Hej alle
jeg skriver med blandede følelser/tanker. Sagen er den, at min kæreste grundet rygestop for et halvt års tid siden... Så dejligt han er stoppet og det går bare så fint! Men han har jo så, som mange andre, taget på i denne periode... Og det er bare SÅ ærgerligt. Det synes ha. Også selv, han har snakket om flere gange at han vil i gang med at smide de 10 kg. han har taget på...men der sker bare ikke noget! Han drikker vildt mange sodavand og spiser usundt! Jeg er så splittet som kæreste; på den ene side er jeg bare glad for at han er røgfri men på den anden side ønsker jeg at han før taget hul på bylden ift. at tabe de kilo (de sidder lige på maven/brystet - og det ser altså voldsomt ud). Hvis ønske er det, tænker I sikkert?! Og det er jeg også meget bevidst om... Det er MIG der ønsker at han skal tabe sig - det påvirker min lyst til ham. Hvordan ville I gribe det an??? Bare vente på at han selv er klar og så arbejde med jer selv? Eller motivere ham på en eller anden måde...?
håber ikke jeg får for mange dunk i hovedet og at I tænker jeg er en utaknemmelig kæreste. Jeg ved han gerne vil men hvordan hjælper jeg ham bedst!?
jeg kan godt forstå dig, men omvendt synes jeg du skal klappe din kæreste på skuldrene for hans fantastiske indsats - et rygestop er ikke vare et knips med fingrene, det kræver virkelig rygrad og vilje...
i teorien ser jeg lidt på det som, hvis du efter graviditet og fødsel havde taget en del kilo på, som kan være svære at smide - er sikker på, at han ikke ville elske dig mindre af den grund!
min erfaring er også, at kiloene fra rygestop stille og roligt forsvinder igen efter er par år... Stofskiftet ændres ved rygestop og bliver lavere end det var før..
- Hvis du vil have hm igang med at lave noget fysisk eller spise sundere, kan du måske finde på nogle aktiviteter der involverer jer begge, så I på den måde gør det til noget hyggeligt at være aktive... Kosten er jeg lidt blandet omkring, da jeg godt kan forstå at han har behov for en "erstatning" for cigaretterne og ved af erfaring, at man bare generelt spiser mere, når man stopper rygning!
Anmeld
Citér