Hulk hulk... har ødelagt min computer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

560 visninger
4 svar
4 synes godt om
24. september 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ja...

jeg skulle hjælpe min svigerfar med at overføre kontakter til hans ny mobil...

da han tidligere havde en windows skulle jeg logge ind på live ad flere omgange og få overført osv...

da jeg så sidder nu sletter jeg jo hans igen fra min pc da jeg ikke skal bruge den mere...

MEN MEN MEN

ak ja det var så blevet administrator uden jeg havde opdaget det...

så nu har jeg slettet administratorkontoen og fået logget ind på en gæstekonto...

det vil sige at jeg intet kan på min comper lige nu...

risikerer at skulle geninstallere hele Windows forfra....

shit altså...

bare fordi jeg tænkte jeg sletter da lige den for det er jo ikke hans computer så den skal ikke være der...

håber vores kammerat i morgen kan fixe det....

der ligger MANGE MANGE MANGE GB af spil, billeder og andre vigtige ting på min pc...

har været internettet rundt og ingen af de løsninger der ligger virker...

der har jo også lige været en større opdatering der kan have ændret i "reglerne" i computeren så man ikke kan få adgang til de samme ting mere...

havde bare lige brug for at få det skrevet ned...

og hvis der er nogen der ikke har slettet deres administrator i Windows 10 men kommet til at skifte konto så kan man taste netplwiz i søgefeltet og sige kør og så kan man derinde rette det ;)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2016

ønskebørn74

Wampires skriver:

ja...

da han tidligere havde en windows skulle jeg logge ind på live ad flere omgange og få overført osv...

da jeg så sidder nu sletter jeg jo hans igen fra min pc da jeg ikke skal bruge den mere...

MEN MEN MEN

så nu har jeg slettet administratorkontoen og fået logget ind på en gæstekonto...

shit altså...

bare fordi jeg tænkte jeg sletter da lige den for det er jo ikke hans computer så den skal ikke være der...

der ligger MANGE MANGE MANGE GB af spil, billeder og andre vigtige ting på min pc...

der har jo også lige været en større opdatering der kan have ændret i "reglerne" i computeren så man ikke kan få adgang til de samme ting mere...

og hvis der er nogen der ikke har slettet deres administrator i Windows 10 men kommet til at skifte konto så kan man taste netplwiz i søgefeltet og sige kør og så kan man derinde rette det ;)

Kan den ikke genetableres? 

Anmeld Citér

26. september 2016

snuskesmor

Hvis du har en god gammeldags harddrive (ikke SSD) er det muligt du kan pille den ud og tilgå den som ekstern fra en anden computer.

Men kan man virkelig slette admin-kontoen?

Anmeld Citér

26. september 2016

Skouboe

Wampires skriver:

ja...

MEN MEN MEN

shit altså...

Hvis du har en win10 ISO eller adgang til en anden PC og en USB stick, kan du prøve denne måde at genetablere den indbyggede admin account.

http://www.tenforums.com/user-accounts-family-safety/25286-accidentally-deleted-administrator-account.html 

Jeg har ikke selv opgraderet endnu, men at det er muligt at slette administrator accounten virker stupidt, selv for Microsoft.

Anmeld Citér

27. september 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vi måtte geninstallere Windows...

kunne ikke gendanne heller...

man kunne ikke forbigå det med nogen former for koder...

og rettelse netplwiz er til hvis man er kommet til at trykke på deres Store for så beder den automatisk om at man skal logge ind med Windows account og denne kode gør at man kan komme ind og slå det fra igen ;)

man kan slette adminkonto hvis man vælger at logge ind med lokalt logind (er ikke sikker på det er korrekt oversat da mit er på engelsk).. og så valgte jeg bare slet svigerfars Windows account fra computeren...

er lidt sjovt at den var sat til at være admin uden at jeg havde gjort noget som helst...

jeg havde bare været logget på med hans hotmail på computeren... intet tidspunkt blev jeg spurgt om noget med Windows account...

men jeg havde tidligere fjernet at skulle logge på med min egen og så har den sikkert tænkt: "uhhh en windows konto nu skal den være mainlogin..." eller noget i den retning...

hvis man trykker på Store på sin PC så vil den uden at sige noget slå til at man skal logge ind når man starter computeren... og man kan ikke gøre andet før man er kommet ind...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.