Nogle praktikvejledere (pædagog)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.238 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. september 2016

hautecouture

Halløj - jeg har min første studerende (3. praktik) og skal nu til, at skrive 2/3 udtalelse. Er dog i tvivl om, hvordan den helt skal tage sig ud. I papirerne fra semi står der blot, at vi skal skrive hvad den studerende skal gøre for at nå sine mål i praktikken. Men jeg er alligevel lidt i tvivl om, hvor "langhåret" eller kort og konkret det skal være - så nu spørger jeg; er der nogle praktikvejledere der har en 2/3 udtalelse jeg må se? (Slet gerne navn og info på den omtalte studerende, er blot interesseret i udformningen af udtalelsen)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2016

Soonmom

Nu er jeg ikke praktikvejleder, men har været praktikant og igennem to praktikker.

Der er MEGET forskel på hvor meget vejledere gør ud af det, min første skrev meget lidt og noget der var direkte løgn (til hendes egen fordel) og gav ikke engang mig den 

Min anden skrev 2-3 sider, meget konkret og beskrivende, både hvad jeg havde lavet i min praktik, hvordan det var gået, mine gode sider, det jeg skulle arbejde videre med - En udtalelse jeg også vil kunne bruge til at søge job med senere hen.
- Den var jeg meget glad for, synes det er skønt når vejledere vil deres job og bruger tid og kræfter på en udtalelse. Skolen (i hvert fald Odense) virker total ligeglad med hvad der står og tror ikke der er nogen der læser dem (medmindre der er grund til at den studerende dumper).
Så skriv for din studerende og ikke for skolens krav. 

Anmeld Citér

25. september 2016

esioul

hautecouture skriver:

Halløj - jeg har min første studerende (3. praktik) og skal nu til, at skrive 2/3 udtalelse. Er dog i tvivl om, hvordan den helt skal tage sig ud. I papirerne fra semi står der blot, at vi skal skrive hvad den studerende skal gøre for at nå sine mål i praktikken. Men jeg er alligevel lidt i tvivl om, hvor "langhåret" eller kort og konkret det skal være - så nu spørger jeg; er der nogle praktikvejledere der har en 2/3 udtalelse jeg må se? (Slet gerne navn og info på den omtalte studerende, er blot interesseret i udformningen af udtalelsen)

I min blev der skrevet hvordan jeg har arbejdet med målene og hvad vores plan er fremadrettet. Jeg skulle selv skrive en sides kommentar, hvor mit fokus var på hvad jeg har lært i praktikken.

Anmeld Citér

26. september 2016

Taco78

Profilbillede for Taco78
hautecouture skriver:

Jeg har kun haft studerende i 1. praktik. Du må gerne se en af dem, hvis det kan hjælpe dig  

Du siger bare til, så kan jeg sende den til dig 

/ Taco78 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.