Frustreret !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

690 visninger
5 svar
3 synes godt om
27. september 2016

Super-Mom

Årh hvor jeg dog ikke ved hvad pokker vi skal gøre !!! 

Min datter på 3 år fik konstateret blærebetændelse for 14 dage siden efter hun gik og trippede og ømmede sig når hun skulle tisse (bruger stadig ble) Vi har været nødsaget til at give hende men microlax to gange for at "tvinge" afføringen ud af hende fordi hun har holdt sig så meget at hun skriger og vrider sig af smerte 

hun fik så pencilin i 5 dage og det hjalp lidt på det... efter pencilin kuren kom hele molovitten tilbage igen og fik i søndags en ny omgang pencilin hos lægevagten... men for pokker da !! 

Hun er blevet hundeangst for at både tisse og lave stort  det resulterer i at hun ligger sig på gulvet og skriger som om vi mishandlede hende.. og hun er ikke til at komme i kontakt med eller snakke med  '

Det hele er faktisk startet med at hun i aug startede i børnehave og der har de et puslebord som kan køre op og ned og den er hun skrækslagen for at ligge på.. (de skifter hende så stående nu fordi vi har bedt om at hun ikke skal derop og ligge) MEN hun er ikke så nem at narre min datter, hun holder sig HELE dagen i børnehaven da jeg tror hun er bange for at blive skiftet deroppe. og så har vi balladen når hun kommer hjem..  

årh ved ikke hvad pokker vi skal gøre ved dette problem?? det er efterhånden en skrue uden ende !! for i weekenderne kommer hun af med afføring uden problemer men så snart hun starter i børnehave mandag så kommer problemet igen, og hun holder sig så meget at det til sidst gør hammer ondt på hende når det skal ud... og hun holder på urinen så hendes blærebetændelse bliver værre  

min mand er lige kørt til lægen med hende igen for 3. gang men lægen kan ikke komme til at kigge "dernede" da hun bliver bund hysterisk 

Andre der har stået i dette dilemma ?? og pottetræning er ikke en mulighed ligenu da hun absolut ikke vil !! og hun går amok bare vi nævner potten ! De få gange vi har fået hende til at sidde på potten har hun rejst sig med lynets hast og råbt BLE PÅ !!! så nej det gavner ikke situationen pt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2016

Abracadabra

Super-Mom skriver:

Årh hvor jeg dog ikke ved hvad pokker vi skal gøre !!! 

Min datter på 3 år fik konstateret blærebetændelse for 14 dage siden efter hun gik og trippede og ømmede sig når hun skulle tisse (bruger stadig ble) Vi har været nødsaget til at give hende men microlax to gange for at "tvinge" afføringen ud af hende fordi hun har holdt sig så meget at hun skriger og vrider sig af smerte 

hun fik så pencilin i 5 dage og det hjalp lidt på det... efter pencilin kuren kom hele molovitten tilbage igen og fik i søndags en ny omgang pencilin hos lægevagten... men for pokker da !! 

Hun er blevet hundeangst for at både tisse og lave stort  det resulterer i at hun ligger sig på gulvet og skriger som om vi mishandlede hende.. og hun er ikke til at komme i kontakt med eller snakke med  '

Det hele er faktisk startet med at hun i aug startede i børnehave og der har de et puslebord som kan køre op og ned og den er hun skrækslagen for at ligge på.. (de skifter hende så stående nu fordi vi har bedt om at hun ikke skal derop og ligge) MEN hun er ikke så nem at narre min datter, hun holder sig HELE dagen i børnehaven da jeg tror hun er bange for at blive skiftet deroppe. og så har vi balladen når hun kommer hjem..  

årh ved ikke hvad pokker vi skal gøre ved dette problem?? det er efterhånden en skrue uden ende !! for i weekenderne kommer hun af med afføring uden problemer men så snart hun starter i børnehave mandag så kommer problemet igen, og hun holder sig så meget at det til sidst gør hammer ondt på hende når det skal ud... og hun holder på urinen så hendes blærebetændelse bliver værre  

min mand er lige kørt til lægen med hende igen for 3. gang men lægen kan ikke komme til at kigge "dernede" da hun bliver bund hysterisk 

Andre der har stået i dette dilemma ?? og pottetræning er ikke en mulighed ligenu da hun absolut ikke vil !! og hun går amok bare vi nævner potten ! De få gange vi har fået hende til at sidde på potten har hun rejst sig med lynets hast og råbt BLE PÅ !!! så nej det gavner ikke situationen pt 

Afføringsmiddel! Movicol! Og rigeligt! 

Hun forbinder nu afføring med ubehag ➡ hun holder sig ➡ afføringen bliver hård ➡ afføring medfører smerte ➡ hun holder sig endnu mere. En ond cirkel.

Hun har brug for, at afføringen er meget lind, så hun ikke har ondt, før man kan arbejde med pottetræning. Og måske skal de finde en anden pusleplads til hende i børnehaven. 

Anmeld Citér

27. september 2016

MoarMoar

Det lyder meget synd for din datter. Håber i sammen med børnehaven finder en løsning.

Men jeg tænker hvis din datter kan holde sig hele dagen i børnehaven, er det så nødvendigt at have ble på? Hvis hun ikke har ble på skal hun jo ikke op på puslebordet.

Måske hun heller vil sidde på toilettet og ikke potten.

Anmeld Citér

27. september 2016

Aristocats

Min første tanke var også movicol. 

Anmeld Citér

27. september 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Prøv movicol sammen med rigeligt af noget drikkelse ( noget som hun rigtig godt kan lide), så hendes afføring bliver mere lind og at det ikke gør ondt af tisse i øjeblikket.

Anmeld Citér

27. september 2016

Super-Mom

Mange tak for jeres svar allesammen... 

Lægen ordinerede noget movicol til hende som i også råder til  det skal hun havde de næste 14 dage.. 

Mht til at smide bleen i børnehaven så er det ikke muligt ligenu da min datter bliver panisk hvis ikke hun kan få lov at få den på da hun ellers tror det er fordi hun skal på potten.. Og mht til at komme på toilet istedet for potte er det samme resultat som med potten... Det vil hun absolut heller ikke 

vi har snakket med børnehaven om et alternativ for at skifte hende, men de siger at der ingen problemer er når hun bliver skiftet stående. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.