Danskvand til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.615 visninger
14 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. september 2016

Anonym trådstarter

Hej med jer. Mit barn på 2 får tit danskvand, vi drikker det meget her i huset, og hun får også lov, dog får hun mest almindelig vand.

Men er det egentlig usundt? Er det noget jeres børn får? Skal måske siges, at det nok er noget af det eneste sådan lidt tvivlsomme som hun får. Vi spiser ikke slik, kager, sodavand osv..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2016

God-mor

Anonym skriver:

Hej med jer. Mit barn på 2 får tit danskvand, vi drikker det meget her i huset, og hun får også lov, dog får hun mest almindelig vand.

Men er det egentlig usundt? Er det noget jeres børn får? Skal måske siges, at det nok er noget af det eneste sådan lidt tvivlsomme som hun får. Vi spiser ikke slik, kager, sodavand osv..

Det tror jeg er ok hun får. Det er jo ikke det eneste hun får at drikke og det er da bedre end sodavand og andet sukkkervand

Anmeld Citér

29. september 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det kommer nok an på hvad meget er. Og om det er med citrus eller ej. 

Dem med citrussmag skal man holde en anelse igen med da det ikke er sundt for tænderne. 

Anmeld Citér

29. september 2016

Mortilah

Vi drikker alle kun danskvand her det er bare vand med luft i jo 

Anmeld Citér

29. september 2016

mpr

Anonym skriver:

Altså jeg ville nok kigge på det som hvis man gav barnet sodavand, nej der er ikke sukker og al mulig mærkeligt, men de små bobler (kulsyre) er jo det som skader tænderne og det ville jeg alligevel være lidt betænkelig ved at give et barn Selvom jeg godt ved det giver noget andet til det at drikke vand

Anmeld Citér

29. september 2016

Pianisten

Brug evt sugerør, det skader tænderne mindre

Anmeld Citér

29. september 2016

Mortilah

mpr skriver:

Altså jeg ville nok kigge på det som hvis man gav barnet sodavand, nej der er ikke sukker og al mulig mærkeligt, men de små bobler (kulsyre) er jo det som skader tænderne og det ville jeg alligevel være lidt betænkelig ved at give et barn Selvom jeg godt ved det giver noget andet til det at drikke vand

Det er så en myte...

http://m.samvirke.dk/sundhed/artikler/danskvand-daarligt-taenderne.html

Anmeld Citér

29. september 2016

Ønskebarnet2014

Her får vores datter på lidt over 2 år også dansk vand, men ikke sodavand, slik eller andet. 

Dansk vand ser jeg intet problem i

Anmeld Citér

29. september 2016

Lenchick

mpr skriver:

Kulsyre har intet at gøre med frugtsyre, som skader tænderne. 

Kulsyre skader ikke tænderne

Anmeld Citér

29. september 2016

Muffinmus

Men danskvand kan i nogle tilfælde påvirke blodets  ph, dog sjældent på raske, hvilket ikke er ønskeligt,samt salt,  som bestemt fås i rigelige mængder i maden i forvejen, men når det blot er en lille tår i ny og næ skader det hverken tænder eller andet på nogen måde. Skal ikke drikkes dagligt naturligvis,  det er jo vand i almindelighed eller mælk... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.