Nogen som kan berolige mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
10 svar
2 synes godt om
26. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg var til skanning for 2 uger siden og fik af vide jeg var 7+2 henne, man ku se den lille fint og tydelig, hjertet slog og man ku tydelig se hvordan den lille fik mad og trak vejret hvilket vil sige alt så fint ud  og jeg var virkelig glad da jeg gik det fra for har læst at risikoen for at miste blir mindre når man har set hjerte blinken, mener der stod at når hjertet slog var der 97% chance for barnet bliver der. Hvilket jo var stort for mig at læse da jeg lige hade mistet et barn til spontan abort  

Jeg er nu 9+2 henne og er skide bange for baby ikk har det godt, hvorfor ved jeg ikk for har hverken blødt eller noget som helst kun lidt mave smerter en gang i mellem men der har jeg læst at det er ligamentsmerter eller hvad det nu hedder da livmoderen vokser og man først rigtigt skal være bekymret når man begynder at bløde  

jeg er lidt nærrig syns 500kr for en skanning som tager højest 10min er lidt dyrt når man i forvejen ikk har ret mange penge lige nu og der er så mange andre ting jeg skal priotere i forhold til medicin osv som er nødvendigt for jeg kan overleve denne graviditet uden at blive død syg igen  

håber nogen kan berolige mig bare lidt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2016

Nel

Årh, altså jeg har ikke som sådan nogle gode råd, men for mig at se så har du absolut intet at bekymre dig om. Tværtimod har du være 'heldig' at se hjertet slå så tidligt, og dermed vide at det der er derinde lever. Som du selv skriver, er det et rigtig godt tegn. Derudover kan jeg berolige dig med, at fordi man har haft en abort tidligere, så har det ingen indflydelse på ens risiko for at få en abort igen.

Jeg synes helt sikkert du skal vente til du kan få scanningen i uge 12 og ikke bruge 500 på det nu. jeg er selv 9 uger henne i morgen, og tiden til de 12 uger skal nok gå stærkt  

Anmeld Citér

26. september 2016

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Årh, altså jeg har ikke som sådan nogle gode råd, men for mig at se så har du absolut intet at bekymre dig om. Tværtimod har du være 'heldig' at se hjertet slå så tidligt, og dermed vide at det der er derinde lever. Som du selv skriver, er det et rigtig godt tegn. Derudover kan jeg berolige dig med, at fordi man har haft en abort tidligere, så har det ingen indflydelse på ens risiko for at få en abort igen.

Jeg synes helt sikkert du skal vente til du kan få scanningen i uge 12 og ikke bruge 500 på det nu. jeg er selv 9 uger henne i morgen, og tiden til de 12 uger skal nok gå stærkt  

Tak for svaret, ja det er jo gode tegn men tror bare frygten for at miste er så stor at jeg ikk kan glæde mig endnu  syns bare de 3-4 uger der er endnu til nakkefoldskanningen er en evighed men syns som sagt også 500kr er mange penge når man har fået så gode nyheder for 2 uger siden 

Anmeld Citér

26. september 2016

Nel

Tak for svaret, ja det er jo gode tegn men tror bare frygten for at miste er så stor at jeg ikk kan glæde mig endnu  syns bare de 3-4 uger der er endnu til nakkefoldskanningen er en evighed men syns som sagt også 500kr er mange penge når man har fået så gode nyheder for 2 uger siden 

Jeg kan sagtens forstå dig, og at det er super hårdt. Men når frygten har så meget fat i dig, så tror jeg at en tidlig scanning blot vil være en midlertidig løsning, og at din angst vil vende tilbage efter igen, når du ikke kan se om alt nu er okay derinde. 

Jeg synes altid det hjælper at skrve ned hvad jeg er bange for, hvorfor jeg er bange, og hvad der ville ske hvis min frygt blev til virkelighed, samt hvad jeg selv ville gøre hvis det skete. At få det ud, enten ved at fortælle det til nogle andre eller om ikke andet fortælle det til dig selv på skrift, kan lette på det så angsten ikke får lov til at vokse inde i dig.  Du kan også skrive det herinde? som du faktisk allerede har gjort. Tror du at det er din tidligere spontane abort, som gør at du er bange for at miste det du har nu? 

