Hvor pokker kommer lopperne fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

269 visninger
6 svar
1 synes godt om
30. september 2016

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg håber nogle har nogle input til vores loppe-problem herhjemme. For ca. 2 uger siden fik vores datter nogle røde pletter som kløede meget, og da de var ved at forsvinde efter en uges tid, fik hun nogle nye. Jeg var til læge med hende for 2 dage siden og fik at vide, at det var loppebid, men de var heldigvis ved at gå væk igen. Morgenen efter, at vi havde været ved læge, vågnede hun op med 7 nye bid på ryggen.

Jeg aner simpelthen ikke, hvor lopperne kommer fra. Vi har ikke set dem, og vi har ingen husdyr og har heller ikke for nyligt været på besøg hos nogen med dyr. Vores nabo har en del dyr (hunde, kat og heste), men vores datter har ikke været i berøring med dyrene for nylig. Når vi har skiftet sengetøj, er der ikke kommet nye bid i ca. en uge, hvorefter der så har været nye. 

Har I nogle idéer til, hvor lopperne kommer fra og, hvordan vi får stoppet problemet? Der er ingen andre i familien, der er blevet bidt. Heller ikke lillebror, som hun deler værelse med.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2016

B&J

Vi havde ingen dyr men en i vores opgang, havde hund og ja vi fik lopper. 

En ordenlig vaske tur og vi fik sprayet mod loppet også gik de væk men de kunne sagtens komme igen 

Anmeld Citér

30. september 2016

Janey

Profilbillede for Janey

Det kan godt være, at vi skal prøve at sprøjte mod lopper og se, om det løser problemet. Jeg har skiftet og kogt sengetøjet hver gang uden, at det har løst problemet.

Anmeld Citér

30. september 2016

B&J

Janey skriver:

Det kan godt være, at vi skal prøve at sprøjte mod lopper og se, om det løser problemet. Jeg har skiftet og kogt sengetøjet hver gang uden, at det har løst problemet.

Jamen et loppe æg kan gå i hi i gulv sprækker osv. Og hvis det kommet varme sol varme strømper tæppet osv. Kan de komme i live igen. De er noget fanden har skabt. 

Anmeld Citér

30. september 2016

*Toffee*

Det burde ikke kunne være lopper, når i ikke har dyr. De kan ikke formere sig af menneskeblod.

Kunne det mon være væggelus? De bider også deres "ofre" og passer lidt bedre i sammenhæng med jeres situation 

Anmeld Citér

30. september 2016

Janey

Profilbillede for Janey
*Toffee* skriver:

Det burde ikke kunne være lopper, når i ikke har dyr. De kan ikke formere sig af menneskeblod.

Kunne det mon være væggelus? De bider også deres "ofre" og passer lidt bedre i sammenhæng med jeres situation 

Det gør det, men det undrer mig, at hun kun bliver bidt ca. en gang om ugen. Første gang fik hun "bid" henover 2 dage på håndled og ankler, men herefter var der en pause på en uges tid efter, at jeg havde skiftet sengetøj. Så fik hun en ny omgang en nat og herefter var der ro i en uges tid og så har hun lige fået 7 nye for 2 nætter siden, og så har der igen intet nyt været siden.

Det mønster synes jeg heller ikke passer på væggelus, selv om jeg har skiftet sengetøj hver gang. Væggelussene ville jo formentlig være i seng/vægge og så ville det ikke give ro i uges tid bare at skifte sengetøj. Jeg må lige have undersøgt hendes seng grundigt for spor og, hvis det ikke snart bliver bedre, må vi jo evt. have en behandling for både lopper og væggelus. 

Anmeld Citér

30. september 2016

*Toffee*

Janey skriver:

Det gør det, men det undrer mig, at hun kun bliver bidt ca. en gang om ugen. Første gang fik hun "bid" henover 2 dage på håndled og ankler, men herefter var der en pause på en uges tid efter, at jeg havde skiftet sengetøj. Så fik hun en ny omgang en nat og herefter var der ro i en uges tid og så har hun lige fået 7 nye for 2 nætter siden, og så har der igen intet nyt været siden.

Det mønster synes jeg heller ikke passer på væggelus, selv om jeg har skiftet sengetøj hver gang. Væggelussene ville jo formentlig være i seng/vægge og så ville det ikke give ro i uges tid bare at skifte sengetøj. Jeg må lige have undersøgt hendes seng grundigt for spor og, hvis det ikke snart bliver bedre, må vi jo evt. have en behandling for både lopper og væggelus. 

Ja det kan jeg godt se. Det giver heller ikke mening. Håber i kommer af med det, hvad end det er.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.