Har min datter været udsat for krænkende adfærd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

893 visninger
7 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. september 2016

Anonym trådstarter

Lang historie kort. Jeg er flyttet på krisecenter med mine 2 børn på snart 5 og 2 år. Min ældste datter har i den forbindelse fået psykolog timer. 1 time á 3 gange. Psykologen har så lukket "sagen" da hun blot mener min datter har brug for faste rammer og ikke at hun er dybt traumatiseret af de ting hendes far har gjort i hendes tilstedeværelse op til vi flygter. Vi har boet her lidt over 1 mdr nu.

Psykologen snakker og skriver udefra temaer som min datter har udspillet i sin leg sammen med hende, og de 2 sidste gange har det største tema været en oldefar/farfar/far dukke som pige dukken skulle ligge og kysse med i sengen, og pige dukken der blev lagt med hovedet i skridtet på far dukken, imens min datter tog sig til tisse konen. 

Psykologen mener der ksla være OBS på om hun har været udsat for seksuel krænkende adfærd fra en voksen. 

Her bryder min verden sammen. Side  igår jeg snakkede med psykologen har mit hovede været en galopbane af tanker. Hvem kan ha gjort det og hvad er der sket, hvis der er sket noget? For psykologen siger at det kan være tilfældige ting eller hendes seksuel interesse der bliver blandet sammen med savn og frustration overfor hendes far osv. Så det er "uklart" som hun siger. Men mit moderhjerte skriger . Jeg føler jeg har overset noget ...... og jeg tænker tusinde ting og episoder samtidig med at jeg tænker HVEM HVEM HVEM! og hvad nu?! Psykologen kommer imorgen det har jeg bedt hende om, og så snakkede jeg med min kontaktperson på krisecenteret om hvad så, skal jeg kontakte politi eller hvad/hvem? Tør ikke snakke med noget familie, for jeg føler ikke jeg kan stole på nogen før jeg ved hvad der er sket? Jeg tør Heller ikke snakke med hende for jeg vil IKKE risikere at komme til og putte ord i munden på hende. 

Fuck hvor er det sindssygt det her, jeg aner ikke mine levende råd!!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2016

Marie2016

Puha, jeg ved ikke, hvad jeg skal sige, men ville ikke forlade tråden uden at gøre noget. Kan sørme godt forstå, at du har brug for noget støtte. Jeg håber, at det viser sig, at der ikke er sket noget med din datter 

Anmeld Citér

27. september 2016

Anonym trådstarter

Marie2016 skriver:

Puha, jeg ved ikke, hvad jeg skal sige, men ville ikke forlade tråden uden at gøre noget. Kan sørme godt forstå, at du har brug for noget støtte. Jeg håber, at det viser sig, at der ikke er sket noget med din datter 

Tusinde tak  

Anmeld Citér

27. september 2016

Anonym

Man skal ikke negligere advarsler når det omhandler børn. Til gengæld skal man også passe på med at overfortolke. 

Som barn, Ca 6 år, fik jeg vist sagt noget i retning af "jeg har da suttet på min fars tissemand" 

Husker ikke sætningen selv,og har intet på sig overhovedet og aner ikke hvorfor jeg sagde det.

Men, skolen reagerede og jeg endte faktisk 14 dage på børnehjem mens mine forældre blev tjekket i hoved og røv. Jeg husker svagtopholdet. Men jeg er ked af alt det postyr jeg satte gang i, uden at ville det. 

Jeg ved det ødelagde min stedfar og mit forhold, for han har kun turde kramme mig når jeg har taget initiativ til det. Det er jeg virkelig ked af, selv nu hvor jeg er 36.

Men nej, men skal ikke overse advarsler, men arbejde lidt med dem inden der udbryder bål og brand. 

Anmeld Citér

27. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Man skal ikke negligere advarsler når det omhandler børn. Til gengæld skal man også passe på med at overfortolke. 

Som barn, Ca 6 år, fik jeg vist sagt noget i retning af "jeg har da suttet på min fars tissemand" 

Husker ikke sætningen selv,og har intet på sig overhovedet og aner ikke hvorfor jeg sagde det.

Men, skolen reagerede og jeg endte faktisk 14 dage på børnehjem mens mine forældre blev tjekket i hoved og røv. Jeg husker svagtopholdet. Men jeg er ked af alt det postyr jeg satte gang i, uden at ville det. 

Jeg ved det ødelagde min stedfar og mit forhold, for han har kun turde kramme mig når jeg har taget initiativ til det. Det er jeg virkelig ked af, selv nu hvor jeg er 36.

Men nej, men skal ikke overse advarsler, men arbejde lidt med dem inden der udbryder bål og brand. 

Puha det lyder forfærdeligt. 

Jeg forstår hvad du mener. Mit hovede er bare i kaos, for det handler ikke om en udtalelse fra min datter, men en psykolog som har observeret via leg! En psykolog der er bekymret! Og det er bare her filmen knækker  og hele min virkelighed er vendt på hovedet føler jeg 

Anmeld Citér

27. september 2016

L-mor

Jeg forstår godt, at du er chokeret og rådvild. Men husk, at hvis din datter er blevet krænket,  er det vigtigste, at det stopper. Og det har du sikret for nu. Det næstvigtigste er, at din datter får talt om sine oplevelser med kompetente voksne. Det har du også sikret. 

Så ånd ud og klap dig selv på ryggen, for du har taget nogle skridt, der er gode for din datter - uanset hvad der er sket. Og du har købt dig selv og din datter noget tid til at finde ud af, hvad der er sket. Det vigtigste lige nu er ikke politianmeldelser, men at din datter er i sikkerhed og har en voksen at tale med.

held og lykke.

Anmeld Citér

28. september 2016

MorDk

Jeg ville ikke hoppe videre uden et kæmpe CYBER-KRAM! Det har du brug for. Hold hovedet koldt. 

Anmeld Citér

28. september 2016

Anonym

Uh, det er sku svært. Du skal i hvert fald ikke ignore det her, men pas også på med at drage for hurtig konklusion. Gøre dit bedste for at holde hovedet koldt, da det hjælper med tænke klart.

Hvis jeg var i din situation, ville jeg forhøre mig hos flere psykologer, og se hvad de også siger. UANSET hvad konklusionen bliver hos den nuværende psykolog, du skal huske at alle kan lave fejl, derfor "better be safe, then sorry", husk at det drejer jeg sig om din datter. 

Og hvis du tager til flere psykologer, lad være med at nævne dem at du har været hos andre før, fortæl kun at du har en mistanke eller en fornemmelse på at din datter er blevet krænket, og du vil have dem til at tjekke det. Pøj pøj, jeg krydser fingre  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.