Jordmoderbesøg - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

437 visninger
7 svar
2 synes godt om
26. september 2016

Elli

Kære forum,

Jeg er uge 15+1 idag og tænker på at det snart er tid til mit første jordmoderbesøg.

Nu spørger jeg muligvis dumt, men bliver man indkaldt til det eller skal man selv ringe nogen steder hen? Jeg kan simpelthen ikke huske hvad min læge sagde, da jeg var hos hende.

Jeg bor i Københavns Kommune og har fået at vide, at jeg skal føde på Riget.

PFT og god dag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2016

Frk.S

Elli skriver:

Kære forum,

Jeg er uge 15+1 idag og tænker på at det snart er tid til mit første jordmoderbesøg.

Nu spørger jeg muligvis dumt, men bliver man indkaldt til det eller skal man selv ringe nogen steder hen? Jeg kan simpelthen ikke huske hvad min læge sagde, da jeg var hos hende.

PFT og god dag

Mon ikke det er forskelligt fra sted til sted? Jeg blev automatisk indkaldt (Randers). Men synes jeg har hørt om andre der selv skulle bestille tid. 

Når du er så langt henne og endnu ikke har fået en tid (har du husket at tjekke e-post?   ) så ville jeg nok lige ringe for en sikkerheds skyld. 

Anmeld Citér

26. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg tror altså jeg var i 19. Uge før jeg blev indkaldt til 1. Besøg.

Anmeld Citér

26. september 2016

Frk.S

EBK skriver:

Jeg tror altså jeg var i 19. Uge før jeg blev indkaldt til 1. Besøg.

Det må også være forskelligt fra sted til sted så - i Randers bliver man indkaldt til 1. besøg i 16. uge. 

Anmeld Citér

26. september 2016

Mo9ca

Elli skriver:

Kære forum,

PFT og god dag

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mht. Hvornår man bliver indkaldt i Kbh. men i Århus var jeg til første jordemoderkontrol da jeg var 19+4.

Så mon ikke du snart bliver indkaldt hvis de har samme praksis i Kbh? Har du tjekket e-boks? Det er der man plejer at få indkaldelsen. 

Mvh. M

Anmeld Citér

26. september 2016

MiniMe2005

Jeg blev indkaldt (var også tilknyttet Riget). Jeg ville nok kontakte dem, hvis du ikke er blevet indkaldt endnu. Jeg var afsted første gang i uge 14-15 stykker. Jeg fik allerede tiden inden nf. 

Men der er ingen grund til panik over, at du måske først kommer til i uge 17 eller 18. Det eneste, der skete til det første, var, at snakkede kost, motion, og hvordan det kommer til at foregå fremadrettet. Der blev ikke lyttet til hjertelyd, da de ikke kan garantere, at de kan finde det så tidligt, og der er ingen grund til at skabe unødig bekymring.

Men giv dem et kald og hør, hvornår du skal til første besøg.

Anmeld Citér

28. september 2016

Elli

Frk.S skriver:

Mon ikke det er forskelligt fra sted til sted? Jeg blev automatisk indkaldt (Randers). Men synes jeg har hørt om andre der selv skulle bestille tid. 

Når du er så langt henne og endnu ikke har fået en tid (har du husket at tjekke e-post?   ) så ville jeg nok lige ringe for en sikkerheds skyld. 

Fandt ud af jeg skulle tjekke e-post
Tak for dit svar

Anmeld Citér

28. september 2016

Frk.S

Elli skriver:

Fandt ud af jeg skulle tjekke e-post
Tak for dit svar

Det var så lidt. 

Jeg arbejder på en undersøgelses afdeling, og tro mig du er langt fra den eneste der har overset det. 

Du kan jo opsætte din eboks sådan, at du får en mail og/eller sms når der er nyt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.