Hvor længe kan en MMF-kage stå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.258 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg skal have gæster som skal have kage både i morgen og på søndag og jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg kan lave kagerne dagen før og endda 2-3 dage før (søndag)?

Det bliver mit første forsøg så der kommer garanteret nogle panikspørgsmål hen ad vejen...

KH Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

linemus

Vil du i gang nu? Jeg tror sagtens, den kan klare sig til søndag. Kagen er bedst, hvis den er lavet mindst én dag før.

Jeg har prøvet at lave en kage, der skulle serveres søndag, og der bagte jeg bundede torsdag og lavede fyld. Fredag lagde jeg kagen sammen, og lørdag pyntede jeg kagen med mmf. Så noget af kagen var igang helt fra torsdag

Anmeld

1. oktober 2009

Moderator

Skal pastafarven i før eller efter den har været i køleskabet? Jeg synes den er alt for klistret endnu (sidder fast på fingrene) men den tager ikke imod så meget flormelig længere....

Anmeld

1. oktober 2009

Pia

Jeg lavde en kage i fredags som jeg skulle bruge lørdag..
Fik så lavet så stor en kage, at vi stadig i dag sidder og smovser i den.. og den smager super godt....
Men i morgen ryger resten ud..Men det er kun pga fløden der i den..

Pia..

Anmeld

1. oktober 2009

linemus

Ælter du flormelisen i med fingrene?

Jeg plejer at ælte den i med det samme, jeg har lavet det (med mindre det er en rest i køleskabet). Jeg bruger så godt med maizena, så det ikke klistrer helt fast til bordet og mine fingre. Andre venter vist til det har været i køleskabet. Så skal det lige varmes lidt i mikroovnen, da det bliver hårdt. Pas på, det bliver varmest inde i midten, så pas på du ikke brænder dig.

Anmeld

1. oktober 2009

mor_sabina

Rosa skriver:

Skal pastafarven i før eller efter den har været i køleskabet? Jeg synes den er alt for klistret endnu (sidder fast på fingrene) men den tager ikke imod så meget flormelig længere....

Jeg synes det er nemmeste at røre flormelis i indtil det ikke tager imod mere som du siger og så ælte lidt med fingrene så sen bliver til at holde ved. Det skulle gerne blive ligesom modelervoks. Kan du rulle det til en kugle? For det hjælper med lidt maizena på bordet. Jeg har lavet kage en til to dage før. Men der er jo fløde i og det holder vel ikke evigt men vil da også tro det godt kunne holde sig til søndag!? Håber der kommer nogen på der kan hjælpe God arbejdslyst

Anmeld

1. oktober 2009

Moderator

Tak for jeres svar, I kloge kagekoner. Jeg ælter farven i med det samme så - den har stået i køleskabet 20 min, så den kan vel ikke være blevet helt hård...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.