Anmeld Citér

26. september 2016

Maalene

Åhh, kan virkelig godt forstå dig - de uger indtil NF er mega lange og hovedet og tankerne kører derudaf på højtryk 

Jeg har selv prøvet at miste 2 gange, og se gange jeg har mistet har jeg aldrig set hjerteblink, men med min datter og denne gang har jeg set det lille hjerte omkring uge 7, og der har alt været godt 

Anmeld Citér

26. september 2016

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Jeg kan sagtens forstå dig, og at det er super hårdt. Men når frygten har så meget fat i dig, så tror jeg at en tidlig scanning blot vil være en midlertidig løsning, og at din angst vil vende tilbage efter igen, når du ikke kan se om alt nu er okay derinde. 

Jeg synes altid det hjælper at skrve ned hvad jeg er bange for, hvorfor jeg er bange, og hvad der ville ske hvis min frygt blev til virkelighed, samt hvad jeg selv ville gøre hvis det skete. At få det ud, enten ved at fortælle det til nogle andre eller om ikke andet fortælle det til dig selv på skrift, kan lette på det så angsten ikke får lov til at vokse inde i dig.  Du kan også skrive det herinde? som du faktisk allerede har gjort. Tror du at det er din tidligere spontane abort, som gør at du er bange for at miste det du har nu? 

Tror heller ikk en tidligskanning vil gøre det helt store måske lige i nuet men efter nogen tid vil jeg nok være bange igen men jeg er slet ikk i tvivl om at det er den spontane abort som er skyld i jeg er så bange, men måske det ville være en god ide at skrive ting ned 

Anmeld Citér

26. september 2016

Anonym trådstarter

Maalene skriver:

Åhh, kan virkelig godt forstå dig - de uger indtil NF er mega lange og hovedet og tankerne kører derudaf på højtryk 

Jeg har selv prøvet at miste 2 gange, og se gange jeg har mistet har jeg aldrig set hjerteblink, men med min datter og denne gang har jeg set det lille hjerte omkring uge 7, og der har alt været godt 

Din besked hjalp lidt er glad for der er en god historie man måske kan spejle sig lidt i  håber din graviditet går som den skal 

Anmeld Citér

26. september 2016

Jems

Du har set det lille hjerte banke  

prøv som de andre skriver at skrive det ned, det hjælper rigtig meget 

Men årh ja den ventetid er frygtelig lang, jeg booker min kalender op så går dagene dejligt hurtigt 

Anmeld Citér

26. september 2016

Anonym trådstarter

Jems skriver:

Du har set det lille hjerte banke  

prøv som de andre skriver at skrive det ned, det hjælper rigtig meget 

Men årh ja den ventetid er frygtelig lang, jeg booker min kalender op så går dagene dejligt hurtigt 

Jeg vil prøve men syns bare det er svært at boke min kalender ud da jeg er ekstrem træt og ikk har overskud til så meget 

Anmeld Citér

27. september 2016

CC79

Det er så hårdt bare at gå og tænke og vente på NF. Og selvom det er en fantastisk lettelse at se babyen både der og igen til MD-skanning så tror jeg man blir ved med at ønske man dagligt ku se derinde hvordan det går. Så spar pengene til noget til baby i stedet for det er jo mange penge og ja det er enormt godt du har set hjertet slå og ka glæde dig over det. Jeg har været til ekstraskanning i den her graviditet pga blødninger og selvom jeg nu har set baby have det fint både i 11 uge og 13 uge er jeg stadig bange for om den har det godt derinde. Så det er bare lidt hårdt at være gravid med alle de bekymringer og vi må glæde os til vi ka mærke liv derinde, så man har lidt mere kontakt til baby. Knus og held og lykke med graviditeten fortsat og din lille spire.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.