforening det ned og de har betalt for ingenting 

Anmeld Citér

1. oktober 2016

hannetheis

alenemor42 skriver:

Er det en alm. Boligforening? For så er jeg helt sikker på at det må de ikke... det er enten Boligforening der skal betale dem noget hvis  de har benyttet sig af råderet og lavet forbedringer. 

Bed dem ringe til boligselskabet... for hvis det ikke er godkendt river Boligforening det ned og de har betalt for ingenting 

Har jeg sagt at de skal gøre på mandag.

Syntes selv 10000 er mange penge for nogle forbedringer det er 10 år gammel og trænger til en kærlig hånd.

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Abracadabra

Først og fremmest skal de trække tiden til mandag, hvor de kan høre med boligselskabet.

Hvornår overtager de? 

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Soonmom

Hvis de selv har betalt det må de gerne forlange en pris for det og hvis den næste lejer ikke ønsker at overtage det SKAL de fjerne det. 

Så prøv at tilbyde en anden pris og høre hvad de siger

Anmeld Citér

1. oktober 2016

hannetheis

Abracadabra skriver:

Først og fremmest skal de trække tiden til mandag, hvor de kan høre med boligselskabet.

Hvornår overtager de? 

De kan først overtage fra 15/12.

De har frem til den 6/10 at give endeligt besked om de ønsker huset.

De vil kontakte boligforeningen på mandag. De vil gerne have det men syntes det er mange penge for noget der kræver ny træ og maling nogle steder.

Anmeld Citér

1. oktober 2016

lineog4

Jeg ville sige de måtte tage det med boligforeningen eller pille det ned. Og ærligt hvis det var mig der var den gamle lejer, ville jeg da ikke gide pille noget ned der ikke kan genbruges, men forstår godt de prøver at få pengene.

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Lisbeth1985

Tilbyd et lavere beløb,som dine svigerforældre har råd til�� Det kræver jo en masse arbejde for de nuværende ejere at fjerne tingene,som de højeste sandsynligt ikke kan bruge til noget,så for dem er 5000 kr nok bedre end ingenting��

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Abracadabra

hannetheis skriver:

De kan først overtage fra 15/12.

De har frem til den 6/10 at give endeligt besked om de ønsker huset.

De vil kontakte boligforeningen på mandag. De vil gerne have det men syntes det er mange penge for noget der kræver ny træ og maling nogle steder.

De kan jo godt give besked, om de ønsker huset uden at give tilsagn til et køb af carport. 

Jeg ville trække tiden længst muligt. Det er formentlig dyrere for de forrige ejere at pille udestuen ned og udbedre skaderne på huset end at lade den stå. De prøver at få mest muligt ud af situationen (selvfølgelig), men det er ikke dine svigerforældres problem.

Træk tiden og tilbyd 3000 til 5000 så sent som muligt.

Anmeld Citér

1. oktober 2016

hannetheis

Abracadabra skriver:

De kan jo godt give besked, om de ønsker huset uden at give tilsagn til et køb af carport. 

Jeg ville trække tiden længst muligt. Det er formentlig dyrere for de forrige ejere at pille udestuen ned og udbedre skaderne på huset end at lade den stå. De prøver at få mest muligt ud af situationen (selvfølgelig), men det er ikke dine svigerforældres problem.

Træk tiden og tilbyd 3000 til 5000 så sent som muligt.

Det talte vi også om at gøre. 

Så De nuværende lejer får besked så sent at det er dem der får travlt. Og derved nemmere kan presse dem ned  i pris.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.