Vi laver stort set alt mad fra bunden dog er det meget sjældent vi laver pasta selv. Ungerne kan også godt lide noget frossent hvidløgsbrød så det kan snige sig ned i kurven en gang imellem. Og så er der jo kommet nogle fantastisk lækre og dyre salater som jeg nogle gange køber i en snæver vending.
Det er primært os voksne der laver mad, har en intention om ungerne skal være med, men hverdagen er bare så fortravlet synes jeg, så det 1. Er nemmere selv at lave det og 2. Ungerne er brugte efter en lang dag i skole, sfo, venner og fritidsinteresser.
Vores primære grund til at lave mad selv fremfor færdigretter, pulver mm. Er smagen, en lasagne med en hjemmelavet berchamel sauce smager jo bare hundrede gange bedre, en tærte med hjemmelavet tærtedej er bare bedre, hjemmebagte pizzaer er mums osv. Derudover er det økonomien, hjemmegjorte ting er billigere og så er det for at minimere tilsætningsstofferne. Sundhed er ikke primær fokus og hjemmegjort mad kan sagtens være pandekager med hjemmelavet marmelade, pizza med en masse ost osv.
Og så lige præcis i dag står den på næsten præfabrikeret for jeg vil have tærte med rester SF kyllingen fra i går og ved det ene meget meget meget kræsne barn ikke spiser tærte eller den kartoffelsalat jeg har som rest, og jeg gider ikke producere noget andet så der bliver også serverer pølser og franske hotdogbrød - men det er sjældent, derfor nydes det også og jeg nyder jeg kan falde ned i sofaen sammen med dem og nyde dem efter en hård uge, hvor vi trods dumme arbejdstider, studie mm. Har kunne lave hjemmelavet mad hver dag - så må jer godt synde i dag
Anmeld
Citér