Blod i øret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.587 visninger
8 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. september 2016

Anonym trådstarter

Da jeg hentede min dreng idag i børnehaven opdagede jeg at han blødte en lille smule i det ene øre. Ifølge børnehaven har han ikke slået sig (hvad de ved af) og han har heller ikke feber. Men han blev ved med at tage sig til øret og sagde, at der var 'noget derinde', så endte med at tage til vagtlægen. De kunne ikke se noget andet end blod og bad os om at ringe til ørelægen imorgen. 

Her til aften synes jeg så, at blødningen er tiltaget en lille smule. Jeg har tørret hans øre et par gange i timen, fordi det begynder at løbe lidt ud af øret. Nu er han så puttet med vat i øret og jeg har tænkt mig at ringe til ørelægen imorgen tidlig.

Men er der nogen herinde, der har prøvet noget lignende? Til info har han t-dræn i begge ører og fik dem kontrolleret for 1 måned siden.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2016

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Da jeg hentede min dreng idag i børnehaven opdagede jeg at han blødte en lille smule i det ene øre. Ifølge børnehaven har han ikke slået sig (hvad de ved af) og han har heller ikke feber. Men han blev ved med at tage sig til øret og sagde, at der var 'noget derinde', så endte med at tage til vagtlægen. De kunne ikke se noget andet end blod og bad os om at ringe til ørelægen imorgen. 

Her til aften synes jeg så, at blødningen er tiltaget en lille smule. Jeg har tørret hans øre et par gange i timen, fordi det begynder at løbe lidt ud af øret. Nu er han så puttet med vat i øret og jeg har tænkt mig at ringe til ørelægen imorgen tidlig.

Men er der nogen herinde, der har prøvet noget lignende? Til info har han t-dræn i begge ører og fik dem kontrolleret for 1 måned siden.

Hmm...det er da lidt mystisk. Syntes det er mærkeligt at egen læge ikke kan se årsagen til at det bløder, for umiddelbart ser det ikke ud som om det kun er lidt 

Lige da jeg læste overskriften tænkte jeg, at det måtte være en trommehinde der var sprunget, men det afkræftede egen læge?

Tænker, at sådan et dræn kan jo godt stoppe til og hvis der så er tryk på, så bliver det vel nærmest "skudt ud" og det kan da nok godt give en blødning 

God ide af ringe til ørelægen i morgen tidlig, for sådan et øre skal da ikke bløde 

Har han ondt? Er han snottet?

Anmeld Citér

29. september 2016

Anonym trådstarter

"Anarkisten" skriver:

Hmm...det er da lidt mystisk. Syntes det er mærkeligt at egen læge ikke kan se årsagen til at det bløder, for umiddelbart ser det ikke ud som om det kun er lidt 

Lige da jeg læste overskriften tænkte jeg, at det måtte være en trommehinde der var sprunget, men det afkræftede egen læge?

Tænker, at sådan et dræn kan jo godt stoppe til og hvis der så er tryk på, så bliver det vel nærmest "skudt ud" og det kan da nok godt give en blødning 

God ide af ringe til ørelægen i morgen tidlig, for sådan et øre skal da ikke bløde 

Har han ondt? Er han snottet?

Nej jeg synes også at det bløder rimelig meget

Ifølge vagtlægen var trommehinden ikke sprunget, det var nemlig også mit bud. 

Din teori med drænet kunne måske godt give mening. For hans dræn burde nemlig ikke kunne falde ud af sig selv.

Han er ikke snottet og klager ikke over smerter. Kun hvis jeg rører ved øret. Og så tager han sig til det rimelig ofte, så der er sikkert noget der generer ham. Spørgsmålet er så om det blot er blødningen, der driller ham  eller noget andet 

Anmeld Citér

29. september 2016

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Nej jeg synes også at det bløder rimelig meget

Ifølge vagtlægen var trommehinden ikke sprunget, det var nemlig også mit bud. 

Din teori med drænet kunne måske godt give mening. For hans dræn burde nemlig ikke kunne falde ud af sig selv.

Han er ikke snottet og klager ikke over smerter. Kun hvis jeg rører ved øret. Og så tager han sig til det rimelig ofte, så der er sikkert noget der generer ham. Spørgsmålet er så om det blot er blødningen, der driller ham  eller noget andet 

Det kan selvfølgelig godt være blodet der generer ham. Vi ved jo godt selv hvor ubehageligt det er når man har vand i øret, så kan kun forestille med det må genere ham

Ske du lige kommer med en Update i morgen?

Syntes altså det er mærkeligt lægen ikke kan se hvor det kommer fra. 

Anmeld Citér

29. september 2016

Anonym trådstarter

"Anarkisten" skriver:

Det kan selvfølgelig godt være blodet der generer ham. Vi ved jo godt selv hvor ubehageligt det er når man har vand i øret, så kan kun forestille med det må genere ham

Ske du lige kommer med en Update i morgen?

Syntes altså det er mærkeligt lægen ikke kan se hvor det kommer fra. 

Ja jeg skal nok lige opdatere herinde, når vi har været ved ørelægen. 

Ja det undrer også mig, for der kommer alligevel rimelig meget blod og det må jo komme et sted fra!

Anmeld Citér

29. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Mine børn har (den yngste) og har haft dræn(den ældste). 

Ved dem begge har vi prøvet at der kom blod ud af øret. (Dog ikke så meget som det ser ud til ved dit barn)

Jeg kan ikke huske årsagen vi fik af ørelægen, men jeg mener vi fik en recept på nogle dråber og det forsvandt relativt hurtigt 

tænker ikke det var noget farligt siden jeg ikke husker årsagen 

Anmeld Citér

30. september 2016

Clisolka

Uha det ser bestemt ikke rart ud

Mine 2 er selv ørebørn og har dræn begge 2, men det der har jeg dog ikke oplevet - endnu. Jeg tænker også det evt. er drænet der driller. Selvom i fik det tjekket for en måned siden, så kan det jo gå hurtigt den anden vej Du skriver at han ikke er forkølet, men har han evt. været det inden for de sidste par uger?

Anmeld Citér

30. september 2016

Anonym

Årh stakkels dreng  

Krydser fingre for det ikke er noget slemt, kan godt forstå du bliver bekymret! 

Giv endelig update 

Anmeld Citér

30. september 2016

Anonym trådstarter

Så kom vi til ørelægen. Og det viste sig at være en polyp af en eller anden art. Jeg kan ikke huske præcist hvad han kaldte den Men det kan åbenbart bløde ret meget og betyder blot, at der er en eller anden infektion i øret. Så nu skal vi dryppe hans ører den næste uge og så skulle det gerne gå væk

Så heldigvis ikke noget alvorligt .

Tak for jeres svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.