Børn foran eller bagi bilen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

532 visninger
6 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. september 2016

Anonym trådstarter

Hvor sidder jeres børn i bilen ?

Foran eller bagi ?

Er der forskel på alderen hvornår de måske må sidde foran eller er det lige meget for dig, fordi ulykker kan ske uanset hvor de sidder.

Hvad er dine tanker om dette ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har ikke sat mig ind i det - men vores børn sidder altid bagi

Anmeld Citér

29. september 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Begge sider bagi.

Det mest sikre sted sku være bagi, bag passager sædet, da de fleste ulykker sker ved frontale sammenstød i venstre side, hvor føren sidder. Vh stine

Anmeld Citér

29. september 2016

An&Jo

StineW79 skriver:

Begge sider bagi.

Det mest sikre sted sku være bagi, bag passager sædet, da de fleste ulykker sker ved frontale sammenstød i venstre side, hvor føren sidder. Vh stine

Faktisk er det sikreste sted bag føreren fordi man Pr automatik drejer væk fra sig selv, det ligger i ens underbevidsthed, det er vidst videnskabelig bevist  

til ts.. 

min dreng sidder altid bagi og da stolen sidder fast med isofix så bruger jeg det som argument når han spørger om han må sidde foran.. stolen er jo på grund af isofixen sværere at flytte 

Anmeld Citér

29. september 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Foran eller bagi ?

Er der forskel på alderen hvornår de måske må sidde foran eller er det lige meget for dig, fordi ulykker kan ske uanset hvor de sidder.

I min verden skal børn sidde bag i bilen så længe de sidder i autostol, med mindre de sidder i bagudvendt autostol og airbaggen er slået fra.

Anmeld Citér

29. september 2016

Anonym

Det kommer jo lidt an på, hvor mange unger man har. Ved første og andet barn helt bestemt bagi, men nu har jeg fire og da ikke alle stole passer på bagsædet, er det altså en af de mellemstore, der sidder på forsædet.

Anmeld Citér

29. september 2016

modesty

Foran eller bagi ?

Der har næsten lige været en tråd om emnet, du kan søge på det hvis du vil læse den. 

Personligt har jeg det sådan her... Slap nu af, folkens. Ja, det er en lille smule sikrere at sidde bagi end foran. Men indberegnet den ekstremt lille sandsynlighed for at man overhovedet, nogensinde i løbet af barndommen, kommer til at være i et biluheld, er forskellen på om barnet sidder bagi eller foran nok pænt marginal.

Herhjemme sidder sønnen bagi hvis vi er to forældre (så sidder den anden forælder bagi sammen med ham) og foran hvis der er én forælder. Så han har en at snakke med og ikke skal sidde alene. Det skal være hyggeligt at køre bil. 

Som en klog mand engang sagde; det er farligt at leve - man kan dø af det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.