Antistoffer i sæden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. september 2016

Smykke

Hej

Jeg har lige netop oprettet mig herinde, men har tidligere haft stor fornøjelse af at læse om jeres erfaringer, tanker osv. så tak for det

Min kæreste og jeg, har besluttet endelig at forsøge at blive forældre. Vi ved allerede nu, at vi skal insemineres. Dette skyldes, at jeg hørte om Riget, der tilbyder fertilitetstjek inden man forsøger at blive gravide. Her finder vi "desværre" ud af, at min kæreste danner antistoffer i sin sæd. Selvom han har mange og gode sædceller, så danner en del af dem antistoffer, dvs. at de klumper sammen og derfor ikke er brugbare (så vidt jeg har forstået). Lægen vi talte med, fik det til at lyde som om, at det var meget nemt, at sæden bare skulle filtreres og så var der vidst ikke meget mere i det. Men er det virkelig bare lige til??? Jeg kan nemlig ikke finde noget om det på nettet, mærkeligt nok! Jeg troede man kunne finde ALT

Så derfor denne tråd. Er jeg så heldig, at nogle af jer er i samme situationen eller bare kender noget til det?

På forhånd tak og rigtig god fredag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2016

esioul

Smykke85 skriver:

Hej

Jeg har lige netop oprettet mig herinde, men har tidligere haft stor fornøjelse af at læse om jeres erfaringer, tanker osv. så tak for det

Min kæreste og jeg, har besluttet endelig at forsøge at blive forældre. Vi ved allerede nu, at vi skal insemineres. Dette skyldes, at jeg hørte om Riget, der tilbyder fertilitetstjek inden man forsøger at blive gravide. Her finder vi "desværre" ud af, at min kæreste danner antistoffer i sin sæd. Selvom han har mange og gode sædceller, så danner en del af dem antistoffer, dvs. at de klumper sammen og derfor ikke er brugbare (så vidt jeg har forstået). Lægen vi talte med, fik det til at lyde som om, at det var meget nemt, at sæden bare skulle filtreres og så var der vidst ikke meget mere i det. Men er det virkelig bare lige til??? Jeg kan nemlig ikke finde noget om det på nettet, mærkeligt nok! Jeg troede man kunne finde ALT

Så derfor denne tråd. Er jeg så heldig, at nogle af jer er i samme situationen eller bare kender noget til det?

På forhånd tak og rigtig god fredag

Er den udtalelse baseret på en sædprøve? eller blev prøven gentaget efter nogle mdr?

Anmeld Citér

30. september 2016

Smykke

Den er baseret på én enkel prøve. Dog fik vi lov at se det på en skærm og der kunne man se, hvordan de klumpede sammen. Lægen sagde godt nok, at vi kunne få foretaget en test mere hos egen læge. 

Anmeld Citér

30. september 2016

esioul

Smykke85 skriver:

Den er baseret på én enkel prøve. Dog fik vi lov at se det på en skærm og der kunne man se, hvordan de klumpede sammen. Lægen sagde godt nok, at vi kunne få foretaget en test mere hos egen læge. 

Jeg vil helt klart få taget en prøve mere. Det afhænger af antallet af sædceller om det er inseminering eller reagensglas. Antallet kan svinge meget. 

Anmeld Citér

30. september 2016

Smykke

Vi fik at vide, at han havde mange sædceller, så tror det er inseminering.

Har du selv været i en lignende situation eller ved du bare lidt om det? Min bekymring går mest af alt på, om det virkelig er "lige til" eller om det gør, at det er meget vanskeligt for os. Det gav hun ikke umiddelbart udtryk for... 

Ja en test mere vil nok være en god ide!

Jeg er dog allerede i gang med div undersøgelser, som skal til inden man kan blive insemineret. 

Anmeld Citér

30. september 2016

esioul

Smykke85 skriver:

Vi fik at vide, at han havde mange sædceller, så tror det er inseminering.

Har du selv været i en lignende situation eller ved du bare lidt om det? Min bekymring går mest af alt på, om det virkelig er "lige til" eller om det gør, at det er meget vanskeligt for os. Det gav hun ikke umiddelbart udtryk for... 

Ja en test mere vil nok være en god ide!

Jeg er dog allerede i gang med div undersøgelser, som skal til inden man kan blive insemineret. 

Jeg har både været igennem Inseminering og reagensglas. 

Nogle er heldige at det lykkedes via. inseminering, men det er langt fra alle. Men det optimerer helt sikkert muligheden..  

Dog kan alt se fint ud på scanningerne af æggestokkende, men de siger intet om ens ægkvalitet. Så du må endelig ikke panikke hvis inseminering ikke er vejen for jer. 

Anmeld Citér

30. september 2016

Smykke

Jeg håber det så er lykkedes for dig at blive gravid!?

Tak, jeg skal prøve ikke at panikke 

Jeg håber som alle andre selvfølgelig at det bare lykkes med det sammen, men prøver også at være realistisk. Desværre har jeg endomitrioser, heldigvis i mild grad lige nu, men det gør, at jeg helst ikke skal være uden p-piller for længe! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.