Læge/ sygeplejerske hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

820 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. september 2016

Tin

Profilbillede for Tin

Jeg fik d 14/9 fjernet min livmoder ved kikkert operation.  Har 4 indgangs sår. De 2 mindste er groet fint sammen.

det i navlen væsker lidt med klart/lettere gult væske .her til aften da jeg rengøring det, opdager jeg at der er en slags kugle bag aret og at jeg , ved et let tryk kan trykke væske ud.

det samme er bag ved det 4. Sår. Det er rødt og væsker. Til aften var der lidt blod i væsken og det er også lettere gult. Og her er der også en knude bag aret , det ligner lidt en byld da der her er en guld plet også. (Undskyld detaljer)

De to ar er lettere røde og svier en smule ved tryk. Jeg har ikke feber.

Bør jeg kontakte vagtlægen eller kan det vente til på mandag? Jeg er blevet noget bekymret da jeg er bange for der måske er byld bag begge ar?

Har kun lettere smerter i mavemusklerne tilbage efter operationen udover dette.

Hvis det kan vente vil jeg helst det - men er det farligt og skal der handles på det nu - ja så må jeg jo afsted ud i mørket.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2016

Tiggi

Vil lige understrege jeg ikke er sundhedspersonale.

Men min far fik lavet kikkertoperation i sommeren, hvor han havde 14 (eller var det 16) huller. Nogle af dem helede hurtigt, mens andre blev ved med at væske i lang tid, og begyndte også at gøre mere ondt igen så snart han var begyndt at bevæge sig. 

Men tænker at så længe at du ikke har øgede smerter kan det sagtens vente til på mandag. Og så selvfølglig prøv ikke at belaste områderne for meget, ved at lave bevægelser som trækker i huden lige i området omkring. 

Tvivler stærkt på at du har fået bylder under huden, og især i begge huller. Tror mere at det bare er hudens måde at voksne sammen på. 

Anmeld Citér

24. september 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Tiggi skriver:

Vil lige understrege jeg ikke er sundhedspersonale.

Men min far fik lavet kikkertoperation i sommeren, hvor han havde 14 (eller var det 16) huller. Nogle af dem helede hurtigt, mens andre blev ved med at væske i lang tid, og begyndte også at gøre mere ondt igen så snart han var begyndt at bevæge sig. 

Men tænker at så længe at du ikke har øgede smerter kan det sagtens vente til på mandag. Og så selvfølglig prøv ikke at belaste områderne for meget, ved at lave bevægelser som trækker i huden lige i området omkring. 

Tvivler stærkt på at du har fået bylder under huden, og især i begge huller. Tror mere at det bare er hudens måde at voksne sammen på. 

Det var godt nok mange huller 

Kom bare pludselige til at se en masse skræk billeder i hovedet, og blev usikker på om der kunne være gået alle mulige bakterier i mine sår , som så evt kunne sprede sig i bughulen osv osv

Hvis det kan vente gør jeg det, men jeg ringer til egen læge på mandag for lige at få det tjekket for en sikkerheds skyld. 

Mange tak for dit svar, det gav mig lidt mere ro i kroppen

Anmeld Citér

24. september 2016

An&Jo

Altså hvis du ikke har feber gør de ikke så meget alligevel.. 

med det sagt, så må operationssår ikke være røde og væske og der kan derfor være gået betændelse i! Er de varme omkring såret? Hvis der er det, så ville jeg evt kontakte vagtlæge imorgen tidlig, ikke idag da det ikke er presserende, men du er nok nødt til lige at få tjekket infektionstal osv 

Anmeld Citér

24. september 2016

Tin

Profilbillede for Tin
An&Jo skriver:

Altså hvis du ikke har feber gør de ikke så meget alligevel.. 

med det sagt, så må operationssår ikke være røde og væske og der kan derfor være gået betændelse i! Er de varme omkring såret? Hvis der er det, så ville jeg evt kontakte vagtlæge imorgen tidlig, ikke idag da det ikke er presserende, men du er nok nødt til lige at få tjekket infektionstal osv 

Tak for svaret.

Jeg tror også at det er det jeg gør. De 2 ar er røde og svier ved berøring.  Desuden har jeg den her underlige hårde knude under begge ar.  Huden der er rød er også varm.

Jeg kontakter vagtlægen i morgen  og er glad for at det ikke er SÅ presserende som jeg lige følte da jeg opdagede det 

Anmeld Citér

24. september 2016

JustMe123

Kære Tin.

Som regel er disse fem indikatorer  tegn på infektion: rødme, hævelse, feber ( ikke nødvendigt), varme, smerte. Derudover kan såret lugte ildelugtende men ikke nødvendigvis. 

Smerterne fra dit operationssår, skulle helst aftage for hver dag der går. Hvis smerterne tager til, så kan det være tegn på infektion. Heling af sår 3 og 4 burde være påbegyndt, at de væsker og der er pus samt en byld bag snittet, lyder som en infektion

Hvis du har mulighed for at rense det med lidt vand, så gør gerne dette. Kontakt lægevagten imorgen tidlig, afhængig af dine smerter. Ellers egen læge under alle omstændigheder. 

Upload gerne et billed af såret.

God bedring.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.